اقتصادیکسب و کار ایرانیمجله عمومی

پیش شماره حساب بانک ملت چند است؟

نحوه دریافت شماره شبا بانک ملت

یک شماره شبا به این صورت دیده می‌شود: ۰۱   5600 90۲۴ ۰6۱۰ ۰۰۰۰ ۰12  ۲4

همان‌طور که می‌بینید، شماره شبا از ۲ قسمت ۲ رقمی و ۵ قسمت ۴ رقمی تشکیل می‌شود که اين قسمت‌ها با يک فاصله از هم جدا شده‌اند. ۱۹ رقم سمت راست این شماره شباهت زیادی به شماره حساب داخلی هر بانک داشته و در واقع از همان شماره ساخته شده. باقی رقم‌هایی که یک شماره شبا را می‌سازند به ترتیب از چپ از این قرارند: ارقام کنترل کننده صحت یا همان Check Digit، کد بانک که برای بانک ملت 012 است و نوع حساب هم در شماره بعدی مشخص شده است.

احتمالا تا الان با سامانه شبایاب و سامانه پاياپای الكترونيک که همان ساتنا و پایا معروف هستند، پول جابه‌جا کرده‌اید. برای انتقال پول با هر کدام از این دو حواله الکترونیکی، نیاز به داشتن شماره شبا دارید. امروزه در سیستم بانکی دانستن شبا، برای انجام کارهای بانکی -مخصوصا انتقال پول- یک ضرورت است.

چرا شماره شبا ملت اهمیت دارد؟

گرفتن شماره شبا بانک ملت یا هر بانک دیگری، ساده‌ترین راه برای انجام هر نوع خدمات بانکی است. با گرفتن شماره شبا، نیازی به نام بانک، کد شعبه، نوع حساب یا هر چیز دیگری ندارید و تنها با در اختیار داشتن این کد 24رقمی می‌توانید هر مقداری پول را سریع‌تر از راه‌های دیگر به حساب مقصد انتقال دهید.

علاوه بر این، هزینه جابه‌جایی پول در روش کارت به کارت پلکانی محاسبه می‌شود و اگر قصد انتقال مبلغ زیادی را داشته باشید، باید کارمزد بالایی پرداخت کنید. اما انتقال پول با شماره شبا، هزینه پایین‌تری هم از دیگر روش‌های انتقال پول در سیستم بانکی دارد. جدای از همه این مزایا، شماره شبا برای هر فرد منحصربفرد است و حتی اگر شماره‌ای را پس و پیش وارد کنید، امکان اشتباه در انتقال حساب و واریز پول به فرد دیگر وجود ندارد و تراکنش شما تا زمانی که شماره شبا صحیح را وارد نکنید، انجام نمی‌شود.

دریافت شماره شبا بانک ملت رایگان

گرفتن شماره شبا بانک ملت با استفاده از شماره کارت بانکی (همان شماره 16رقمی روی کارت) و شماره حساب (همان شماره‌ای که در بیشتر پیامک‌های تراکنش بانکی وجود دارد) به راحتی امکان‌پذیر است. تنها کافی است چند ثانیه وقت بگذارید در پنل کاربری «رده» عضو شوید و در بخش تبدیل‌های شبا یکی از این دو عدد -شماره حساب یا کارت- را بزنید.

در سایت رده این امکان فراهم شده تا تبدیل شماره کارت یا شماره حساب به شبا در تمام بانک‌ها – بانک ملی، بانک پاسارگاد، بانک اقتصاد نوین، بانک کشاورزی، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک صادرات، بانک مسکن، بانک سپه، بانک آینده، بانک مهر ایران، بانک رسالت، بانک دی، بانک انصار، بانک ملت، بانک شهر، بانک ایران زمین، بانک سینا، بانک تجارت، بانک توسعه تعاون، بانک خاورمیانه، بانک گردشگری، پست بانک، بانک رفاه کارگران و موسسه نور – را انجام بدهید.

آموزش گام به گام گرفتن شماره شبای بانک ملت

  1. تمام مراحل برای گرفتن شماره شبا بانک ملت در کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود. کافی است وارد حساب کاربری‌تان در «رده» شوید. اگر هم قبلا ثبت نام نکرده‌اید، اصلا کار سختی نیست: وارد کردن اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و انتخاب یک رمز عبور. به همین سادگی ثبت نام شما تکمیل می‌شود.
  2. بعد از ورود، صفحه اصلی حساب کاربری را مشاهده می‌کنید. قسمت‌های مختلفی مانند «تبدیل‌های شبا»، «استعلام تسهیلات» و «استعلام چک برگشتی» در سه پنجره مختلف روبه‌روی شما هستند. برای گرفتن شماره شبای ملت باید بخش «تبدیل‌های شبا» را انتخاب کنید.
  3. در قسمت «تبدیل‌های شبا»، این ۴ بخش را خواهید دید؛ «کارت به شبا»، «کارت به حساب»، «حساب به شبا» و «استعلام شبا». پس برای گرفتن شبا یکی از بخش‌های کارت به شبا یا حساب به شبا را لمس کنید. بعد هم روی بخش «تبدیل» کلیک کنید تا به همین سادگی شماره شبا بانک ملت خودتان را بگیرید.
  4. فراموش نکنید همراه با این شماره، تمام اطلاعات بانکی دیگر شبیه شماره کارت، شماره حساب، نام صاحب حساب و حساب بانکی فعال یا غیرفعال در دسترس شماست.

نکته: به جای حفظ کردن یک شماره 24 رقمی، روی «کپی شماره شبا» کلیک کرده و به سادگی انتقالش دهید. این‌طوری خیال‌تان از اشتباه نشدن شبا هم راحت می‌شود.

تبدیل شماره حساب به شبا بانک ملت

مطابق با دستورالعمل بانک مرکزی بانک‌ها مکلفند شماره شبای تمامی حساب‌های مشتريان‌شان را محاسبه کرده و در اختيار آنها قرار دهند. پس گذشته از سایت رده که راحت‌ترین راه ها را برای دریافت شماره شبا بانک ملت فراهم کرده، می‌توانید با مراجعه به شعبه، سایت اینترنتی، اپلیکیشن بانک يا خودپردازهای بانک ملت، شبای حساب يا حساب‌های خود را دريافت کنيد. اما برای دریافت شبا از طریق سایت تنها بايستی شماره حساب را وارد کرده و عبارت امنيتی‌ای را که وجود دارد هم در فيلد مربوطه‌اش تایپ کنید.

اگر می‌خواهید از طریق شماره کارت به شماره شبا برسید یا به فکر تبدیل شماره کارت ملت خود به شماره شبا هستید، باید در سایت رده عضو شوید. چرا؟ چون «رده» توانسته این امکان را به دست آورد که با وارد کردن شماره کارت بانک ملت، شماره شبا را ارائه دهد. برای استفاده از این امکان و همچنین اطمینان از نام صاحب حساب و فعال بودن حساب، عضو «رده» شوید و در پروفایلتان به سادگی شماره شبا بگیرید.

ویژگی‌های شماره شبا

  • با دانستن شماره شبا، می‌توانید وجه را به آن منتقل کرده يا از طريق آن پول دريافت کنيد، بدون اين که نگرانی‌ای درباره ساير جزئيات حساب داشته باشيد.
  • برای حواله‌هایی که از شبا در آنها استفاده می‌شود هیچ نیازی نخواهید داشت تا اطلاعاتی درباره حساب داشته باشید، اطلاعات دست‌وپاگیری همچون نام یا کد بانک و شعبه آن، شماره حساب، نوع حساب و…
  • از هر اشتباه سهوی جلوگیری می‌کند. به این‌صورت که اگر اشتباه یا سهوی در ورود شماره شبا پیش آید، سامانه‌های بانکی از اشتباه مشتری در اعلام شماره يا از خطای متصدی بانک در ورود اطلاعات آگاه شده و آن را گزارش می‌کنند. به اين معنی که اگر مشتری يا متصدی بانک يک يا چند رقم از شبا را به اشتباه وارد كند، سيستم با كنترل محتوای شماره شبا به او اعلام می‌كند كه اشتباهی رخ داده است و بايد شماره وارد شده بار دیگر كنترل شود.

سوالات متداول درباره شبای بانک ملت

تنها با دانستن شماره ۱۶ رقمی روی کارت‌های بانک ملت، می‌توانید شماره شبا بگیرید. کافی است وارد سایت «رده» شوید و بعد از دادن شماره کارت، شبا بانک ملت را داشته باشید.

با استفاده از شماره شبا بانک ملت، مبلغ بیشتری از دیگر روش‌های جابه‌جایی وجه، امکان انتقال پول دارید.

در این پست یک مطلب با عنوان شماره حساب بانک ملت چند رقمی است را مطالعه خواهید کرد.

  • شماره حساب های بانکی

نام بانک : ملی

نوع حساب : جاری

شعبه : بورس

کد شعبه : ۶۹۵

شماره حساب : ۰۱۰۶۳۵۴۷۹۶۰۰۹

: شماره شبا

IR۸۷۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۰۶۳۵۴۷۹۶۰۰۹

نام بانک : تجارت

نوع حساب : جاری

شعبه : کار

کد شعبه : ۱۱۰

شماره حساب : ۰۱۵۶۳۵۳۰۰۰

: شماره شبا

IR۱۸۰۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۵۶۳۵۳۰۰۰

نام بانک : صادرات

نوع حساب : جاری سپهر

شعبه : حافظ

کد شعبه : ۱۹۸۶

شماره حساب : ۰۱۰۱۴۱۶۲۹۷۰۰۷

: شماره شبا

IR۲۵۰۱۹۰۰۰۰۰۰۰۱۰۱۴۱۶۲۹۷۰۰۷

نام بانک : پارسیان

نوع حساب : جاری

شعبه : حافظ

کد شعبه : ۱۰۳۹/۵

شماره حساب : ۰۱۰۰۱۱۹۴۶۳۰۰۱

: شماره شبا

IR۲۷۰۵۴۰۱۰۳۹۰۲۱۱۰۱۱۹۴۶۳۰۰۱

نام بانک : ملت

نوع حساب : جام

شعبه : وصال شیرازی

کد شعبه : ۶۳۰۹۹

شماره حساب : ۹۶۵۴۴۰۰۵۶۶

: شماره شبا

IR۶۶۰۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۹۶۵۴۴۰۰۵۶۶

نام بانک : سامان

نوع حساب : جاری

شعبه : بورس

کد شعبه : ۸۴۹

شماره حساب : ۱-۹۹۸۸۹۹-۴۰-۸۴۹

: شماره شبا

IR۰۸۰۵۶۰۰۸۴۹۰۴۰۰۰۹۹۸۸۹۹۰۰۱

نام بانک : آینده

نوع حساب : جاری

شعبه : اکباتان فاز 1

کد شعبه : ۲۶۰

شماره حساب : ۰۱۰۰۳۵۷۰۷۷۰۰۸

: شماره شبا

IR۴۸۰۶۲۰۰۰۰۰۰۰۱۰۰۳۵۷۰۷۷۰۰۸

نام بانک : شهر

نوع حساب : جاری

شعبه : سعادت آباد

کد شعبه : ۲۳۴

شماره حساب : ۱۰۰۸۴۲۵۴۱۳۶۸

: شماره شبا

IR۳۷۰۶۱۰۰۰۰۰۰۰۱۰۰۸۴۲۵۴۱۳۶۸

نام بانک : پاسارگارد

نوع حساب : جاری

شعبه : بورس اوراق بهادار

کد شعبه : ۴۱۵

شماره حساب : ۱-۱۲۲۷۹۸۹۲-۱۱۰-۴۱۵

: شماره شبا

IR۰۵۰۵۷۰۰۴۱۵۱۱۰۱۲۲۷۹۸۹۲۰۰۱

نام بانک : کارآفرین

نوع حساب : جاری

شعبه : جمهوری

کد شعبه : ۰۰۱۹۵

شماره حساب : ۰۱۰۱۱۰۸۱۳۵۶۰۴

: شماره شبا

IR۷۲۰۵۳۰۰۰۰۰۰۰۱۰۱۱۰۸۱۳۵۶۰۴

نام بانک : بانک عملیاتی بورس انرژی (جهت معاملات بورس انرژی)

نوع حساب : جاری

شعبه : بورس

کد شعبه : ۶۹۵

شماره حساب : ۰۱۰۲۶۱۲۴۹۹۰۰۲

: شماره شبا

IR۷۹۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۰۲۶۱۲۴۹۹۰۰۲

نام بانک : ایران زمین

نوع حساب : جاری

شعبه : سیدجمال الدین اسدآبادی

کد شعبه : ۱۰۲

شماره حساب : ۱۰۲۱۱۱۶۲۰۴۷۸۱

: شماره شبا

IR۰۵۰۶۹۰۰۱۰۲۰۱۱۰۱۶۲۰۴۷۸۰۰۱

دکمه بازگشت به بالا