مجله عمومی

پدر یا پسر؟ کدام گلر بهتری است؟

درخشش امیر عابدزاده در لیگ پرتغال این سال را ایجاد کرده است که آیا او دروازه بان بهتری است یا پدرش؟

به گزارش کندوج ، این روزنامه جام جم وی نوشت: “من امیر را بهترین دروازه بان جهان خواهم کرد.” این جمله احمدرضا عابدزاده است ، یک جمله قدیمی از 23 سال. احمدرضا در آن روزها در اوج محبوبیت و موفقیت خود بود و پسرش امیر با اینکه تنها چهار سال داشت اما اغلب برای تمرین با پدر به پرسپولیس می رفت. پیش بینی اینکه یک پسر چهار ساله بهترین دروازه بان جهان باشد فقط به این دلیل که پدر مشهوری دارد باورنکردنی است. حتی وقتی امیر عابدزاده بزرگ شد و با کمک پدر مشهور خود به آکادمی های دروازه بانی در امارات و انگلیس رفت ، هیچ کس باور نمی کرد که امیر می تواند به جایگاه قابل توجهی در فوتبال دست پیدا کند و حداقل بتواند در لیگ ایران بازی کند. سرنوشت او سرنوشت فرزندان بسیاری دیگر از ستاره های فوتبال قلمداد شد که در راس نمونه های درونی محمد پروین ، پسر علی پروین هستند. محمد قرار بود در 18 سالگی بهترین بازیکن ایران باشد ، اما تمام فوتبالش با کمک نفوذ پدر و حضور بی پایان در تیم های بی ریشه مانند استیل ، آذین و پارسه به حضور در پیراهن پرسپولیس خلاصه شد. هر چند Amir Abedzadeh بسیار ناامید کننده ظاهر شد. 23 سال می گذرد که احمدرضا ادعا می کند پسرش یکی از بهترین گلزنان جهان خواهد بود. امروز ، در سن 27 سالگی ، امیر حتی یکی از دروازه بان های برتر جهان نیست ، اما موقعیت هایی دارد که برای هیچ کس قابل پیش بینی نیست.

امیر کوچک راه دشواری است

“امیر عابدزاده بهترین دروازه بان لیگ برتر فعلی پرتغال است.” این جمله توسط احمدرضا عابدزاده بیان نشده است ، این بخشی از گزارش روزنامه پرتغالی Abolai در مورد دروازه بان ایرانی و تیم ماریتیمو 27 ساله پرتغالی است.

اگر امیر ، به لطف پدرش ، از کودکی به عضویت آکادمی دروازه بانان الوصل درآمد یا به لطف پدرش ، توانست مدتی در پرسپولیس بماند ، این بار به یکی از بهترین دروازه بان های لیگ برتر پرتغال ، یکی از معتبرترین لیگ های فوتبال اروپا تبدیل شد ، و او از کمک پدرش لذت نبرد.

بدون شک موفقیت امیر به دو موضوع بستگی دارد؛ امکاناتی که پدرش از کودکی برای او فراهم می کرد و ثانیا سخت کوشی و تمرین او. امیر در سن 12 سالگی بدون حضور والدین و یک خواهر خود به تنهایی به لندن رفت. در این کشور او روزانه دو ساعت با مترو سفر می کرد تا به مدرسه خود برود. وی در سال 2009 به تاتنهام هاتسپور پیوست و سپس به تیم ببرهای لندن پیوست. تحمل این شرایط سخت برای پسری که در کشور دیگری تنها زندگی می کند دشوار است ، اما امیر سخت کوشی را از پدرش آموخته بود. این کار بزرگ امیر را از انگلیس به آمریکا و تیم هایی مانند آبی های لس آنجلس کشاند. هرچه پیشرفت کرد ، به ایران آمد تا راه خود را به فوتبال حرفه ای اروپا باز کند و به عضویت تیمهایی مانند پرسپولیس و راه آهن درآمد. حتی در آن زمان نیز کسی اعتماد زیادی به او نداشت زیرا او هنوز زیر سایه سنگین احمدرضا بود.

امیر علی رغم تحمل بسیاری از شکست ها ، باز هم بازیکنی بود که از پدرش به خاطر دروازه بانی به زور سپاسگزار بود ، اما حداقل داستان امیر از بقیه بچه های ستاره که خواستار فوتبالیست شدن هستند جدا است.

سوال اصلی

“امیر در این فصل بهترین دفاع را داشته است. “او در موقعیت خوبی قرار دارد و به سرعت به توپهای ناگهانی پاسخ می دهد.” اینها حرفه احمدرضا نیز نیستند. قسمت دیگر گزارش ، روزنامه پرتغالی Abola است. ابولا به هوش امیر نیز اشاره می کند و البته مهمترین قسمت را نیز در بر می گیرد: “عابدزاده همچنین می تواند در لیگ هایی مانند اسپانیا ، انگلیس و ایتالیا بازی کند.”

امیر عابدزاده در یکی از دسته های برتر اروپا بازی می کند. در این میان پدر مشهور و موفق وی که بدون شک یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ فوتبال ایران است حتی در دوران اوج خود نیز نتوانست به لیگ اروپا راه یابد. یونان یک بار از تیمی خواست که به آن بپیوندد اما نتیجه ای نداشت. اما اکنون پسرش در لیگ با کیفیت پرتغال می درخشد و توانایی رسیدن به لیگ های بزرگتر را دارد.

پرتغال یک بخش بزرگ و قابل احترام است. کافی است بگویم که لیگ برتر پرتغال ، همراه با لیگ های هلند و برزیل ، یکی از بزرگترین منابع صادرات بازیکنان به خارج از کشور است و در توسعه بازیکنان پیشرو است. امیر عابدزاده اکنون در لیگ برتر پرتغال درخشان است و دروازه بان های زیادی حتی در لیگ دسته دوم پرتغال ادعا می کنند که در پیراهن حضور دارند.

حال این س hasال پیش آمده است که اگر اکنون آنقدر جدی گرفته نشود ، قطعاً در آینده به بیرون پرتاب می شود. امیر بهتر است یا احمدرضا؟ به عبارت دیگر ، عقاب بهتر است یا عقاب؟ البته بسیاری از هواداران سینوسی چاک عابدزاده فکر می کنند که چنین سوالی اساساً غلط است ، اما فراموش نکنیم که امیر اکنون یکی از بهترین دروازه بان های اروپا است و در هفته های اخیر به عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ برتر پرتغال انتخاب شده است. او انجام داد.

او که در چندین زبان زنده دنیا گسترده است ، سریعتر و سریعتر از پدرش است. البته در یک نقطه قابل توجه ، کیفیت احمدرضا عابدزاده به طور قابل توجهی تحت تأثیر زانوی آسیب دیده قرار گرفت ، اما در هر صورت ، آمادگی و کیفیت بسیار بالای عابدزاده جوان بسیار قابل توجه است. او در حال حاضر دروازه بان اصلی مار اری تیمو پرتغال است و ستاره تیمش مورد توجه هواداران و کارشناسان است.

با توجه به اینکه عمر این دروازه بان طولانی است و البته با توجه به 27 ساله بودن امیر ، می توان پیش بینی کرد که می تواند به یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود. در شرایطی که بیرانوند مصدوم است و فرصت زیادی برای بازی در تیم آنتورپن بلژیک ندارد ، امیر می تواند با استفاده کامل از این شرایط به هدف تیم ملی برسد و مقام اول را کسب کند.

اما از همه جالبتر دیدن یک دروازه بان ایرانی در لیگ های معتبر اروپا است. امیر در اینتر؟ در چلسی؟ دورتموند؟ اتلتیکو مادرید؟ واقعیت این است که او این روزها در اوج است و ما اطلاعات زیادی در مورد او داریم که می خواهیم به این س questionsالات مهیج نیز پاسخ دهیم.

عابدزاده دروازه بان پرتغال شد

در اواخر ماه اکتبر ، وب سایت پرتغالی Golpoint با توجه به امتیازاتی که در هر بازی به بازیکنان داد بهترین بازیکنان ماه و امیر عابدزاده با امتیاز 66/6 بهترین گلزن ماه لیگ پرتغال انتخاب شدند.

عابدزاده چنان در دروازه ماریتیمو خوش درخشید که بارها مورد تمجید رسانه های پرتغالی قرار گرفت. مورد انتخاب شده ماه به شرح زیر است:

دروازه بان: امیر عابدزاده (ماریتیمو)

مدافعان: زینادین (مار ت تیمو) ، Adrelan (خیابان ریو) ، Esgave (بلننز) ، Grimaldo (بنفیکا)

هافبک ها: گابریل (بنفیکا) ، اوتاویو (پورتو) ، پدرو (اسپورتینگ)

جرم: لامیراس (فامیلیکا) ، گالنو (براگا) ، والداشمیت (بنفیکا)

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا