مجله ورزشی

چرا عیسی آل‌ کثیر مهم شد؟

واقعیت این است که فقط در طی چند ماه ، عیسی به مهمترین اخبار فوتبال در ایران تبدیل شده است. اتفاقی که بی دلیل نباشد و ریشه در گذشته ، حال و آینده داشته باشد!

به گزارش کندوج ، این روزنامه مشرق وی نوشت: «بررسی اخبار فوتبال این روزها بدون داستان عیسی امکان پذیر نیست ؛ مهاجمی که حضورش خبرساز بود و غیبتش همچنان خبرساز است. شاید بیشتر از زمانی که بازی می کرد! مهاجم محروم پرسپولیس که AFC برای بهار 1400 در خانه انتخاب کرده است ، یکی از نگرانی های اصلی هواداران فوتبال ایران شده است. پرسپولیس هر روز امیدوار است محرومیتش برداشته شود و او زودتر با تیم محبوبش بازی کند. در سطح بالاتری ، فوتبال ایران نیز در انتظار دیدار دوباره عیسی با پیراهن پرسپولیس است تا امیدوار باشد مهاجم گمشده را پیدا کند. برای رسیدن به تیم ملی و بازی در تیمی که رقبای سرسختی مانند مهدی طارمی و سردار آزمون را دارد ، تلاش زیادی لازم است ، اما آیا این مشکل برای او تلخ تر از گرسنگی است که مجبور بوده در زندگی تحمل کند؟

واقعیت این است که فقط در طی چند ماه ، عیسی به مهمترین اخبار فوتبال در ایران تبدیل شده است. اتفاقی که بی دلیل نباشد و ریشه در گذشته ، حال و آینده داشته باشد!

متولد قلب تبعیض!

قبل از پیوستن به تخت جمشید ، عیسی یک “ابزار بی شمار” رایج بود. مهاجمی که باید بمیرد تا تیم ثروتمندی خودش را ببیند. هر چقدر که سابقه او عالی بود ، او در راس اخبار فوتبال ایران نبود. برای فوتبالیستی که همه چیز در لیگ برتر و به ویژه همه چیز در آبی یا قرمز غرق در اوست ، آقای عیسی در لیگ یک گل زد ، فراز و نشیب های او از لیگ یک به لیگ برتر رفت و بالعکس اهمیتی ندارد. حتی حضور سه ساله وی در نفت تهران و سپس پلی آف برای پیکان اهمیتی نداشت. او وقتی در ترکیب صنعت نفت خوش درخشید مهم شد ؛ اهمیت آن به دلیل درخشش در نفت آبادان نبود ، بلکه به دلیل مشتری آینده آن بود. گفته می شد پرسپولیس زیر ذره بین او قرار دارد و قصد دارد این مهاجم جنوبی را به زودی به تهران بیاورد. همین حالا که پرسپولیس مشتری او شد ، عیسی به ابزاری بزرگ تبدیل شد. از آن روز تاکنون روزی نیست که هیچ خبری از آن در هیچ کجا منتشر نشود و موجب رضایت و نگرانی نشود.

اما قبل از اینکه به تخت جمشید بیاید ، عیسی به یک انسان مهم تبدیل شده بود. او یکی از صدها کودک فقیر در محله ساسا دزفول است. کسانی که به سختی می توانند سه وعده غذایی در روز تهیه کنند. عیسی سمبل تبعیض علیه بسیاری از شهروندان است. او جنگجوی گرسنه ای بود که برای سلطنت می جنگید. در یک شهر و محله که امکانات زیادی در آن وجود نداشت ، عیسی مایل نبود کودکی عادی باشد که روزهای خود را به دنبال توپ پلاستیکی بدود. او می خواست متفاوت باشد. شاید ناخواسته ، به تدریج ، او پیشگام شد. قرار ملاقات برای کودکان نیازمندی که آرزوی دستیابی به آرزوهای بزرگ را دارند. ویدئوی عیسی که در شبکه های مجازی منتشر شده همه چیز را می گوید؛ او می گوید آنقدر “فقیر” بود که بعضی روزها جوراب های خود را می پوشاند و برای جلوگیری از گرسنگی تمرین می کرد. یا آنقدر او از آموزش نگران کرایه خانه بود که برای بسیاری از روزها مجبور شد فقط با یک وعده فلافل خودش را تغذیه کند. هنگامی که او با شکم خالی تمرین می کرد ، علیه تبعیض بسیاری از کودکان این کشور مبارزه کرد. بی خبر از او ، او یک انسان مهم است.

به پرسپولیس برسید و علی علیپور را محو کنید

با این وجود عیسی وقتی از صنعت نفت به پرسپولیس پیوست ، کار جدیدی را به عهده گرفت. او از یک مرد مهم که الگویی برای کودکان فقیر جنوب بود ، به ستاره مهمی تبدیل شد که باید در آسمان فوتبال ایران بدرخشد. او کار سنگینی داشت. پرسپولیس علی علیپور بهترین مهاجم دو سه فصل اخیر باخته بود و باید آقای گل را می کشت! عیسی مسیح در ایمان قویتر از آنچه در رسانه ها گزارش شده بود بود. “من به پرسپولیس آمده ام تا آقای گل شوم.” گفته می شد که او هنوز با جو بازی در تیم های بزرگ آشنا نبوده است. او هنوز نمی داند که آیا باید به اندازه کافی بدود تا هافبک ها بتوانند آخرین توپ را برای ستاره شدن به او بدهند. اما عیسی فکر کرد او بزرگتر است. او به ناچار مجبور بود در بازی های آسیایی شروع کند و چه چیزی بهتر از او برای نشان دادن خود واقعی اش است. آل کثیر هنگامی که دروازه السد در لیگ قهرمانان آسیا را باز کرد دوباره متولد شد. او مهاجمی شد که به نظر می رسد سالها با پرسپولیس بازی کرده است! آتش بازی هایش تمام نشده بود. شش بازی و چهار گل ، خیلی زود ، عیسی را به ستاره ای در تیم با استعدادی تبدیل کرد که می خواست در خط حمله بازی کند. آنقدر درخشان بود که خبرنگار عرب برای بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت که او علی ، پسر عموی جدید فوتبال ایران است. عیسی “بلوف” نزد. او آمده بود تا آقای گل شود.

این لذت جنجالی

سری سوم که عیسی را به چهره ای مهم در فوتبال ایران تبدیل کرد ، دوباره به پرسپولیس گره خورد. او در آخرین بازی آسیایی خود برای قرمزهای تهران ، یک گل مهم مقابل پاختاکور ازبکستان به ثمر رساند. برای اینکه بعد از گلش خوشحال شود ، این بار به جای اینکه پیراهن خود را دربیاورد ، به دوربین رفت و گوشه چشم هایش را با دو انگشت مالید. مراسم تحلیف با پسرخاله ای که گفت خیلی او را دوست دارد! این فداکاری شادی آور ، آغازی برای اشکهایی بود که عیسی ریخت. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) عیسی را به دلیل نژادپرستی و تحقیر شرق آسیا برای شش ماه از بازی و تمرین تا استادیوم منع کرد. این تصادف دیر یا زود به سر او برخورد کرد. از طرف دیگر ، محرومیت عیسی او را به “نماد” جدیدی از فوتبال تبدیل کرد. درست یا غلط ، او به نمادی از تبعیض در فوتبال ایران تبدیل شد. گفته می شد عربستان سعودی با نفوذ خود در AFC بهترین بازیکن پرسپولیس را که در نیمه وقت از بازی مقابل النصر کنار کشید محروم کرد. این نماد جدید عیسی چنان باورپذیر بود که همه را به حمایت از وی و تجلیل از تبعیض علیه او به سمت یک شبکه مجازی سوق داد. ستارگان نیز ظاهر شدند و به همین ترتیب ادای احترام به عیسی آل کثیر ، فوتبالیستی را که اکنون به یک نماد جدید در فوتبال ایران تبدیل شده است ، مشاهده کردند. از آن زمان تاکنون از اهمیت تعدد عیسی کاسته نشده است ، بلکه افزایش می یابد. او افسانه فقرا در جنوب ، وعده میلیون ها پلیس ایرانی و نماد تبعیض در فوتبال ایران است. سه عاملی که وی را به مهمترین “عیسی” در فوتبال ایران تبدیل کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا