کسب و کار ایرانیمجله عمومی

چرا کرم پودر ترک میخوره؟

دلایل ماسیدن کرم روی صورت چیه؟ چجوری کرم پودر بزنیم که ترک نخوره و کیکی نشه؟ چجوری فونداسیون صورتی مثل سلبریتی ها داشته باشیم؟!یه لحظه ماژیک یا براش خط چشم رو کنار بذارین و به رژلب قرمز هم دست نزنین، تا وقتیکه کرم پودر رو عالی و بی نقص پخش نکردین نمیتونین توقع داشته باشین که خط چشم گربه ای شیک و رژلب قرمز عالی و تمیزی بزنین. تکنیک های کرم پودر زدن برای هر فرد متفاوته، استفاده از یک محصول نادرست می تونه صورتتون رو خیلی براق و چرب و یا خشک ورقه ای نشون بده و حتی بدتر از اون…میتونه کرم پودر روی صورتتون بشکنه و صورت پر از خط های عمیق و شیار بشه!

نکته:جهت اگاهی از قیمت کرم پودر لاکچری کوین اصل میتوانید به صفحه ما مراجعه کنید و با کارشناس های ما در ارتباط باشید.

همچنین ترکیب نکردن مناسب و کافی هم می تونه باعث بشه که کرم پودر مثل ماسک بشه (یعنی روی خط فک بماسه و جدا کنه صورت رو از گردن). از همه بدتر اینه که وقتی کرم پودر مناسب و درست روی صورت نشینه، بقیه آرایش هم نمیشینه و بهتره در موردش اصلا حرف نزنیم! برای اینکه بفهمیم چرا فونداسیون الانتون به صورت حالت ابریشمی و درخشان نمیده، ادامه مطلب رو از دست ندین:

اشتباه اول: به اندازه کافی لایه برداری نمی کنین

کرم پودر هیچوقت روی صورت خشک و لایه لایه عالی نشون داده نمیشه. حتما به صورت منظم لایه برداری کنین، این موضوع نه تنها اجازه میده که کرم پودر راحتتر روی صورت قرار بگیره و ترکیب بشه، بلکه به لوازم بهداشتی مراقبت از پوست کمک میکنه که بهتر داخل پوست نفوذ کنن و تاثیر بیشتری داشته باشن. بهتره که از  لایه بردارهای سبک و ضد حساسیت استفاده کنین.

Why does cream powder crack?

اشتباه دوم: استفاده از رنگ نادرست

وقتی میخواین آرایش صورتتون طبیعی باشه، باید کرم پودری رو انتخاب کنین که با رنگ اصلی پوستتون هماهنگ و یکی باشه. هممون خانم هایی رو دیدم که رنگ پوست صورتشون به صورت کاملا مشخصی متفاوت و بدرنگه – یا تیره تره یا روشن تره. البته خوشبختانه با این طیف عظیمی از رنگ ها که هر برند ارائه میده به راحتی میتونین رنگ مورد نظرتون رو پیدا کنین!

اشتباه سوم: استفاده نکردن از پرایمر

اینکه زیر کرم پودر از پرایمر استفاده نکنین مثل این میمونه که زیر لاک ناخن از بیس کُت استفاده نکنین. همیشه همیشه همیشه قبل از فونداسیون زدن باید پرایمر بزنین که کرم پودر بتونه روی زمینه ای صاف و نرم زده بشه و مدت زمان خیلی بیشتری باقی بمونه. از طرفی پرایمرهای مختلفی وجود دارن که برای مشکلات مختلف پوستی استفاده میشن: مثلا زیرسازهای مات کننده، براق کننده، پوشاننده قرمزی و ریز کننده ی منافذ پوستی.

اشتباه چهارم: استفاده از فرمولاسیون نادرست

برای هر پوستی فرمولاسیون خاصی تعریف شده، چه پوست خشک، پوست چرب، پوست پیر و پوست جوش داری داشته باشین، میتونین تعداد زیادی کرم پودر بر اساس اون انتخاب کنین..بنابراین بدونین که پوستتون چه جنس و نوعی داره و بعد خرید کنین.

اشتباه پنجم: استفاده نکردن از پودر تثبیت کنند

پودر تثبیت کننده یا پودر فیکس کننده کلید داشتن میکاپ صورت برای مدت طولانی هستش، به خصوص دخترانی که پوست چرب دارن حتما باید از این پودرها استفاده کنن. این مدل پودرهای تثبیت کننده آرایش نه تنها همه چیز رو سرجای خودش نگه میدارن، بلکه برای مراحل دیگه آرایش مثل کانتورینگ، رژگونه زدن و یا برنزر زدن هم مناسبن.

اشتباه ششم: استفاده نکردن از ابزار مناسب

خیلی مهمه که بدونین فرمول های متفاوت فونداسیون روش های متفاوت زدن رو دارن. بعضی از کرم پودرها بهتره که بهمه ما خانم ها حداقل یکبار تجربه تلخ کیکی شدن یا به اصطلاح ماسیدن کرم روی صورت را داشته ایم! شاید این موضوع یکی از بدترین اتفاقاتی باشد که می تواند آرایش یک خانم را خراب کند. اگر دوست دارید همیشه صورت زیبا و طبیعی داشته باشید، باید با دلایل و اشتباهاتی که می تواند منجر به ماسیدگی کرم پودر شود، آشنا شوید و سپس راه های جلوگیری و رفع آن را نیز یاد بگیرید.

توضیحاتی در مورد کرم روز و شب

کرم شب و روز لاکچری کوین نوعی مرطوب‌کننده هستند که به‌طور خاص برای استفاده در زمان‌های مختلف روز طراحی شده‌اند. کرم‌های روز معمولاً سبک‌تر هستند و حاوی SPF هستند تا از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنند. کرم‌های شب معمولاً غلیظ‌تر هستند و حاوی موادی هستند که به ترمیم و بازسازی پوست شما در حین خواب کمک می‌کنند.

آیا می دانید علت کیکی شدن کرم پودر روی صورت چیست؟ (7 دلیل مهم!)

شاید اکثر شما تصور کنید، کیکی شدن کرم پودر تنها به نوع کرم بستگی دارد، اما این باور غلط است! با اینکه استفاده از کرم پودر نامناسب یکی از مهم ترین دلایل خراب شدن آرایش شماست، اما فاکتورهای بسیاری وجود دارند که رعایت نکردن آن ها باعث ماسیدگی کرم روی صورت می شود. در ادامه اشتباهات رایجی که خانم ها کمتر به آن توجه می کنند برای شما بیان شده است:

اولین اشتباه، انتخاب محصول نامناسب!

انتخاب و خرید کرم پودر اهمیت زیادی در نتیجه آرایش شما دارد. اگر به دنبال راهی هستید تا از کیکی شدن کرم پودر خود جلوگیری کنید، بهتر است بگویم در وهله اول باید یک محصول مناسب و با کیفیت مانند با توجه به تناژ پوستی خود خریداری کنید. اگر پوست سردی دارید پیشنهاد می شود کرم پودرهایی که زمینه رنگی صورتی_دارچینی دارند، انتخاب کنید؛ اما اگر رنگ پوست شما گرم است، تهیه کرم هایی که زمینه زرد رنگ دارند، مناسب تر است.

دقت داشته باشید در کنار توجه به رنگ کرم پودر، فرمولاسیون آن را نیز بررسی کنید. برای مثال اگر پوست چربی دارید از کرم پودر مات و در صورتی که دارای پوست مختلط هستید از نمونه های نیمه مات استفاده کنید.

دومین اشتباه، عدم آماده سازی پوست!

بعد از خرید محصول مناسب، مهم ترین عامل موثر در ظاهر نهایی کرم پودر روی صورت، آماده سازی پوست شما می باشد. متخصصان در پاسخ به سوال چگونه کرم پودر بزنیم که ماسیده نشود، توصیه می کنند قبل از مصرف کرم، حتما روی صورت خود از کرم مرطوب کننده و پرایمر استفاده کرده تا از خشک شدن پوست و به دنبال آن ماسیدگی کرم جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید بعد زدن پرایمر و مرطوب کننده باید به پوستتان زمان دهید تا به طور کامل جذب شود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید برخی از خانم ها ترجیح می دهند مراحل آرایش خود را کوتاه تر کرده و به جای استفاده از کرم پودر و مرطوب کننده به طور مجزا از که هر دو کار را همزمان انجام می دهد، استفاده کنند.

سومین اشتباه، عدم استفاده از پودر تثبیت کننده!

اگر دوست دارید شاهد ماسیده شدن یا به اصلاح کیکی شدن کرم پودر خود نباشید، باید استفاده از اسپری یا پودر فیکس کننده را جزء برنامه های اصلی آرایش خود قرار دهید.

چهارمین اشتباه، بکارگیری ابزار آرایشی بی کیفیت!

خیلی از خانم ها با وجود استفاده از کرم پودر خوب و آماده سازی پوست قبل آرایش، باز هم از تیکه تیکه شدن کرم پودر روی صورت شکایت دارند! اگر شما هم دچار این مشکل شدید، بهتر است ابزار آرایشی خود را بررسی کنید. ممکن است بعد از مدتی براش یا اسفنج شما کیفیت سابقش را از دست داده باشد و نتواند به خوبی کرم پودر را روی پوست پخش کند. البته احتمال آلوده شدن براش یا اسفنج نیز وجود دارد؛ شما باید هر چند روز یکبار ابزار خود را شستشو دهید.

پنجمین اشتباه، عدم لایه برداری پوست

یکی دیگر از کارهایی که شاید افراد کمتر در برنامه روتین پوستی آن را قرار دهند، لایه برداری از پوست است. حذف لایه های اضافی پوست که شامل سلول های مرده، چربی های اضافی و موهای زائد می شود، اهمیت بسیار زیادی دارد، چون در صورت عدم انجام آن، کرم پودر به طور درست روی پوست پخش نشده و در نهایت نیز جذب نمی شود. از همین رو لازم است در هفته دو الی سه مرتبه پوستتان را با روش های فیزیکی مانند اسکراپ یا شیمیایی مانند ، لایه برداری کنید.

ششمین اشتباه، استفاده از کرم پودرهایی با غلظت بالا

شاید شما فکر کنید استفاده از کرم پودرهای قوی با درصد پوشانندگی بالا، بهتر می تواند صورت شما را بپوشاند، اما بهتر است بدانید کرم پوردهایی که غلظت بالایی دارند نه تنها زیبایی و بازدهی کرم را روی صورتتان بیشتر نمی کنند، بلکه منجر به پوسته پوسته شدن کرم روی پوست می شوند. برای جلوگیری از کیکی شدن کرم پودر پیشنهاد می شود از کرم های سبک با پوشش دهی متوسط استفاده کنید.

هفتمین اشتباه، نحوه مصرف نادرست کرم پودر

برخی از خانم به اشتباه تصور می کنند، برای پوشانندگی بهتر و جلوگیری از کیکی شدن کرم پودر باید حجم زیادی از آن را روی پوست خود بزنند، در صورتی که این کار کاملا نتیجه عکس دارد و باعث ماسیدگی کرم روی پوست شما می شود. برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن بهتر است به میزان لازم کرم پودر را روی صورت خود قرار دهید و با یک اسفنج تمیز آن را پخش کنید.

کرم دور چشم
دکمه بازگشت به بالا