مجله عمومی

چرا مردم قید سفر پرخطرِ نوروزی را نمی‌زنند؟

“شکستن همه کاسه های مردم امکان پذیر نیست. وضعیت کنونی جامعه ما علل اساسی تری نسبت به نقص در رفتار افراد دارد. آن علل را باید از بین برد. “به نظر می رسد حذف مطالب با درخواست شعارها و سیاست های خسته کننده ای که در حقیقت منجر به رفاه عمومی نشده است ، امکان پذیر نیست.”

به گزارش کندوج ، عصر ایران “وقتی حسن روحانی گفت حتی مشروبات الکلی ما نیز مورد تحریم است ، بسیاری از اصولگرایان به او حمله کردند. این اغراق ها چیست؟” حق با روحانی بود یا نه ، پیام این بود که برخی از نیازهای اساسی جامعه تحت تحریم ها تأمین نشده است. چرا تقریباً هیچ فرد عادی در ایران به جز تحریم های آمریکا علیه ایران ، واکسن کرونا را دریافت نکرده است؟

حتی اگر ما با مشکل مدیریت غیر علمی روبرو نیستیم و مصمم به خرید واکسن های خارجی هستیم ، به دلیل محدودیت های بانکی خرید واکسن تقریباً ممنوع شد. بنابراین حتی اگر مشروبات الکلی ما مشمول تحریم نباشد ، موارد بسیار مهمی مانند خرید و تزریق واکسن تاج مربوط به تحریم ها وجود دارد … اگر در ایران واکسیناسیون با خرید واکسن های خارجی آغاز می شد ، اکنون نمی توانستیم بسیاری از جهانگردان نوروزی را ببینیم. پس از یک سال سخت در کرونا ، اکثریت ایرانیان در شب سال نو امید چندانی به دریافت واکسن کرونا در آینده نزدیک نداشتند. بنابراین آنها ترجیح می دهند لذت سفر را داشته باشند تا اینکه یک خانه خسته کننده را ادامه دهند.

اگر کسی در ایران امیدوار بود که در آوریل یا مه یا پایان بهار واکسن کرونا را تزریق کند ، احتمالاً ظرف یک یا دو ماه دندان های خود را روی کبد می گذاشت و سفر پرخطر تعطیلات به نوروز را از دست می داد. اگرچه بسیاری از عوامل در سفر مردم در نوروز نقش دارند ، اما نمی توان این نقش را به عنوان ناامیدی برای افراد در دریافت واکسن کرونا ویروس قریب الوقوع نادیده گرفت.

کاسه همه مردم قابل شکستن نیست. وضعیت کنونی جامعه ما بیشتر از نقص در رفتار افراد ، دلایل اساسی دارد. آن علل را باید از بین برد. “به نظر می رسد حذف مطالب با درخواست شعارها و سیاست های خسته کننده ای که در حقیقت منجر به رفاه عمومی نشده است ، امکان پذیر نیست.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا