مجله فرهنگ

پیام های برای درگذشت منوچهر طیاب + تصاویر یادگارهایش

پس از درگذشت منوچهر طیاب ، رئیس انجمن فیلم ، مرکز توسعه مستند و سینمای تجربی پیام همدردی ارسال کرد و سینما برخی از آثار هنری مستند را به نمایش گذاشت.

به گزارش کندوج ، پیام حسین انتظامی به شرح زیر است: “عدم حضور استاد منوچهر طیاب ، فیلمساز بزرگ و مستندساز اخلاق ، غمی فراموش نشدنی است. اما آثاری که این استاد ارزشمند آن هستند ، در خاطره‌ی سینماهای ایران به یادگار خواهند ماند. غذاهای جانبی به خانواده او ، جامعه فیلم ایرانی و طرفداران آنها.

همچنین در متن پیام مرکز توسعه آمده است: “استاد منوچهر طیاب ، بزرگی در یک سینمای مستند ایرانی ، شب گذشته در بیمارستان شهر وین پس از یک عمر کار در حوزه سینما درگذشت.

استاد منوچهر طیاب یکی از فرهیخته ترین و محترمترین هنرمندان فیلم سازی مستند ایران بود که در 5 دهه کار خود در این زمینه از فرهنگ ، بیش از 100 میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمند را خلق کرد و دستاوردهای بسیاری را در فرهنگ و هنر ایران به ارمغان آورد.

آخرین حضور منوچهر طیاب در محافل فرهنگی ، خدمات یادبود او در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم واقعی (دسامبر 1998) بود. مقام عالی وی مورد ستایش قرار گرفت.

“مدیر ، معاونان ، کارگردانان و کارکنان مرکز رشد سینمای مستند و تجربی از وی تشکر می کنم برای همدردی وی با درگذشت این هنرمند.”

اما موزه فیلم نیز برخی از آثار منوچهر طیاب را که صبح امروز در وین درگذشت نشان داد.

منوچهر طیاب علاوه بر دریافت دیپلم افتخار از جشنواره های داخلی و بین المللی ، فیلم او “با باد در قلب تنهایی کویر” شد ، یکی از هفت مستند منتخب منتقدین فیلم اروپایی در جشنواره فیلم های مستند ترنتو در ایتالیا ، برنده لوه سیمین شد. از این جشنواره

فیلم “ریتم” منوچهر طیاب ، فیلم منتخب یونسکو برای تدریس فیلمبرداری در مدارس فیلمبرداری آن برگزار شد.

آنچه که موزه فیلم از یادگارهای منوچهر طیاب منتشر کرده است را می توانید در زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا