مجله عمومی

پنج ماده غذایی عالی برای کاهش استرس

استرس طولانی مدت می تواند به سلامت جسمی و روانی فرد آسیب برساند و خطر بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و افسردگی را افزایش دهد. شاید بهتر باشد فقط برای رفع استرس روزانه رژیم خود را تغییر دهید.

به گزارش کندوج ، آبرآنلاین وی نوشت: رژیم های غذایی سالم و ضد استرسی وجود دارد که برای کاهش استرس در رژیم روزانه گنجانده شده است. در اینجا پنج رژیم غذایی وجود دارد که استرس را کاهش می دهد:

1. سیر

سیر یکی از غذاهایی است که سرشار از ترکیبات گوگردی است. مصرف این ماده شگفت انگیز و قرار دادن آن در رژیم غذایی میزان گلوتاتیون را افزایش می دهد. این آنتی اکسیدان بخشی از اولین خط دفاعی بدن در برابر استرس است. خواص سیر در مقابله با استرس و کاهش علائم اضطراب و افسردگی بسیار مثر است.

۲. سیب زمینی شیرین

علاوه بر نقش ویتامین ها در کاهش استرس و اضطراب ، خوردن منبع کامل کربوهیدرات در کاهش استرس بسیار موثر است. سیب زمینی شیرین یکی از غذاهایی است که حاوی کربوهیدرات است. این ماده مغذی به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگرچه سطح کورتیزول به طور طبیعی در بدن طبیعی است ، اما استرس طولانی مدت می تواند منجر به اختلال در عملکرد کورتیزول شود. علائم اختلال عملکرد کورتیزول می تواند باعث التهاب ، درد و سایر عوارض جانبی شود. سیب زمینی شیرین غذایی کامل و مقوی است که ترکیب آن در رژیم غذایی روزانه در کاهش استرس بسیار مثر است. مواد مغذی موجود در سیب زمینی شیرین حاوی ویتامین C و پتاسیم است.

تخم مرغ 3

تخم مرغ ها به دلیل داشتن ماده غذایی زیاد غالباً به عنوان یک مولتی ویتامین طبیعی شناخته می شوند. غذای تخم مرغ حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان است. قرار دادن همه این مواد مغذی در کنار هم به کاهش استرس کمک می کند. تخم مرغ غنی از کولین است. کولین فقط در برخی غذاها وجود دارد. این ماده نقش مهمی در افزایش سلامت مغز و محافظت از بدن در برابر استرس دارد. بنابراین ، توصیه می شود تخم مرغ را به عنوان یک مکمل استرس در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

4. دانه های آفتابگردان

تخمه آفتابگردان منبع غنی ویتامین E است. این ویتامین محلول در چربی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که در سلامت روان بسیار موثر است و استرس را کاهش می دهد. با این حال ، مصرف کم این مواد مغذی منجر به تغییرات خلقی و افسردگی می شود. دانه های آفتابگردان همچنین حاوی مواد مغذی دیگری هستند که به کاهش اضطراب و استرس کمک می کنند. این ماده غذایی حاوی ویتامین های منیزیم ، منگنز ، روی ، مس و B است. می توانید از دانه های آفتابگردان به عنوان سس سالاد در رژیم غذایی خود استفاده کنید. خاصیت تسکین دهنده این دانه ها شگفت انگیز است.

5. کلم بروکلی

کلم بروکلی به دلیل بسیاری از فواید سلامتی در گروه سبزیجات سلامتی شناخته می شود. رژیم غذایی غنی از کلم بروکلی خطر ابتلا به برخی سرطان ها ، بیماری های قلبی و اختلالات روانی را کاهش می دهد. کلم بروکلی به عنوان مسکن استرس شناخته می شود. غذاهای کلم بروکلی که استرس را کاهش می دهند شامل منیزیم ، فولات و ویتامین C است. کلم بروکلی سرشار از سولفورافان است. این یک ترکیب گوگردی است که از بدن در برابر نورون ها محافظت می کند. داروهای آرامبخش و ضد افسردگی زیادی دارد و در رفع استرس بسیار مفید است.

منبع: Healthline

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا