مجله عمومی

پرچم های عزا در حرم امام رضا (ع) برافراشته شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، این روزها صدای “یا رضا جان” بلندتر می شود و قلب مردم ایران در رابطه عاشقانه تری با باغ و کاخ رضوی قرار دارد؛ در آخرین روزهای ماه صفر که ایران اسلامی آماده عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) استص) و شهید امام حسن مجتبی (ع)در باره) و علی بن موسی الرضا (ع)در باره) Is ، آستانه سلطنتی ثامن الحج در مشهد مقدس ، آماده میزبانی قلب همه ایرانیان است. عاشقانی که با وجود ناتوانی در حضور در این باغ ، چشم و دل خود را از مجاری حرم امام هفتم روز (در باره) آنها ملزم خواهند بود و در زیارت دور برای شهدای امام خود عزادار خواهند شد.

خدمت به حضرت رضا (ع)در باره) در این آستانه آسمانی ، سنگهایی گذاشته شده است که باغ و کاخ امام هشتم را با رنگ مشکی بزرگ بپوشاند (در باره)، فضای حرم در روزهای غم انگیز دهه آخر ماه صفر و به ویژه شهید ثامن الائمه (در باره) برای آماده سازی چشم و دل برای زیارت.

نصب پرچم عزاداری 6000 متر مربع

رئیس اداره نورپردازی حرم رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه گفت: به مناسبت گرامیداشت روزهای پایانی ماه صفر ، کاخ ملکوتی امام رضا (ع) با نصب کتیبه های جدید این روزها و حدود شش هزار متر مربع کتیبه پرچم در روزهای رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) ، شهید امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در حرم نصب شد.

وی افزود: نصب کتیبه های بزرگ بخشی از طرح سیاه نمایی حرم مطهر این روزها در رضوی است و بدین منظور 13 کتیبه بزرگ در ورودی نواب ، شیخ طوسی ، طبرسی و همچنین ورودی ها و تراس ها وجود دارد. انقلاب اسلامی ، آزادی ، جمهوری اسلامی ، مسجد گوهرشاد و ورودی باب السلام در حرم رضوی برپا شده است.

مهدی حق طلب ادامه داد: علاوه بر این 13 کتیبه ، 4 کتیبه بزرگ دیگر در تراس های جانبی ، تراس طلایی باغ قدیمی و کتیبه های دیوار عمودی نیز دیوار باغ های مختلف را به رنگ سیاه پوشانده است.

پرچم سیاه در دسته گل ، سقاخانه و توقفگاه خودرو ا

وی با اشاره به نصب کتیبه های جدید در تاج گل و سقاخانه حرم رضوی در روزهای پایانی صفر ، اظهار داشت: آنها با زائران ابراز همدردی می کنند.

به گزارش حق طلب ، این کتیبه ها حاوی شعارها و عباراتی مربوط به روزهای دهه آخر صفر است ، مانند “اللهم علی علی بن موسی الرضا المرتضی الامام التقی النقی” و خانواده محمد و تعجیل در تعجیل آنها “،” درود بر تو یا اهل بیت نبوی و مقام رسول و فرشتگان مختلف “و” غریب اقام / با چشمانی اشکبار نزد تو آمدم یا رضا (ع) “داشته باش نوشته شده است

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا