مجله عمومی

چالش‌ها و راهکار‌های نظام مالیاتی کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی کندوج ،

“امید علی پارسا” در تیتر “امشب” ، جایی که می گوید طرح نظام جامع مالیاتی نتیجه ده ها سال کار در این سازمان و انتقال از سیستم مالیات سنتی به الکترونیکی است ، گفت: در مالیات الکترونیکی سیستم همه کارها با ابزار و سرعت الکترونیکی انجام می شود و کار ساده است ، اما دلیل محاسبات تقریباً منطقی سنتی است.

رئیس سازمان بازرسی مالیاتی افزود: امروزه بیش از 90٪ از نهادهای کشور اطلاعات فعالیت های اقتصادی افراد را به ما ارائه می دهند و ما در سازمان مالیات می توانیم با سهولت ، دانش و اطلاعات دقیق تر مالیات را تهیه کنیم. „
وی گفت: با اطلاعات ارائه شده توسط دستگاه ها ، ما 50 درصد مودیان را با استفاده از اظهاراتی که به ما داده اند دریافت کرده ایم و نیازی به خطر و بررسی نیست.

وی در توضیح مزایای سیستم الکترونیکی مالیات گفت: “وقتی 70٪ اظهارنامه مالیاتی را از این طریق تصویب می کنیم ، به این معنی است که قسمت زیادی از نیروی کار ما در انجام کارهای دیگر آزاد است و چه چیزی در مورد رابطه بین مالیات تغییرات و ممیزی ها “ما برش دادیم.

ترابی فر ، کارشناس اقتصادی و دیگر مهمانان این برنامه ، گفت: سیستم مالیاتی با سه هدف افزایش درآمد مالیاتی ، کاهش هزینه های عملیاتی و افزایش رضایت مودیان طراحی شده است. به گفته نهادهای نظارتی ، با گذشت زمان و اجرای ناکافی برنامه کلی مالیات ، یکی از اهداف ، کاهش هزینه های مالیاتی ، محقق نشده است.

وی افزود: رشد درآمد مالیاتی ما از 26 به 89 در حالی که هیچ برنامه مالیاتی کل وجود نداشت 26 درصد بود ، اما این موضوع از سال 90 به 96 حدود 19 درصد بوده است و رشد درآمد کاهش یافته و هدف دیگر افزایش درآمد مالیاتی است همچنین کاملاً مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا