کسب و کار ایرانیمجله عمومی

پذیره نویسی پروژه های چیتگر

منطقه ۲۲ تهران به عنوان جدیدترین و آخرین منطقه ضمیمه شده به شهرداری تهران فضای ساخت زیادی وجود دارد و از این رو انواع و اقسام سازنده ها با شرایط مختلف اقدام به ساخت و ساز در این منطقه میکنند . در این مطلب قصد داریم پذیره نویسی پروژه های پیش فروش چیتگر را بررسی نماییم و انواع آنرا به شما معرفی کنیم.

پروژه افق بین‌ الملل چیتگر در منطقه ۲۲ تهران، در انتهای اتوبان همت و در بلوار شهید اردستانی واقع شده‌ است. پروژه افق بین‌ الملل نیز یکی دیگر از پروژه‌ های مسکونی بسیار لوکس در این منطقه می‌ باشد

ازدیاد پروژه های پیش فروش در چیتگر

اگر سایت های مربوط به آگهی املاک را مشاهده نمایید عباراتی نظیر  را با دیگر مناطق تهران مقایسه نمایید متوجه خواهید شد که ۹۰ درصد پروژه هایی که بصورت پیش فروش معرفی میشوند در چیتگر قرار دارند . بخش عظیمی از این منطقه هنوز ساخته نشده است و زمین های قابل ساخت زیادی در آن قرار دارند که وسعت شان برای برج سازی مناسب است .

از این رو برای ساخت و ساز در این منطقه سرمایه بسیاری نیاز است و برای تامین آن عموما شرکت ها ، سازنده های خصوصی ، تعاونی ها اقدام به پیش فروش واحد های خود برای جذب سرمایه میکنند . به این دلیل است که انواع و اقسام پروژه های پیش فروش به عنوان پذیره نویسی در این منطقه معرفی میشوند . اما نکاتی که باید بدان توجه داشته باشید این است که تمامی ابعاد خرید از اینگونه پروژه ها را باید بررسی کرده و بسیاری از نکات را در نظر داشته باشید .

چه چیزهایی از پروژه های پیش فروش چیتگر باید بدانیم ؟

اول اینکه بسیاری از پروژه ها بصورت مشارکتی و تعاونی ساز ساخته میشوند و فلسفه وجود تعاونی این است که عده ای که ممکن است صد تا هزاران نفر باشند برای خرید زمین و ساخت پروژه تا تکمیل آن تمامی هزینه های لازم را پرداخت کرده و در نهایت هر آنچه باقی میماند را به نسبت سرمایه گذاریشان تقسیم مینمایند . آنها برای مدیریت تعاونی از بین خود عده را به عنوان مدیر عامل و هیات مدیره انتخاب میکنند .

اولین نکته ای که باید بدانید علی الحساب بودن قیمت ساخت میباشد و دیگری پرداخت مبالغ مربوط به عملیات ساخت بصورت مرحله ای است . زمانیکه شما از یک سازنده شخصی خرید میکنید قیمت بصورت هر متر مربع مفید قطعی با شما محاسبه میشود و در ابتدا نیز ۴۰ تا ۶۰ درصد مبلغ کل از شما دریافت میشود و مابقی طبق قرارداد باید به سازنده پرداخت شود . اما در پروژه های تعاونی ساز اعضا مرحله به مرحله هزینه ها را پرداخت میکنند و اگر هم قیمت بالا برود به اقساط ماهانه افزوده میشود .

همانطور که متوجه شده اید اگر ساخت ساز بصورت تعاونی صورت بگیرد دیگر سودی به سازنده پرداخت نمیشود و قیمت تمام شده در این حالت میتواند بسیار پایینتر از خرید قطعی باشد اما مشکلاتی در این نوع ساخت و ساز وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد .

پروژه های تعاونی ساز در پیش فروش چیتگر

اولین و بزرگترین مشکل در پروژه های تعاونی ساز زیاد بودن تعداد اعضا میباشد . هر چه تعداد بیشتر باشد جمع آوری اقساط و تامین سرمایه پروژه مشکل تر است و این را قطعا خودتان به شکل دیگر تجربه کرده اید . در یک ساختمان مسکونی جمع آوری شارژ ماهانه و یا هزینه های پیش بینی نشده همیشه با مشکل مواجه است که ممکن است رقم چندان سنگینی نیز نباشد حال شما تصور کنید جمع آوری اقساطی که ممکن است ماهانه ۱۰ میلیون تومان باشد از صد یا هزار عضو چقدر میتواند مشکل باشد ؟  یک نمونه میباشد که به دلیل عدم همکاری اعضا زمان زیادی مسکوت مانده است .

در این موارد تعاونی قوانینی برای سلب امتیاز اعضای بد حساب پیش بینی کرده اما همه اینها در نهایت سرعت پروژه را گرفته و باعث کند شدن عملیات ساخت و یا مسکوت ماندن آن میشود که بزرگترین ضرر آن افزایش قیمت ساخت میباشد . زیرا بعد از سلب امتیاز باید عضو خارج شده با عضو جدیدی جایگزین شود و همه ی اینها در ابعاد بزرگ میتواند زمانبر باشد .

مورد دیگری که وجود دارد مدیریت تعاونی ها با تعداد اعضای زیاد است که معمولا راضی نگه داشتن افرادی که هر کدام ممکن است نظرات مختلفی با یکدیگر داشته باشند و قانع کردن جمعی آنها برای تصمیم گیری واحد پیرامون مواردی که برای پیشبرد پروژه لازم است بسیار مشکل است .

به این دلیل است که بسیاری از تعاونی ها بصورت خصوصی تاسیس میشوند و اقدام به پذیره نویسی و دعوت از عموم مردم برای عضو شدن در تعاونی میکنند . در این حالت مدیر عامل و اعضای هیات مدیره از پیش معین شده اند و شرایطی نیز برای عضو جدید در نظر گرفته و در ازای تعهداتی که به وی میدهند ، تعهداتی نیز برای پرداخت به موقع اقساط دریافت میکنند .  نمونه ای از اینگونه تعاونی ها میباشد .

کدام سازنده معتبر است ؟

برای بررسی معتبر بودن یک سازنده باید چند المان مورد بررسی قرار بگیرد . اول اینکه میزان سرمایه اولیه تعیین کننده اصلی انتخاب های شما میباشد . اگر سرمایه اولیه شما به حدی است که بتوانید خرید قطعی انجام دهید و ۴۰ تا ۶۰ درصد مبلغ کل را پرداخت کنید گزینه های دیگر از روی میز کنار خواهد رفت .

و اگر سرمایه شما به این حد نمیرسد و باید در پروژه های تعاونی ساز مشارکت کنید یا باید یک شرکت و یا تعاونی معتبر را انتخاب نمایید و اگر میزان ریسک پذیری شما پایین تر است باید تعاونی های دولتی را انتخاب نمایید .

از بین تعاونی های دولتی نیز انتخاب ها زیاد است و بستگی به بزرگی و قدرت ارگان دارد به عنوان مثال پروژه های مربوط به سپاه همیشه پیشتاز ساخت و ساز هستند و از نظر مدیریت و پیشبرد عملیات ساخت وضعیت خوبی دارند . اما پروژه های مربوط به ارتش روند کند تری دارند و به همین ترتیب هر ارگان شرایط مخصوص به خود را دارد اما با توجه به اینکه ۲ ارگان نام برده بیشترین پروژه های در حال احداث را در دست دارند آنها را مثال زدیم.

نتیجه گیری کلی

حتی در خرید از تعاونی های دولتی نیز شما میتوانید فاکتور زمان را از انتخاب هایتان حذف کرده و پروژه هایی را انتخاب کنید که در حال حاضر قیمت مناسبی دارند اما زمان تحویل آنها طولانی است . در این حالت میدانید که پول شما در جای امنی سرمایه گذاری شده ولیکن زمانی که واحد خود را دریافت میکنید میتواند خیلی طولانی باشد اما با آن پول در حال حاضر نمیتوانید یک واحد مسکونی در هیچ پروژه ای خریداری کنید .

پس بهترین گزینه برای شما صبر کردن است و اگر مستاجر نیستید یا فشار سنگینی بابت اجاره بر روی شما وارد نبوده و یا پول اضافی در دست دارید میتوانید بر روی اینگونه پروژه ها سرمایه گذاری کنید . در این مطلب سعی کرده ایم که پذیره نویسی پروژه های پیش فروش چیتگر را بررسی نماییم و انواع مختلفی که وجود دارد را به شما معرفی نماییم اما به علت گسترده بودن ابعاد اینگونه پروژه ها لازم است قبل از خرید تحقیقات کثبت نام جدید پروژه چیتگر یکی از راه های دسترسی به در پروژه های این منطقه می باشد که برای بسیاری از پروژه های شخصی ساز و یا تعاونی ساز که در اطراف دریاچه چیتگر در دست ساخت و یا بهره برداری هستند، قابل استفاده می باشد.

که در شمال غرب تهران واقع شده است، به عنوان قطب گردشگری تهران شناخته می شود. این منطقه که به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، وسعت زیاد و آب و هوای مطلوب از پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه برخوردار می باشد، در سال های اخیر مورد توجه سرمایه گذاران در حوزه ساخت ساختمان ها مسکونی، اماکن اداری، تجاری و تفریحی قرار گرفته و پروژه های بسیاری در این منطقه ساخته شده است. به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران انجام پذیره نویسی در پروژه های چیتگر را در اولویت خود قرار می دهند.

پذیره نویسی چیست؟

پذیره نویسی به طور عمده برای پروژه هایی که در مرحله خرید زمین و شروع پروژه هستند، استفاده می شود و افراد شرکت کننده در طرح پذیره نویسی، اعضاء اولیه پروژه به شمار می روند. مبلغی که در ابتدای پذیره نویسی به صورت اقساطی دریافت می شود، مبلغ زمین و تراکم آن می باشد و سپس اقساط ساخت اعلام می شود.

مبلغ زمین و تراکم پروژه های منطقه چیتگر به موقعیت مکانی پروژه ها بستگی دارد و می تواند برای پروژه های مختلف متفاوت باشد. باتوجه به آنچه که بیان شد، آگاهی از زمان پذیره نویسی جهت شرکت در ثبت نام جدید پروژه چیتگر برای بسیاری از علاقه مندان به سرمایه گذاری در این زمینه اهمیت بالایی دارد.

بیشترین میزان ثبت نام جدید پروژه چیتگر در کدام قسمت دریاچه انجام می شود؟

در سال های اخیر در اطراف دریاچه چیتگر با رشد فزاینده پروژه های در حال ساخت مواجه هستیم. پروژه هایی که از آینده درخشان این منطقه که به منظور جبران کمبودهای رفاهی غرب تهران تاسیس شده است، حکایت دارند و از جذابیت بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار می باشند.

اما از میان انبوه پروژه های در حال ساخت در این منطقه، ثبت نام جدید پروژه چیتگر بیشتر در قسمت شرقی دریاچه انجام می شود زیرا قسمت غربی آن را به طور عمده پروژه های شخصی ساز یا بدون قابلیت پذیره نویسی تشکیل می دهد. همچنین تخمین زده شده است که در سال 1400 تعداد پروژه های قسمت های شرقی دریاچه چیتگر به اوج خود برسد.

شرایط ثبت نام جدید پروژه چیتگر

جهت شرکت در ثبت نام پروژه جدید چیتگر که زمان آغاز پذیره نویسی آن از طریق اینترنت و رسانه ها اعلام می شود، می بایست ابتدا شرایط مالی خود را باتوجه به تعداد اقساط تعیین شده برای پروژه و مبلغ هر قسط به دقت بررسی نموده و سپس نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

باید به این نکته توجه داشت که اقساطی که برای پروژه های چیتگر تعیین می شود معمولا مربوط به زمین پروژه می باشد و هزینه ساخت و ساز آن ها بعدا به صورت جداگانه محاسبه می گردد. در این صورت جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کل هزینه پرداختی، می توانید سوالات خود را با فروشنده مطرح نمایید. همچنین یکی از نکات بسیار مهم که می بایست در هنگام پذیره نویسی به آن دقت شود، زمان تحویل پروژه می باشد.

آخرین مهلت ثبت نام جدید پروژه چیتگر

باتوجه به این که تعاونی ها نسبت به قبول و یا رد کردن افرادی که در ثبت نام جدید پروژه چیتگر شرکت کرده اند، صاحب اختیار هستند و می توانند افرادی که ثبت نام کرده اند را نپذیرفته و ملکی به آن ها نفروشند، معمولا هیچگونه مهلت قانونی و معینی به عنوان آخرین مهلت ثبت نام تعیین نمی کنند.

بنابراین ممکن است روند ثبت نام تا مدت زمان زیادی به طول بیانجامد، از این رو برای انبوه پروژه های در حال ساخت این منطقه که هریک شرایط و متراژهای متفاوتی دارند، نمی توان عدد و رقم خاصی تحت عنوان آخرین مهلت تعیین نمود.

قابلیت واگذاری ثبت نام جدید پروژه چیتگر

قابلیت واگذاری ثبت نام جدید پروژه چیتگر یکی از دغدغه های علاقه مندان به شرکت در این طرح ها و سرمایه گذاران این حوزه به شمار می رود. زیرا ممکن است گاهی اوقات بنا به دلایلی افراد ناچار به واگذاری ثبت نام خود به شخص دیگری باشند.

براساس قانون، هر آنچه که وجود خارجی داشته باشد می تواند به فروش برسد و از آنجا که در این ثبت نام، ساختمانی ساخته نشده است و وجود خارجی ندارد، ممکن است واگذاری آن امری ناممکن به نظر برسد. اما برای این مسئله تدابیری اندیشیده شده است و ثبت نام کنندگان می توانند حق امتیاز خود در پروژه را به فرد دیگری واگذار نمایند.

بنابراین اگر شرکت کنندگان در پذیره نویسی پروژه با مشکلی مواجه شوند، می توانند امتیاز پروژه خود را به فرد دیگری تحویل داده و پول خود را پس بگیرند، از این رو، این ثبت نام همواره شرایط تبدیل شدن به پول نقد را دارا می باشد.

نحوه ارزش گذاری امتیاز پروژه جهت واگذاری

باتوجه به آنچه که پیشتر بیان شد، جهت واگذاری ثبت نام  پروژه چیتگر می بایست حق امتیاز پروژه به فرد دیگری فروخته شود، به همین منظور جهت تعیین ارزش امتیاز پروژه لازم است عوامل موثر بر آن به دقت بررسی شود.

از جمله عوامل موثر بر ارزش گذاری امتیاز پروژه جهت واگذاری آن می توان به پیشرفت فیزیکی پروژه، میزان عرضه و تقاضا، اعتبار سازنده و فروشنده یا تعاونی، موقعیت مکانی، امکانات آپارتمان از جمله آسانسور، انباری، پارکینگ و غیره و همچنین دسترسی به مناطق مختلف مانند مدارس، مغازه ها و فروشگاه ها اشاره کرد.

محله های منطقه 22 تهران این روزها توجه همه پایتخت‌نشین‌ها را به خود جلب کرده است. برج‌های این منطقه از شهر، مراکز خرید و پارک‌ها و دریاچه زیبای این منطقه باعث شده‌اند محله‌های منطقه 22 تهران محبوبیت بالایی پیدا کنند.

مزایای شرکت در ثبت نام جدید پروژه چیتگر

از نظر شرایط اقتصادی شرکت در ثبت نام جدید پروژه چیتگر فرصتی بسیار عالی و مقرون به صرفه به شمار می رود که می تواند یک سرمایه گذاری پرسود در دراز مدت تلقی شود زیرا قیمت تمام شده پروژه بسیار مناسب بوده و بعد از اتمام پروژه سود خوبی نصیب خریدار می شود. همچنین به دلیل آینده بسیار درخشانی که در انتظار این منطقه است، شرکت در چنین طرح هایی سرمایه گذاری بسیار امن و کم ریسک محسوب می شود.

اما بهتر است پیش از ثبت نام در خصوص اعتبار و خوش نام بودن تعاونی و یا فردی که اقدام به ثبت نام پروژه می کند، اطمینان کسب کرد. همچنین بهتر است از ثبت نام در پروژه هایی که سازندگان آن ها از حسن شهرت برخوردار نمی باشند، اجتناب کرد. نکته مهم دیگری که می بایست به آن توجه کرد، قیمت تمام شده پروژه است که باید در ابتدای کار مشخص شده باشد تا در پایان پروژه مشکلی ایجاد نشود.

امل و دقیقی از آنها انجام دهید.

 

دکمه بازگشت به بالا