کسب و کار ایرانیمجله عمومی

چرا ساخت ویلا پر هزینه است؟

برای برآورد هزینه ساخت ویلا باید موارد متعددی از جمله موقعیت زمین، شیب، نوع زمین فعلی، میزان گودبرداری و راه های دسترسی (شنی یا آسفالتی) در فاز اول در نظر گرفته شود. .

هزینه ساخت ویلا چقدر است؟

لازم به ذکر است که اقلیم و آب و هوا و زمان شروع کار از عوامل موثر در برآورد هزینه طراحی ویلا آماده می باشد زیرا در برخی از مناطق کوهستانی به دلیل بارندگی و فصل سرما کار ساخت و ساز به کندی پیش می رود و باعث افزایش هزینه می شود. هزینه های عملیاتی کارفرما کار در مناطق سرد کمی دشوار است زیرا سیمان یا ضد یخ بتن سریعتر است، می توان از موادی مانند بتن زودگیر و چسب بتن استفاده کرد که همه اینها به افزایش هزینه های کاربرد کمک می کند.

تاثیر تعداد طبقات بر هزینه ساخت ویلا

در هنگام محاسبه پروژه ساختمانی، متراژ ساختمان یکی از مهم ترین عوامل در محاسبه هزینه ها و ساخت ویلا می باشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک ویلای تریپلکس (سه طبقه) طراحی کنید و می خواهید ارتفاع هر طبقه از یک واحد آپارتمان معمولی بیشتر باشد (ارتفاع یک واحد آپارتمان حدود 2.70 تا 3 متر است)، پس این کار را خواهید کرد. بدون شک یک آسانسور مورد نیاز است و باید در بودجه هزینه گنجانده شود.ساخت ویلا را در نظر بگیرید.

اسکلت فولادی یا بتنی؟؟

نوع اسکلت ویلا اعم از فلزی، بتنی یا پیش ساخته (مانند سازه های LSF) و یا حتی ساختمان های چوبی در محاسبه بهای تمام شده ویلا بسیار موثر است.

به طور کلی اسکلت های بتنی و فلزی در بسیاری از ساختمان های مسکونی و ویلاهای ساده در ایران استفاده می شود. این دو نوع سازه از نظر مقاومت و استحکام در برابر زلزله بر یکدیگر برتری ندارند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

اما امروزه سازه بتنی ارزانتر از فلز است، بنابراین هزینه آن حدود 25 درصد کمتر است، بنابراین محبوبیت زیادی دارد. البته سبک طراحی ویلا و نوع محاسبات سازه در ابعاد و تیرها و مشخصات ستون بسیار موثر است. با توجه به این مشکل، محاسبات سازه باید بهینه شود، فاصله بین ستون ها و ابعاد آن باید در بهترین حالت باشد.

بهسازی و بهسازی سازه ها همواره در تمامی پروژه های ویلایی شرکت مهندسی آرین پاراکس جریان دارد و یکی از اولویت های ما در تهیه پروژه های ویلاسازی می باشد.

کاهش هزینه ساخت ویلا با امکانات مناسب

حال با توجه به انواع سیستم های خدماتی، استفاده از هر یک مزایا و معایب خود را دارد و استفاده صحیح از سیستم می تواند کمک بزرگی در مدیریت هزینه ها از سوی کارفرما باشد.

به عنوان مثال، برای گرمایش، شومینه و بخاری ساختمان هزینه نصب پایینی دارد، اما گرمای مورد نظر را مانند کانال اسپلیت یا گرمایش از کف ایجاد نمی کند.

اگر قصد ساخت استخر، سونا یا جکوزی را دارید، بهتر است با توجه به تمام مسائل ساخت و ساز بسته به نوع سازه و امکانات مورد نیاز استخر قبل از ساخت، یک نقل قول داشته باشید. او می گوید

روش طراحی در برآورد هزینه های ساخت

بله، سبک معماری یکی از عواملی است که بر هزینه ساخت یک ساختمان ویلایی تاثیر می گذارد، ساختمان هایی با نماهای کلاسیک غنی و مصالح سنگی، هزینه ساخت بیشتری نسبت به نماهای مدرن دارند.

البته برخی از نماهای مدرن نیز حجم های پیچیده ای دارند و یا از مصالح چوبی در نما بسیار استفاده می شود و در نتیجه هزینه ساخت افزایش می یابد.

در طراحی و چیدمان خانه روستایی نوع سقف نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار خواهد بود و به طور کلی در ویلاهای شمال کشور و در مناطقی که بارندگی فراوان دارند از سقف های شیبدار استفاده می شود که دارای وسعت زیادی هستند. دامنه. مواد.

اگر زمین شما در منطقه کوهستانی مانند فشم و فیروزکو قرار دارد، توصیه می کنیم علاوه بر سقف شیبدار، از سقف بتنی مسطح برای عایق بندی خانه در برابر سرما و برف سنگین استفاده کنید که در هزینه ساخت موثر است و باید محاسبه شود. سیستم باید در نظر گرفته شود.

تفاوت طراحی ویلا مدرن و کلاسیک چیست؟

در اجرای ویلاهای با طراحی مدرن معمولا کمتر به جزئیات توجه می شود و نمای ساختمان بیشتر سیمانی است، مصالح ساختمانی نیز ساده و سبک است مثلا سقف کاذب کم اجرا کناف استفاده می شود، اما در سبک کلاسیک خرگوش، کاری و گچ کاربرد بیشتری دارد، بنابراین هزینه های جاری ساختمان های مدرن کمتر است. اما هزینه ساخت ویلای کلاسیک بالاست.

امتیاز دادن به دکوراسیون داخلی و محوطه سازی را فراموش نکنید

ساختن ساختمان بدون توجه به تزئینات آن بی معنی است، طراحی داخلی یکی از مواردی است که در مرحله نهایی ساخت قرار دارد و توجه به آن امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

دکوراسیون داخلی شامل طراحی کابینت آشپزخانه، طراحی سقف کاذب، نورپردازی، طراحی دیوار، تعادل رنگ و … می باشد و خوب است برای به دست آوردن فضایی زیبا مقیاس را در نظر بگیرید.

پس از اتمام کارهای ساختمانی نوبت به اصلاح محوطه اطراف ویلا، بهسازی باغ و تزئین محوطه ورودی ویلا می رسد. پارکینگ، آبنما، آلاچیق، گل آرایی و فضای سبز با پاراکس موجود است.

بنابراین هنگام در نظر گرفتن قیمت نهایی ویلا، برای اجرای متراژ و دکوراسیون داخلی، حداقل 20 تا 30 درصد به ساخت ساختمان اضافه کنید.

برآورد هزینه اسکلت بتنی

به طور کلی در ایران به خصوص مازندران و گیلان از اسکلت بتنی برای ساخت ویلا استفاده می شود، بنابراین با توجه به تجربه ویلاسازی گروه آرین پاراکس ایده هایی را به شما نشان می دهیم که تخمین تقریبی مصرف بتن را به شما ارائه می دهد. اسکلت.

• میلگرد مصرفی: میزان میلگرد مصرفی در هر متر زیر بنا حدود 50 کیلوگرم می باشد به عنوان مثال برای ساخت یک ویلای یک طبقه به مساحت 200 متر مربع به 10 تن میلگرد نیاز است.

این عدد برای تعیین هزینه آرماتور سازه استفاده می شود و تا 10% می باشد.

• بتن مورد نیاز: کل بتن مصرفی در هر متر مربع زیر بنا تقریباً 0.4 متر مکعب است. لازم به ذکر است که عیار بتن ممکن است برای کف و فونداسیون متفاوت باشد.

• تیرآهن: برای هر متر مربع سازه کوچک حدود 1.3 تا 1.4 متر طول تیر لازم است مثلاً اگر سازه ویلا 200 متر مربع باشد.

200 * 1.4 = 280 متر مربع

مشخصات تیر مطابق نقشه های ساختمانی گزارش شده و باید بر اساس آن تخمین زده شود.

دکمه بازگشت به بالا