کسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

پودر جوانه گندم را با چی بخوریم

چاق شدن صورت با جوانه گندم ممکن است؟

همان طور که می دانید جوانه گندم بخش اصلی از مغز درون گندم است و وظیفه آن کمک به ازدیاد گیاه و رشد گندم جدید است. اگرچه جوانه گندم را از اکثر محصولات گندم فرآوری شده حذف می کنند، اما به عنوان جزء اصلی از ماده غذایی درون دانه گندم محسوب می شود و دارای ارزش غذایی بالا از جهت وجود انواع مختلف ویتامین ها است.  طرز تهیه جوانه گندم و شیر برای چاقی نحوه استفاده از جوانه گندم خواص جوانه گندم برای تهیه جوانه گندم تنها باید مقداری از دانه های گندم را درون ظرفی ریخته و خوب بشوییم و اجازه دهیم تا به مدت ۱۲ ساعت درون کاسه آبی به خوبی خیس بخورد.

پس از خیس خوردن، گندم ها را درون آبکشی ریخته و مجدداً آن ها را شست و شو دهید. سپس آن ها را درون ظرفی ریخته و روی آن پارچه ای انداخته تا محیط آن کاملا مرطوب باقی بماند. اگر از ظرفی بشقاب مانند برای رشد جوانه ها استفاده می کنید باید حواستان باشد که گندم ها در طی فرایند جوانه زدن، دچار کپک زدگی نشوند. اما بهترین ظرف برای به دست آوردن جوانه گندم شیشه های درب گشاد است که پس از ریختن گندم های خیس شده درب ظرف را با پارچه توری دولایه به خوبی بپوشانید تا از احتمال کپک زدن جوانه ها بکاهید. توجه کنید، برای مدت زمانی در حدود پنج روز سطح گندم های موجود در ظرف را به همین صورت مرطوب نگه دارید.

توجه کنید هر ۱۲ ساعت باید اقدام به شستشوی دانه های گندم کنید. یعنی درب ظرف را باز کرده و درون ظرف آب ریخته و به صورت چرخشی آن را شسته و مجددا توری را روی درب سفت کرده و ظرف را وارونه کنید تا آب اضافی آن بیرون بریزد. می توان بعد از گذشت چند روز جوانه های گندمی را که از بذر گیاه ما فعال شده و رشد کرده اند به خوبی مشاهده کرد. وقتی جوانه گندم به طول سه الی چهار سانت رسیدند در این مرحله یک ماده مغذی با ترکیبات کمیاب از انواع ویتامین ها درون آن خواهید داشت. جوانه های گندم را پس از رشد کردن برای استفاده به داخل یخچال منتقل کنید. شما به مدت یک هفته می توانید از این گیاه مغذی و لذیذ استفاده کنید.

بهترین روش مصرف جوانه گندم طی جوانه زدن، نشاسته، پروتئین و چربی‌های موجود در دانه به واحدهای قابل هضم و جذب‌تری تبدیل می‌شوند . در این فرآیند میزان ویتامین، املاح معدنی و پروتئین دانه افزایش، اما کالری و کربوهیدرات‌هایش کاهش می‌یابد زیرا نشاسته موجود در گندم، برای تأمین املاح و ویتامین‌ها مصرف می‌شود. اگر چه نشاسته موجود در جوانه‌ها کمتر می‌شود اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد چون ارزش غذایی 4 قاشق غذاخوری جوانه گندم، معادل یک واحد نان است. به عبارت ساده‌تر، 100 گرم گندم، 500 کیلوکالری و 100 گرم جوانه گندم، 200 کیلوکالری انرژی دارد.

ویتامین B موجود در جوانه گندم نیز نقش موثری در تعادل سیستم عصبی دارد و مصرف آن در کسانی که دچار اختلالات خواب (کم‌خوابی) یا استرس هستند، باعث آرامش خاطر، تقویت اعصاب و رفع بی‌خوابی و بهبود عملکرد طبیعی اعصابشان می‌شود و احساس خستگی مفرط، ضعف و بی‌حالی را کاهش می‌دهد. بهترین روش مصرف جوانه گندم  جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین‌های E، سلنیوم و منیزیم، رادیکال‌های آزاد را حذف می‌کند و به تقویت سیستم ایمنی و فعالیت‌های مغز کمک می‌کند.

بهترین روش مصرف جوانه گندم به صورت تازه است نه پودر یا خشک‌شده آن. می‌توان جوانه‌ها را به انواع سالادها افزود و به میزان مناسب همراه غذا خورد یا به ماست اضافه کرد. به این ترتیب هم تنوع و هم ارزش غذایی سالاد افزایش می‌یابد. توصیه می‌شود جوانه گندم را در غذای بچه‌های زیر 2 سال هم بریزید اما به دلیل طعم خاص آن، بهتر است برای بچه‌های بین سنین 5-2 سال، آن را به ماست اضافه کنید. در صورتی که کودک بالای 5 سال است، حتماً جوانه‌ها را به سالاد بیفزایید.

مصرف جوانه همراه با سالاد یا ساندویچ‌های خانگی، میان وعده‌ای مناسب برای تمام افراد به خصوص دانش‌آموزان است. مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم پودر جوانه گندم که به اکسیر سلامتی معروف است دارای میزان بسیار بالایی از فیبر ، انواع ویتامینها ، املاح معدنی ، کربوهیدرات و پروتئین است و شاید بتوان گفت که این محصول در بین مواد غذایی جزو معدود محصولاتی است که به این میزان مواد مفید و موثر برای بدن را در خود جای داده است. سبوس چند غله برای چاقی بسیار مفید است .

در این مقاله سعی داریم نحوه ی استفاده از پودر جوانه گندم را برایتان شرح دهیم تا بهتر بتوانید از این محصول شگفت انگیز برای رسیدن به تناسب اندام بهره ببرید. شاید شنیده باشید که اگر پودر جوانه گندم را قبل از غذا مصرف کنید میتواند لاغر کننده باشد و اگر از این محصول بعد از غذا استفاده کنید افزایش وزن را برایتان به ارمغان خواهد آورد. و میتواند به عنوان بهترین پودر چاقی سالم مورد استفاده قرار بگیرد. تا پایان این مطلب با ما باشید تا هم شما را با خاصیت چاقی و لاغری پودر جوانه گندم آشنا کنیم و هم در قالب یک ویدئو سایر خواص پودر جوانه گندم را برایتان شرح دهیم.

تاثیر پودر جوانه گندم بر لاغری برای اینکه بتوانید با استفاده از پودر جوانه گندم وزنتان را کم کنید و یک کاهش وزنِ سالم و بدون ضرر را تجربه کنید باید طریقه ی مصرف آن را بلد باشید. ابتدا برای این کار لازم است از یک فروشگاه مطمئن بهترین مارک پودر جوانه گندم را خریداری کنید تا خیالتان از بابت کیفیت محصول راحت باشد. پس از خرید پودر جوانه گندم باید آنرا در جای خنک و در عین حال بدون رطوبت نگهداری کنید تا پودر جوانه گندم خاصیت خود را از دست ندهد. نحوه و مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم برای لاغری باید منظم و طبق برنامه باشد تا به خوبی بتواند برای بدن تاثیرگذار باشد.

طرز تهیه و مصرف پودر جوانه گندم

طرز استفاده از این محصول به این صورت است که باید قبل از وعده های غذایی یک قاشق غذاخوری از پودر جوانه گندم را با یک پیاله ماست کم چرب مخلوط کرده و میل نمایید. برای لاغری حتما باید پودر جوانه گندم را با ماست کم چرب یا شیر مصرف کنید و حتما باید این ترکیب را ۱۰ دقیقه قبل از غذا استفاده کنید تا تاثیر مثبتی روی لاغری شما داشته باشد. توجه داشته باشید که مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم برای لاغری میتواند تعیین کننده باشد، یعنی شما باید روزی ۳ نوبت قبل از وعده های غذایی از ترکیب پودر جوانه گندم و ماست کم چرب یا شیر استفاده کنید. میزان بالایی از خواص پودر جوانه گندم برای لاغری به دلیل وجود سبوس گندم در آن است.برای دریافت. قیمت پودر جوانه گندم دکتر بیز برای چاقی صورت کلیک کنید .

سبوس گندم مقادیر بالایی فیبر در خود جای داده است و به همین دلیل میتواند فرایند لاغری را تسریع کند. اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید ابتدا باید از میزان اضافه وزن خود آگاه باشید و بدانید اگر قرار است وزن کم کنید تا چه مقدار باید این کار را انجام دهید. آن دسته از افرادی که به دنبال ساخت مکمل بدنسازی خانگی هستند میتوانند از این ترکیب محصول با پودر جوانه جو و شکر قهوه ای استفاده کننید. برای شناخت علایم چاقی و اضافه وزن روش های نسبتا ساده ای وجود دارد که میتوانید با مراجعه به بخش پکیج های لاغری و کاهش وزن به آنها دسترسی داشته باشید و از مطالعه کردن آنها بهره ببرید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا