مجله فرهنگ

چانه‌زنی با عربستان برای افزایش سن حاجی‌ها

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت در دیدار جمعی از مراجع تقلید از رایزنی با عربستان برای افزایش سن زائران شرکت کننده در حج خبر داد. عربستان سعودی تحت تأثیر کرونا، حجاج بالای 65 سال را از ادای حج منع کرده است.

به گزارش کندوج، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب و سید صادق حسینی با حضور در دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی، آیت الله جعفر سبحافر و سوثار آیه الله حربیانی و آیت الله سعت الله به بحث و تبادل نظر پرداختند. حاجت الله حسین و نوج. و برنامه کردن

نظر اصلاحی ایران درباره تغییر سن حج در عربستان اعلام شد

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت در این دیدارها با اشاره به سهمیه عربستان برای اعزام 45 درصدی زائران ایرانی و اعلام شرط سنی زیر 65 سال، خواستار رایزنی برای افزایش تعداد زائران و افزایش زائران شد. . وی گفت: دیدگاه های اصلاحی و سازنده خود را در این زمینه به دولت عربستان اعلام کرده ایم.

«نواب که به آیه «»» اشاره می کند. ”””””””””””””

وی افزود: اگر شرط سنی برای حضور زائران در حج به بالای 70 تا 75 سال افزایش یابد و نبود بیماری ملاک جستجوی سرزمین وحی باشد، افراد از جمله زائرانی هستند که در سلامت کامل هستند و می توانند. انجام حج.» هیچ تضمینی برای سلامت جسمانی افراد زیر 65 سال نیست.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با اشاره به پرونده کرونا و تعطیلی حج طی دو سال گذشته، آمادگی مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی را اعلام کرد. : پیش رو، اما شرایط لازم برای حضور در حج باشکوه فراهم است.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای ساخت کاروان و آماده سازی روحانیت انجام شده است، افزود: با توجه به محدودیت زمانی، اقدامات لازم به خوبی مهیا شده است و مسئولان می توانند خادمان خوبی برای زائران خانه خدا باشند. جشن سالانه حج.”

23 خرداد اعزام حج آغاز می شود

سید صادق حسینی رئیس انجمن حج و زیارت نیز از اعزام 39 هزار و 600 نفر به حج امسال خبر داد و گزارشی از حج و خدمات سازمان زیارت در حوزه اسکان، تغذیه، ایاب و ذهاب و … ارائه کرد. وی گفت: اعزام زائران به حج داخلی فایده ای ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سهمیه ایران در سال های گذشته 85 هزار نفر و در سال 1399 74 هزار و 500 نفر آماده حمل بوده که به دلیل تاج گذاری به حالت تعلیق درآمده است، افزود: امسال به دلیل کاهش سهمیه تنها 39 مورد بوده است. 1600 نفر اعزام می شوند.

حسینی همچنین نبود روابط کنسولی ایران و عربستان را یکی از مشکلات اصلی دانست و یادآور شد: اولین پرواز به عربستان در 23 خرداد و آخرین پرواز عربستان به ایران در 16 مرداد خواهد بود. .

مذاکره با عربستان برای افزایش سن حجاج

آیت الله مکارم شیرازی: حجاج را توجیه کنید که سوغات گران قیمت نخرند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در دیدار با مسئولان حج با اشاره به زمان اندک باقی مانده از عملیات حج 1401، خواستار آموزش های لازم و مناسب برای زائران و حکام شد.

وی بر لزوم تمرکز بر زیارت اسرائیل تاکید کرد و گفت: این اصلاً خوب نیست.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه رفتار صحیح زائران ایرانی در سرزمین وحی موجب خوش بینی کشور میزبان و سایر مسلمانان خواهد شد، خاطرنشان کرد: این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهید و از تجربیات خود برای مدیریت خوب استفاده کنید.

مکارم شیرازی همچنین با اشاره به حضور 50 درصدی بانوان در حج امسال، این زائران را آسیب پذیرتر از مردان دانست و بر لزوم ارائه آموزش های تکمیلی به آنان تاکید کرد.

وی در ادامه یکی از مشکلات رایج سفرهای زیارتی به ویژه زیارت های معنوی در گذشته را خرید سوغاتی های سنگین و گران قیمت برشمرد و از مسئولان خواست در این زمینه توجیه لازم را برای زائران ارائه کنند.

یکی از مفسران حوزه علمیه قم به اهمیت خواندن دعای کمیل، نوع قرائت و عمل برائت از مشرکان پرداخت و گفت:

مکارم شیرازی گفت: امیدواریم حج امسال زمینه ساز شرایط بهتر در سال های آینده باشد.

مذاکره با عربستان برای افزایش سن حجاج

آیت الله سبحانی: سهمیه کارگزاران حج به حداقل برسد

آیت الله سبحانی همچنین تاکید کرد: هر چند سهمیه کشورهای اسلامی و سپس جمهوری اسلامی ایران در حج تمتع کاهش یافته است، اما تلاش شد تا حضور کارگزاران و کارگزاران بعثی به حداقل برسد.

وی گفت: سال هاست که بسیاری از زائران منتظر سفر معنوی حج ​​هستند، جا دارد زائرانی که سال ها در سرزمین وحی منتظر بوده اند به این سفر معنوی اعزام شوند.

دادستانی همچنین بر اهمیت آموزش زائران در شرایط کنونی تاکید کرد و افزود: به همه زائران توصیه کنید به قوانین عربستان احترام بگذارند و از انجام کارهایی که نباید انجام شود خودداری کنند.

سبحانی با بیان اینکه سالانه صدها هزار زائر به عربستان سفر می کنند، توصیه کرد: باید آداب میزبان را یاد گرفت و با توجه به شرایط آن کشور، زائران با عزت برگردند و با عزت بازگردند.

مذاکره با عربستان برای افزایش سن حجاج

آیت الله نوری همدانی: مسئولیت حج امسال خطیر است

آیت الله حسین نوری همدانی نیز مسئولیت کارگزاران حج را جدی گرفت و از مسئولان خواست در خدمت رسانی به زائران بیت المقدس تلاش مضاعف کنند.

وی خطاب به مسئولان حج با بیان اینکه هرگز از وظایف خود کوتاهی نکنید، خاطرنشان کرد: شما هر سال به مکه که امام زمان (عج) در آن حضور دارد می روید و سعی می کنید به زائران مضاعف بیت الله الحرام خدمت کنید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ایام حج، محفل عمل به دین اسلام بود، گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام سعی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان دارند، وظیفه علما است که ایمان ناب اسلامی را در همگرایی امت اسلامی به نمایش بگذارند. و اجتناب از تفرقه.” امروز بسیار خطرناک است.

وی افزود: وقتی دشمنان به اسلام حمله می کنند، مردم مانند چراغی روشن راه اسلام را برای خلق خدا نشان می دهند. این فریضه بزرگ موسم حج بر عهده مسئولان حج و زیارت است و هرگز نباید از آن غفلت کرد.

نوری همدانی با بیان اینکه در ایام حج مسلمانان در زمان ها و ایام معین گرد هم می آیند و جامعه اسلامی را تشکیل می دهند، بر لزوم بیان مشکلات کشورهای اسلامی و حل این مشکلات با وحدت، استقامت، صبر و احترام و احترام به بندگی الهی تاکید کرد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا