مجله علمی و سلامت

ویروس جهش‌یافته کرونا، کشنده‌تر است / طرح شهید سلیمانی با جدیت پیگیری شود

به گزارش شفاف ، دکتر علیرضا زالی با اشاره به سفر خود به پردیس ، دماوند و فیروزکوه در جلسه ستاد مرکزی کرونا علیه کرونا اظهار داشت: خوشبختانه شاهد پیشرفت و تسریع خوبی در اجرای پروژه شهید سلیمانی در سه شهر پردیس ، دماوند و فیروزکوه بودیم. “نتایج خوبی در امور پشتیبانی و نظارت به دست آمده است. در بیشتر شهرهای استان تهران ، اجرای این پروژه به 75٪ از اهداف از پیش تعیین شده رسیده است و شهرهای استان تهران از موقعیت بسیار خوبی برخوردار شده اند. انجام آزمایشات و اندازه گیری ها در شهرهای استان تهران سابقه بسیار خوبی دارد.

وی افزود: در مورد ویروس جهش یافته که ویروس انگلیسی نامیده می شود ، پیش بینی ما این است که ویروس مدتی وجود داشته و کاهش سن عفونت به موازات افزایش علائم عفونت صورت گرفته است. “ویروس های جدید شامل ظرفیت انتقال بالا و افزایش مرگ و میر هستند.

وی ادامه داد: تصور می شد که در روزهای اولیه شناسایی جهش زایی ، ویروس هیچ تاثیری در مرگ و میر ندارد ، اما امروز تصمیم گرفته شده است که ویروس جدید کشنده تر است.

وی تأکید کرد: موضوع دیگری که باید بررسی شود. حمایت از متخصصان مراقبت های بهداشتی نیاز به نظارت ویژه ای در این زمینه دارد. این به این دلیل است که ویروس جدید در ابتدا به دلیل عفونت بیشتر می تواند علائم شدیدتر کارکنان را ایجاد کند.

رئیس بخش اقدامات متقابل کرونا در قسمت دوم سخنان خود با تأکید بر لزوم تشخیص دقیق و برنامه های اندازه گیری بیماری اظهار داشت: آزمایش PCR و آزمایشات سریع در روزهای اخیر مثبت تر شده است ، این نشان دهنده بازگشت بیماری است. در تهران. بنابراین ، ما باید اقدامات بهداشتی بیشتری را دنبال کنیم. البته ، آمارهای اخیر باید تجزیه و تحلیل شود تا اعلام شود که امروز در آستانه بیماری جدیدی هستیم ، اما آنچه در استان خوزستان شاهد آن هستیم ، می تواند در سایر استان ها نیز مشاهده شود و این یک هشدار احتمالی است.

وی ادامه داد: نباید از طرح شهادت سلیمانی کاسته شود. حمله به حلقه ویروس و همچنین ردیابی و خنثی سازی حلقه و قرنطینه ویروس باید به طور جدی در این طرح دنبال شود.

وی تاکید کرد: در تهران ترافیک زیادی در سطح شهر ، حومه و خارج از کشور وجود دارد که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد. هفته گذشته 30 درصد از خودروهای کشور ترافیک بین شهری با پلاک تهران داشتند. بنابراین ، یک مسئله دفاع از ویروس در تهران به طور بالقوه یک مسئله بسیار خطرناک است.

وی درباره واکسیناسیون گفت: امیدواریم هرچه زودتر در تهران واکسینه شویم. سند واکسیناسیون ملی سه هفته پیش تصویب شد. ما به معاون سه دانشگاه اعتقاد داریم واکسیناسیون از طریق عدالت و انضباط اداری انجام می شود و هیچ گونه نشتی نخواهیم داشت.

زالی گفت: “ما باید بدانیم كه ویروس جهش یافته تهاجمی تر است.” مسری و کشنده و بی رحم است. درمان خانه به خانه در برنامه شهید سلیمانی باید با پیوست آزمایشات همراه باشد و باید از پروتکل های بهداشتی مراقبت شود. زیرا محو شدن آن آسیب جدی وارد می کند. پیشنهادات ستاد در استان تهران در جلسه ستاد علیه کرونا با حضور رئیس جمهور ارائه شد که خلاصه ای از نظرات اعضای ستاد در کرونا بود.

زالی در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران همچنین گفت: تشکیل تیم نظارتی در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شده است به طوری که همراه با تیم های نظارتی پلیس می توانیم به طور کلی شاهد افزایش نظارت باشیم. سطح شهر و استان تهران از شهر و استان تهران زیاد است. به همین دلیل ما به همکاری مردم نیاز داریم.

وی ادامه داد: “گزارش های جهانی موید است که تغییرات ویروس کشنده تر و علائم بیماری جدی تر است.” اما همه گزارش ها تایید می کنند که استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و پاکسازی دست هنوز در جهش ویروس موثر است. از این به بعد می توانیم جهش هایی را در ویروس مشاهده کنیم و هنوز هم رعایت قوانین مهم است. بنابراین ، ساده سازی این ویروس روزهای سختی را برای ما به ارمغان می آورد. در سه شیوع ، بیماری و مرگ و میر همیشه با همبستگی کمتری با اقدامات بهداشتی مرتبط بوده اند.

وی ادامه داد: بخش های سرپایی به صورت علائم سرپایی نسبت به هفته قبل افزایش چشمگیری داشته و در 24 ساعت گذشته 7 هزار و 500 نفر به مراکز درمانی مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب مراجعه کرده اند. البته ما می توانیم بخشهای سرپایی بیشتری داشته باشیم. زیرا افراد زیادی به مطب دکتر مراجعه می کنند. به طور کلی ما در بخش سرپایی 23 درصد افزایش داشته ایم.

وی ادامه داد: حادثه در استان خوزستان می تواند آغازی برای سایر استانها و تهران باشد. در بیشتر مناطق ما الگوهای یادگیری نسبتاً همگنی داریم و فقط زمان متفاوت است.

زالی تأکید کرد: “واکسن در دو قسمت از تولید داخلی که همه بسترهای لازم توسط دانشمندان ساخته شده است ، در آینده نزدیک طیف گسترده ای از واکسن ها را در اختیار خواهیم داشت و در واقع همه بسترهای تولید واکسن را خواهیم داشت.” اکنون سه واکسن در مرحله بالینی و برخی دیگر در پایان مرحله حیوانی. البته تولید انبوه نیاز به سرمایه گذاری و حمایت جدی دارد و هم اکنون واکسیناسیون با واکسن های وارداتی روسی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا