مجله عمومی

پیش نویس مالیات بر مجموع درآمد تدوین شده

محمدعلی دهقانی دهنوی در برنامه تیتر امروز با اشاره به فعالیت های وزارت اقتصاد به منظور کاهش موانع تولید ، اظهار داشت: “ما مجوزهای ملی ایجاد کرده ایم ، زیرساخت های لازم را فراهم کرده ایم ، به کلیه واحدهای صنفی مجوز داده ایم و سوالات زیادی را از طریق این درگاه انجام داده ایم.” با این حال ، برخی از دستگاههای اجرایی هنوز از آن استقبال نکرده اند.

وی گفت: “یک مانع اساسی وجود دارد که با تعیین دولت و مجلس قابل حل است و آن این است که سیستم صدور مجوز قبلی در کشور به یک سیستم مجوز تبدیل شود.” ماهها درگیر شدن در افراد مجوز است تا پس از آن بتوانند مشاغل شخصی خود را شروع کنند ، به آنها بگویید که کار خود را شروع کنند ، سپس نحوه کار و کیفیت کار خود را پیگیری کنند و در صورت بروز خطا مجوزهای خود را صادر کنند یا خیر. این مانع از ادامه تعهدات آنها می شود. بیایید فعال باشیم.

دهقانی با اشاره به طرحی که برای تهیه سه نوع مجوز به مجلس داده شده است. “از طریق مجوز بعدی ، به محض دریافت متقاضیان تعهدات لازم می تواند فعالیت اقتصادی آغاز شود و این مسئله مشکل پروانه صدور مجوز 80 روزه را حل می کند.” این کار را می کند

معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی برای از بین بردن وابستگی استراتژیک انجام شده است ، افزود: وی ادامه داد: در زمینه محصولات استراتژیک در کشور اقدامات خوبی از قبیل تولید بنزین انجام شده است که ما واردکننده آن بوده ایم اما اکنون نیازی به واردات بنزین نداریم.

گفت “برنامه اقدام ملی مسکن به تنهایی ، که توسط یک میلیون نفر ثبت شده است ، در اولین گام 30،000 میلیارد دلار سرمایه تأمین کرده است که می تواند هم به تولید و هم اشتغال کمک کند ، و باعث تقویت بخش مسکن شود.”

اقتصاددان سید احسان خانودوزی به کاهش درآمد سرانه ایرانیان و تولید و درآمد ملی کشور در 10 سال گذشته اشاره کرد.

وی گفت: وابستگی به محصولات استراتژیک امنیت غذایی خانواده ایرانی را به خطر می اندازد. وی ادامه داد: در 10 سال گذشته ما نتوانسته ایم وابستگی استراتژیک کشور را به دام و باغداری در وزارت کشاورزی کاهش دهیم ، به همین دلیل به محض تخلیه. تأخیرات دام و طیور یک یا دو روز به تأخیر می افتد ، قیمت ها بالاست و بازار بی ثبات است.

خاندوزی گفت: دلیل عدم ارائه چهره های استراتژیک عدم جدی بودن تولید کنندگان سیاسی در موضوع تولید محلی و نفوذ گروه ها بوده است که فواید آن تداوم واردات کالاهای استراتژیک است.

گفت “اگر وزارت سکوت و جهاد کشاورزی موظف بودند برنامه اقتصادی اقتصاد مقاومتی را دنبال کنند تا وابستگی استراتژیک را جدی تر کاهش دهیم ، اکنون شاهد کاهش بیشتر وابستگی و رونق بیشتر در تولید داخلی خواهیم بود.”

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موانع تولید داخلی انحصار است ، افزود: “ما بدترین کسب رتبه را در جهان برای شروع یک تجارت داریم. بسیاری از فعالان اقتصادی ماه ها در انتظار انتشار مجوزهای خود هستند. ”

خاندوزی گفت: “مالیات ابزاری قدرتمند برای عملکرد مؤثر و کارآمد است تا فعالیتهای غیر مولد و سوداگرانه را جذاب نگه دارد.”

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا