مجله علمی و سلامت

ویروس مرگبار ماربورگ باعث مرگ اولین نفر در غنا شد

ویروس مرگبار ماربورگ باعث مرگ اولین نفر در غنا شد

در آخرین اخبار گزارش شده توسط دکتر نیوز، غنا دو مورد از ویروس کشنده ماربورگ را تایید کرده است که یک بیماری بسیار مسری از خانواده ویروس ابولا است. گفته می شود که هر دو بیمار اخیراً در بیمارستانی در منطقه اشانتی فوت کرده اند. نمونه های آزمایشگاهی این دو بیمار اوایل ماه جاری مثبت اعلام شد و در آزمایشگاهی در سنگال تایید شد.

مقامات بهداشتی این کشور اعلام کردند که هم اکنون 98 نفر به عنوان موارد مشکوک در قرنطینه هستند.

هنوز هیچ درمانی برای این ویروس وجود ندارد، اما پزشکان تاکید می کنند که نوشیدن آب زیاد و درمان علائم خاص این بیماری شانس زنده ماندن بیمار را افزایش می دهد. این ویروس از خفاش های میوه ای به افراد منتقل می شود و از طریق انتقال ترشحات بدن بین انسان ها پخش می شود. این بیماری شدید و اغلب کشنده با علائمی مانند سردرد، تب، درد عضلانی، استفراغ خونی و خونریزی همراه است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده است که در آفریقا، شیوع قبلی و موارد پراکنده این بیماری در آنگولا، جمهوری دموکراتیک کنگو، کنیا، آفریقای جنوبی و اوگاندا گزارش شده است. اولین شیوع بیماری ماربورگ در آلمان در سال 1967 بود که باعث مرگ هفت نفر شد. این ویروس در سال 2005 باعث مرگ بیش از 200 نفر در آنگولا شد که به گفته این سازمان مرگبارترین شیوع در تاریخ است.

منبع: /https://doctor-news.ir/3574

دکمه بازگشت به بالا