کسب و کار ایرانیمجله اجتماعی

پس از چند سال می توان اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری را اخذ کرد؟

وضعیت اقتصادی و تأثیر آن روی شرایط سرمایه گذاری در هلند چگونه است؟

اطلاع از شرایط اقتصادی برای متقاضیان خارجی که به دنبال هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. میزان رشد اقتصادی هلند می‌تواند میزان موفقیت کسب و کار و حداقل میزان بودجه لازم یا هزینه سرمایه گذاری در هلند را تعیین کند.

سوالات متداول سرمایه گذاری در هلند

از بین روش های خرید ملک، خرید اوراق قرضه دولتی، خود حمایتی و ثبت شرکت، تنها با ثبت شرکت می‌توانید اقامت هلند را دریافت کنید.

به دنبال احیای تقاضای خارجی و داخلی و کم شدن محدودیت های کوید-19، رشد تولید ناخالص داخلی هلند در سال 2022 به شرایط قبل بازگشت. علاوه بر این با روی کار آمدن سیاست های جدید و حذف روش هایی چون خودحمایتی که عامل مهمی در افزایش بیکاری در هلند بود، شرایط اقتصادی نیز بهبود پیدا کرد.

کارشناسان رشد اقتصادی پیش بینی کرده اند که میزان رشد اقتصادی هلند در پایان سال 2021 به حدود 2.9% و در سال 2022 نیز به 3.3% خواهد رسید. بر اساس پیش‌بینی‌ها این عدد در سال 2023 به 0.6 درصد می‌رسد. طبق این پیش بینی ها، برای متقاضیان خارجی فراهم شده و در نتیجه می‌تواند به یکی از بهترین شیوه های مهاجرتی این افراد تبدیل شود.

علاوه بر وضعیت اقتصادی موارد دیگری نیز هستند که میزان ریسک سرمایه گذاری در یک کشور را تعیین می‌کنند. نرخ تولید ناخالص داخلی مهم ترین عامل در تعیین میزان رشد اقتصادی یک کشور است. این عدد در سال 2021، 865 میلیارد دلار بوده و پیش بینی می‌شود در سال 2022 به 925 میلیارد دلار نیز برسد.

نرخ بیکاری یکی دیگر از شاخص های اقتصادی است که سرمایه گذاران خارجی باید بررسی کنند. این عدد در سال 2021 تنها 3.1% بود. پیش بینی می‌شود با توجه به رشد بازار و بهبود شرایط اقتصادی در سال 2022 کاهش قابل توجهی داشته باشد.

  1. شرایط سرمایه گذاری خارجی در هلند چیست؟

با توجه به اینکه هلند عضو اتحادیه اروپاست، بنابراین شهروندان این اتحادیه و شهروندان سوئیس هیچ محدودیتی برای نخواهند داشت. بنابراین شهروندان اتحادیه اروپا بدون نیاز به دریافت مجوز کاری می‌توانند به اشتغال در هلند بپردازند و تنها کافی است برای کار در این کشور در شورای شهر خود ثبت نام کنند.

اما شهروندان خارج از اتحادیه اروپا به منظور اشتغال و راه اندازی کسب و کار در هلند یا سرمایه گذاری باید برای اقدام کنند و مجوز کاری و مجوز اقامت دریافت کنند.

همانطور که می‌دانید، مهم ترین بخش راه اندازی یک کسب و کار در کشور خارجی، تدوین طرح تجاری یا بیزنس پلن است. با یک طرح تجاری خوب می‌توانید ثابت کنید که کسب و کار شما برای اقتصاد هلند سودآور است. از طرفی طرح تجاری نقش مهمی در تخمین هزینه سرمایه گذاری در هلندخواهد داشت.

تا اینجای مطلب با شرایط سرمایه گذاری در هلندآشنا شدید. اما برای شروع نیازمند کسب اطلاعات دقیق تری هستید. اینکه کدام یک از روش های سرمایه گذاری می‌تواند به اقامت دائم هلند تبدیل شود از جمله مهم ترین دغدغه های متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا است.

Limburg,-Países-Bajos

  1. بهترین روش های سرمایه گذاری در هلند کداماند؟

روش های متنوعی برای سرمایه گذاری خارجی وجود دارد. روش هایی مانند خرید ملک، خرید اوراق قرضه دولتی، ثبت شرکت و طرح خود حمایتی از جمله این روش ها هستند. اما چالش بسیاری از متقاضیان خارجی این است که همه این روش ها به اخذ ویزای سرمایه گذاری و دریافت منجر نمی‌شود.

با توجه به اینکه هدف شما اخذ اقامت است، پس باید روشی را انتخاب کنید که شما را به این مهم می‌رساند. در ادامه مقاله روش های اخذ ویزای سرمایه گذاری هلند که به اقامت منجر می‌شود را بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

  1. چطور برای ثبت شرکت در هلند اقدام کنیم؟

پیش‌ تر اشاره کردیم که کلیه شهروندان خارج از اتحادیه اروپا به منظور اشتغال، راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت باید ابتدا برای اخذ ویزای سرمایه گذاری هلنداقدام کنند.

در این بخش مهم ترین مراحل ثبت شرکت در هلند بررسی خواهد شد. پس با ما همراه باشید.

دریافت شماره خدمات شهروندی

به منظور راه اندازی کسب و کار در هلند، ابتدا باید شماره خدمات شهروندی از این کشور دریافت کنید. به منظور دریافت این شماره باید به پایگاه های شخصی سوابق در شهر مورد نظر خود مراجعه کنید. یکی از اصلی ترین موارد برای ثبت نام در این پایگاه، ارائه یک آدرس دائمی است. این آدرس می‌تواند آدرس شرکت شما باشد.

اگر خدمات یا کالایی را به صورت مستقل و با هدف سودآوری عرضه می‌کنید، شما یک کارآفرین هستید و باید در اتاق بازرگانی هلند نیز ثبت نام کنید.

تعیین آدرس هلندی شرکت

برای ثبت شرکت و طبق باید یک آدرس دائمی ارائه دهید. بنابراین لازم است قبل از هر چیز محل کسب و کار خود را مشخص کنید و سپس برای دریافت شماره خدمات شهروندی و ثبت نام در اداره بازرگانی هلند اقدام کنید.

انتخاب نام تجاری برای شرکت

یکی از مهم ترین و اصلی ترین شرایط سرمایه گذاری در هلند با ثبت شرکت، انتخاب نوع شرکت و نام مناسب است. به منظور یک نام تحاری مناسب باید موارد زیر را رعایت کنید.

Delft,-Netherlands

تعیین ساختار حقوقی شرکت

ساختار حقوقی شرکت در اصل همان نوع شرکت است که قبل از ثبت باید برای انتخاب آن اقدام کنید. نوع شرکت تعیین کننده حدود مسئولیت و اختیارات، حدود تجارت خارجی و داخلی و میزان سرمایه اولیه است.

  1. انواع شرکت های قابل ثبت در هلند

ثبت شرکت مالکیت انفرادی در هلند

شرکت مالکیت انفرادی دارای یک ساختار حقیقی بوده و به عنوان یک شخصیت حقوقی شناخته نمی‌شود. در این نوع شرکت موسس یا کارفرما مسئولیت تمامی بدهی ها و تعهدات شرکت را بر عهده خواهد داشت.

برای ثبت شرکت مالکیت انفرادی نیازی به سرمایه اولیه نیست و تنها برای ثبت شرکت در اتاق بازرگانی باید 50 یورو بپردازید. هزینه حسابداری نیز سالانه بین 500 تا 1000 یورو خواهد بود.

بنابراین تنها برای شرکت مالکیت انفرادی هزینه حسابداری و نیروی کار خواهد بود.

ثبت شرکت خصوصی با مسئولیت محدود یا BV در هلند

شرکت با مسئولیت محدود یکی از متداول ترین شرکت هایی است که متقاضیان خارجی به منظور دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری هلندبرای ثبت آن اقدام می‌کنند. در شرکت با مسئولتی محدود هر یک از اعضا یا سهامداران به میزان آورده یا سهام خود در قبال تعهدات و بدهی های شرکت مسئول خواهد بود.

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، 5.000 یورو است.

هزینه سرمایه گذاری برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در هلند

هزینه های جانبی ثبت شرکت با مسئولیت محدود در هلند به شرح زیر است:

شرکت سهامی عام یا NV

شرکت سهامی عام یا NV نوعی شرکت سهامی با مسئولیت محدود است که برای راه اندازی آن به بیش از 2 سهام دار نیاز خواهد بود. این نوع شرکت اجازه حضور در بازارهای آزاد و شرکت در بورس اوراق بهاردار را خواهد داشت.

حداقل از طریق ثبت شرکت سهامی عام، 45.000 یورو است.

مشارکت تجاری یا VOF

به منظور ثبت شرکت مشارکت تجاری نیازی به سرمایه اولیه نخواهد بود. در این نوع شرکت، حداقل 2 شریک تحت نامی مشترک با هم کار خواهند کرد. شرکت مشارکت تجاری دارای هویت قانونی نیست و در نتیجه شرکا مسئول بدهی های شرکت نخواهند بود.

هزینه سرمایه گذاری برای مشارکت تجاری در هلند

هزینه جاری برای ثبت شرکت مشارکت تجاری یا VOF به شرح زیر است:

مشارکت محدود یا CV در هلند

برای ثبت شرکت مشارکت محدود حداقل به 2 شریک یا سهامدار نیاز خواهد بود. یکی از شرکا، شریک مدیریتی بوده و کلیه مسئولیت ها بر عهده او خواهد بود و شریک دیگر به عنوان شریک محدود شناخته می‌شود. برای راه اندازی شرکت با مشارکت محدود یا CV نیازی به سرمایه اولیه نیست.

هزینه سرمایه گذاری برای مشارکت محدود در هلند

شعبه شرکت در هلند

شعبه شرکت خارجی پس از شرکت با مسئولیت محدود به عنوان محبوب ترین نوع شرکت برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری هلند شناخته می‌شود. برای راه اندازی شعبه نیازی به سرمایه اولیه نیست و موسس آن مسئولیتی در قبال بدهی های شرکت مادر نخواهد داشت.

Amsterdam,-Netherland-(3)

تکمیل فرم آنلاین برای ثبت نام در KVK

اداره KVK در واقع همان اتاق بازرگانی هلند است که تمامی سرمایه گذاران خارجی پس از تعیین نوع، نام و ساختار شرکت باید در آن ثبت نام کنند. این ثبت نام به صورت آنلاین بوده و سپس باید مدارک را به اتاق بازرگانی ارائه دهید.

هزینه ثبت نام در اتاق بازرگانی هلند برای انواع شرکت های هلندی، 50 یورو است.

کلیه صاحبان کسب و کارها در هلند موظف هستند شماره KVK شرکت را در نامه ها، فاکتورها، سفارشات، ایمیل و وب سایت خود درج کنند.

اگر شرکت شما شامل یکی از موارد زیر است نیازی به دریافت شماره KVK از اتاق بازرگانی هلند نخواهد بود.

افتتاح حساب بانکی در هلند

یکی از مهم ترین مراحل ، انتقال سرمایه به حساب شرکت است. لذا باید به راهنمایی یک وکیل مهاجرتی برای افتتاح حساب بانکی شرکتی در هلند اقدام کنید.

ثبت در اداره مالیات و بیمه هلند

در تکمیل فرآیند ثبت شرکت و به منظور دریافت باید شماره مالیات و شماره بیمه دریافت کنید.

  1. آیا با خرید ملک در هلند امکان دریافت اقامت این کشور وجود دارد؟

خرید ملک در هلند یکی دیگر از روش های اخذ ویزای سرمایه گذاری هلند است که بسیاری از متقاضیان خارجی برای سرمایه‌گذاری امن انتخاب می‌کنند.

لازم به ذکر است که خرید ملک در هلند به اقامت دائم این کشور منجر نمی‌شود، بنابراین اگر هدف شما از سرمایه گذاری در این کشور، اقامت است باید روش دیگری را انتخاب کنید.

اما اگر هدف شما از اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در هلند، ثبت شرکت نیست و شرایط سرمایه گذاری در هلندرا دارید، پیشنهاد می‌کنیم خرید ملک را انتخاب کنید که روشی امن و سودآور است.

برای خرید هر نوع ملکی در هلند به حداقل سرمایه اولیه معادل 1.250.000 یورو نیاز دارید. علاوه بر این باید هزینه های جانبی زیر را نیز در نظر داشته باشید.

هزینه سرمایه گذاری با خرید ملک در هلند

هزینه های جانبی خرید ملک در هلند حدود 5% الی 6% از ارزش کلی ملک را شامل می‌شود. این هزینه ها به شرح زیر هستند.

Giethoorn,-Netherlands

  1. آیا با خرید اوراق قرضه دولتی در هلند میتوان اقامت دریافت کرد؟

خرید اوراق قرضه یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در کشورهای خارجی است، اما متأسفانه این روش منجر به اخذ اقامت با سرمایه گذاری در هلندنخواهد شد.

در روش خرید اوراق قرضه دولتی، سرمایه گذاران خارجی می‌توانند هر میزان اوراق قرضه که مایل باشند را خریداری کنند. حداقل مبلغ خرید اوراق قرضه دولتی هر ساله توسط دولت هلند تعیین می‌شود.

  1. آیا با طرح خودحمایتی هلند میتواند اقامت این کشور را دریافت کرد؟

با توجه به تأثیر منفی که طرح خودحمایتی روی اقتصاد کشور هلند و افزایش نرخ بیکاری داشته، دولت هلند تصمیم بر حذف این روش مهاجرتی گرفته است. بنابراین متقاضیان خارجی نمی‌توانند از طریق طرح خودحمایتی برای دریافت اقامت دائم هلند اقدام کنند.

  1. برای اخذ ویزای سرمایه گذاری هلند چه مدارکی لازم است؟

  2. اخذ ویزای سرمایه گذاری هلند چه مزایایی دارد؟

کلیه متقاضیان خارجی که برای مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری اقدام می‌کنند از مزایای زیر بهره مند خواهند شد.

خرید ملک، خرید اوراق قرضه دولتی، خودحمایتی و ثبت شرکت از جمله روش های سرمایه گذاری در هلند هستند اما همه این روش ها به اقامت منجر نمی‌شوند.

شرکت با مسئولیت محدود محبوب ترین و مناسب ترین نوع شرکت برای راه اندازی کسب و کار در هلند خواهد بود.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به حداقل 5.000 یورو سرمایه اولیه نیاز خواهید داشت.

خیر. خرید ملک در هلند تنها یک شیوه سرمایه گذاری برای متقاضیان خارجی بوده و نمی‌تواند به اقامت دائم منجر شود

عناوین مطلب بستن
دکمه بازگشت به بالا