مجله عمومی

ویژگی هایی که CRM خرده فروشی باید داشته باشد

رابطه شما با مشتریان تأثیر بسزایی در موفقیت شرکت شما دارد. مشتریان شما نه تنها انتظار محصولات با کیفیت بالا، بلکه خدمات پس از فروش با کیفیت بالا را دارند. این همان چیزی است که نرم افزار CRM به شما کمک می کند.

یک برنامه مدیریت ارتباط با مشتری می تواند به شما در بهبود رابطه با مشتریان، افزایش فروش، ایجاد ضرفیت و انعقاد قرارداد کمک کند. اکنون نمی توانید برای کار خود به یک نرم افزار آماده اعتماد کنید. هر شرکت به روش خود کار می کند. یک سیستم CRM که برای رقبای شما کار می کند ممکن است برای شما مفید نباشد، بنابراین تهیه یک سیستم CRM سفارشی متناسب با فعالیت های تجاری شما مهم است.

غالباً، مشاغل برنامه های خاص خرده فروشی را انتخاب می کنند زیرا دیگر نمی خواهند هزینه بیشتری را برای ویژگی هایی که استفاده از آنها دشوار است هزینه کنند. در این مقاله، ما به چند ویژگی مهم نگاه خواهیم کرد که هر نرم افزار خرده فروشی جداگانه باید داشته باشد.

سهولت در استفاده

یکی از مشکلات اصلی در برنامه های نرم افزاری CRM خرده فروشی، این است که اغلب با ویژگی های گسترده و گزینه های غیر ضروری شلوغ می شوند. رابط کاربری پیچیده کار با کار با یک برنامه مدیریت روابط سفارشی را برای کارمندان دشوار می کند. هدف اصلی یک برنامه CRM ذخیره سازی اطلاعات مشتری، از جمله نام، آدرس و سایر جزئیات اصلی است که به راحتی می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. برنامه های نرم افزاری آماده ممکن است یک رابط تمیز و بصری ارائه دهند یا نکنند، این امر برای مشاغل سخت است که بتوانند از سیستم استفاده کنند و از ویژگی های آن استفاده کنند. هنگام خرید سیستم CRM خرده فروشی سفارشی، به طراحی و رابط کاربری خود توجه کنید تا از عملکرد روان سیستم اطمینان حاصل کنید.

دسترسی از راه دور را ارائه دهید.

در این عصر مدرن، مردم در حال سفارش یک نرم افزار CRM هستند که به آنها امکان کار از هر مکان را می دهد. برای مدیریت فعالیتهای روزمره نیازی به تنظیم فیزیکی سیستم در منطقه خود ندارید.

تمام آنچه شما نیاز دارید دسک تاپ یا تلفن همراه است و بس! نسخه موبایل به کارمندان شما این امکان را می دهد تا هنگام مسافرت و از هرجای دیگر در خانه خود، به راحتی نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری را مدیریت کنند. یکی دیگر از مزایای مهم CRM  این است که از ورود چندین کاربر پشتیبانی می کند. برای دسترسی به برنامه فقط باید اطلاعات ورود و رمز ورود خود را ارائه دهید.

تجزیه و تحلیل منظم را دریافت کنید.

برای افزایش فروش مهم است که قوانین و انتخابهای مشتریان خود را از نزدیک دنبال کنید. معیارهای ارتباط با مشتری به شما می گوید که شما چقدر با محتوای مخاطب خود ارتباط برقرار می کنید. می توانید از این اطلاعات برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی قدرتمند استفاده کنید. یکی از بسیاری از ویژگی های سیستم های نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتری خرده فروشی، یک تحلیلگر عملکردی است.

این برنامه قوانین خرید مشتریان را کنترل کرده و از تاریخ خرید و سایر جزئیات به مشاغل اطلاع می دهد. با این حال، مقدار اطلاعاتی که یک برنامه CRM می تواند جمع کند می تواند کمی زیاد باشد. طبقه بندی مفاهیم کارمندان و یافتن اطلاعاتی که می توانند برای ایجاد استراتژی های بازاریابی استفاده شوند، بسیار دشوار است. با این حال، شما باید سیستمی متناسب با نیازهای شخصی خود تهیه کنید. از همه مهمتر، بهترین نرم افزار برای تجارت شما می تواند داده های زیادی را مدیریت کند و به طور موثر آنها را در دسته های مختلف فیلتر کند. سیستمی را انتخاب کنید که بتواند بینش عملی و گزارش های دقیقی ایجاد کند که ارزش بالایی برای شرکت شما خواهد داشت.

ادغام با دیگر نرم افزارها

شما هم اکنون می توانید یک برنامه مدیریت منابع انسانی یا یک سیستم خودکار حسابداری و دفترداری داشته باشید که در آن مجبورید تعداد زیادی اطلاعات بنویسید. تغییر سیستم به سیستم CRM جدید شما را ملزم به انتقال اطلاعات مشتری، فاکتورها و اطلاعات شخصی خود می کند. این می تواند مدت زیادی طول بکشد. به جای تغییر ویندوز، شما یک نرم افزاری خواهید داشت که به شما امکان می دهد انواع عملکردهای مدیریت ارتباط با مشتری را از یک رابط متمرکز واحد مدیریت کنید.

بیشتر نرم افزار های CRM امکان یکپارچه سازی شخص ثالث را دارند، اما شما باید سیستمی را انتخاب کنید که با این ابزارها سازگار باشد و به طور یکپارچه با برنامه های دیگر کار کند. چنین سیستم های نرم افزاری امکان همگام سازی داده ها و داده های مهم را با سیستم POS خرده فروشی فراهم می کند.

نرم افزار انعطاف پذیر

برنامه های نرم افزاری CRM گزینه های مختلفی را برای شخصی سازی به کاربران ارائه می دهد. در صفحه کنترل، اطلاعاتی را که می خواهید نمایش دهید، ویژگی هایی که می خواهید به رابط کاربری اضافه کنید و موارد دیگر را انتخاب خواهید کرد. انعطاف پذیری و شخصی سازی دو قسمت مهم در یک سیستم نرم افزاری برتر هستند. اکنون می توانید شروع کنید، اما می خواهید در آینده کار خود را بهبود ببخشید. بنابراین سرمایه گذاری در سیستمی را در نظر بگیرید که انعطاف پذیری کافی برای سازگاری با یک محیط کار در حال تغییر را داشته باشد

اتوماسیون

سیستم نرم افزاری CRM برای خودکار سازی کارهای دستی طراحی شده است. این برای شرکتی با تعداد مشتری زیاد بسیار مهم است. با استفاده از روش های ذخیره سازی سنتی نمی توانید مقدار زیادی از داده های مشتری را مدیریت کنید. بسیار ناخوشایند و وقت گیر خواهد بود.

برنامه CRM که به ویژگی های خودکار مجهز است به شما امکان مدیریت خودکار بیشتر کارهای پیچیده و پیچیده دستی را می دهد. برای مدیریت و ردیابی مشتریان خود دیگر نیازی به نیروی کار دستی ندارید. یک سیستم نرم افزاری خودکار همه این فعالیت ها را آسان می کند.

ایجاد نقش برای کاربران

تجارت الکترونیکی CRM به شما امکان می دهد نقش های مختلفی را به کارمندان اختصاص دهید و به آنها امکان دسترسی به ویژگی های خاص را بدهید. این دسترسی کاربر را محدود می کند و امنیت اطلاعات شخصی مشتریان را افزایش می دهد. این از دسترسی تیم داخلی به اطلاعات حساس درباره شرکت و مشتریان شما جلوگیری می کند. علاوه بر این، ردیابی هرگونه فعالیت مشکوک و بدون مشکل را برای مشاغل آسان می کند.

نتیجه گیری

اینها تنها برخی از ویژگیهای نرم افزار CRM است که می تواند به شرکتها در ایجاد روابط قوی با مشتری کمک کند. این سیستم با جمع آوری اطلاعات مهم و حساس کسب و کار، اطلاعات مفصلی درباره مشتریان و فعالیتهای اخیر آنها ارائه می دهد. برای بررسی قیمت نرم افزار CRM و خرید آن می توانید به سایت همیار سی ار ام مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا