مجله فرهنگ

چرا انجمن صنفی؟  – کندوج

دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در اظهار نظری درباره ضرورت تأسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بحث می کند.

به گزارش کندوج ، مناف یحیی ور پور – دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان – در آستانه تأسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ، در اظهار نظری که در وب سایت انجمن قرار گرفت ، نوشت: نویسندگان کودک و نوجوان “فعال است و ما عضو آن هستیم. هر ساله ، اعضایی که در جلسه عمومی انجمن شرکت می کنند ، اعضای هیئت مدیره و بازرسان را به طور دموکراتیک انتخاب می کنند. توسط مجمع عمومی برای مدت مشخص و در چارچوب اساسنامه انتخاب می شود ، سازمان را اداره می کند. علاوه بر این ، اعضای انجمن در موارد مختلف مانند تولد انجمن و شب یلدا ، دیدار نوروزی ، افطار ماه رمضان و … (به استثنای دوره تاجگذاری) گرد هم می آیند. و دوباره ملاقات .نند. علاقه مندان در گروه های کاری فعال انجمن یا جلسات شرکت می کنند. صفحه و کانال نویسنده اعضا و سایر دوستداران فرهنگ کودکان و نوجوانان را آگاه می کند. کمیته امور حقوقی به آنها اعضا را مشاوره داده و در حل مسائل و مشکلات و غیره کمک می کند. پس چرا ما به “ادبیات کودک و نوجوان” نیاز داریم؟

جدیت و بی توجهی به آثار هنری و نوشتاری ، هم در بین افراد عادی جامعه و هم در میان افراد متخصص ، مسئولان و تصمیم گیرندگان دیده می شود. و گاهی صاحبان آنها آنچه را که به وضوح فکر می کنند بیان می کنند:

– فعالیت های فرهنگی و هنری ، از جمله نوشتن به طور کلی (داستان ، شعر ، آثار علمی ، ترجمه و …) به سرگرمی و سرگرمی نزدیکتر از کار است. او بیشتر از اینکه برای تأمین مخارج زندگی خود بگذرد ، به کارهای تفریحی و داوطلبانه می پردازد.

واقعیت این است که با فعالیت اتحادیه و عضویت در آن ، اگرچه تغییر نگرش همه مردم امکان پذیر نیست ، اما نوشتن رسماً به عنوان یک شغل پذیرفته می شود.

– متأسفانه ، حتی بسیاری از متخصصان ، مدیران و فرهنگیان هستند که نویسندگی را به عنوان یک شغل انتخاب می کنند. نوشتن برای کودکان و نوجوانان را خیلی جدی و حتی گاهی به زبان جدی نگیرید. مثل این است که ما در حال بزرگ شدن هستیم و برای بزرگسالان می نویسیم.

با عضویت در “انجمن نویسندگان کودک و نوجوان” و عضویت در آن ، نوشتن برای مخاطبان کودک و نوجوان نیز به عنوان یک شغل ، شناخت و استقلال کار می کند.

آیا تا به حال فکر کرده اید که وجود اتحادیه و عضویت در آن ، به ویژه کسانی که در مجله یا مطب کار نمی کنند و تنها کار نوشتن برای کودکان را دارند ، در صورت نیاز و در محافل و نهادهای عمومی ، چگونه خواهد بود؟ و آنها سندی دارند که ثابت می کند شغل آنها چیست؟ کارت و گواهی عضویت در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان سندی است که در چنین مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد.

درست است که عضویت در سازمان یا کار فعلی هر یک از اعضا نشان دهنده نویسنده بودن وی است ، اما این کارت و گواهی عضویت در اتحادیه کودکان و نوجوانان دقیقاً و علناً نوشتن یک سرگرمی نیست. ، اما این یک شغل است ، حتی اگر شغل دیگر او باشد.

سازمانهای صنفی به طور رسمی و قانونی نمایندگان اعضای صنف و منافع آنها هستند و موظفند از منافع عمومی و فردی اعضای صنف حمایت كرده و خدمات خود را نه به اعضای یك گروه فرهنگی بلكه به اعضای با ارزش خود ارائه دهند. تهیه کنید هرگاه اتحادیه به دنبال عضویت ، مانند بیمه ، معافیت مالیاتی و غیره باشد ، نه تنها به مقامات وزارت فرهنگ و دستورالعمل های اسلامی اعتماد خواهد کرد ، بلکه به اعضای وزارت صنعت و سازمان حقوق اعضای خود را در چارچوب قانون اعطا خواهد کرد. اجتماعی و … نیز نیاز خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا