مجله علمی و سلامت

چرا باید از نخ دندان استفاده کرد؟

چرا از نخ استفاده می کنیم؟

بیماری دندانپزشکی معمولاً ناشی از پلاک روی دندانها و لثه ها (پلاک های بی رنگ و زرد رنگ است که روی دندان ها ایجاد می شود). پلاستیک اکوسیستم پیچیده ای است که شامل 800 نوع باکتری مختلف موجود در دهان ماست.

این اکوسیستم مانند یک شهر است و برس هایی مانند و Godzilla آن را از بین می برد. با این حال ، باکتری ها می توانند به سرعت و به طور مؤثر زیرساخت های خود را بازیابی کنند ، بنابراین مرتبا مسواک بزنید. اما برس ها در از بین بردن پلاک دندان مؤثر نیستند و تجمع این باکتری ها در دندان ها می تواند منجر به بیماری دندانی شود و برای این منظور باید از نخ دندان استفاده شود.

اگر پلاک به اندازه کافی طولانی روی دندان بماند ، بزاق آن را به کلسیم تبدیل می کند ، ماده ای سخت که می تواند منجر به ایجاد بیماری لثه شود. برای از بین بردن این جزء ، لازم است از دستگاه های مخصوص دندانپزشکی استفاده شود.

چرا از نخ استفاده می کنیم؟

چرا خونریزی لثه ها ارزشمند است؟

از آنجا که پزشک فشار خون شما را هنگام مراجعه به پزشک اندازه گیری می کند ، دندانپزشک شما لثه های شما را بررسی کرده و لثه های خونریزی شما را بررسی می کند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند. نمرات بالاتر همچنین می تواند باعث ریزش دندان ، دندانهای زرد و قهوه ای و بوی بد دهان شود.

نیاز به برش بستگی به شرایط فعلی دندان ها دارد. در موارد خاص مانند شکاف بین دندان یا ایمپلنت دندان ، نخ قابل استفاده نیست و باید با برس مخصوص انجام شود.

sciencealert.com:

2121

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا