مجله عمومی

چربی شکم و ۱۴ راز برای کاهش آن

در اینجا چند نکته برای کمک به داشتن معده صاف آورده شده است.

به گزارش کندوج ، عصر ایران وی با استناد به فناوری اطلاعات نوشت: طی چند ماه گذشته ترکیبی از قرنطینه در خانه و میان وعده های پرکالری باعث افزایش وزن و کمر شما شده و اکنون تصمیم به لاغر شدن دارید.

متخصص تغذیه ایلانا مولشتاین نکاتی دارد که می توانید در نظر بگیرید. این متخصص تغذیه 45 کیلوگرم کاهش وزن داشته و به بیش از 200000 نفر کمک کرده است تا از وزن کمتری برخوردار شوند و از جسمی سالم و قوی برخوردار شوند.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در دستیابی به معده صاف آورده شده است که ایلانا مولشتاین به آنها اشاره کرد.

بعد از بیدار شدن از خواب آب بنوشید

بعد از بیدار شدن از خواب ، دو لیوان آب بنوشید. بعد از هفت یا هشت ساعت خواب در شب ، بدن شما به آب احتیاج دارد. نوشیدن دو لیوان آب پس از بیدار شدن از خواب نیز آسان است. آب به شما کمک می کند سیر شوید. بنابراین می توانید انتخاب های غذایی بهتری در طول روز داشته باشید ، نه اینکه گرسنگی بر آنچه می خورید تأثیر بگذارد. همچنین می توانید قبل از هر وعده غذایی یک یا دو لیوان آب بنوشید. مطالعات نشان داده است که کاهش وزن و چربی و همچنین اشتها در افرادی که صبحانه ، ناهار و شام آب می نوشند.

مثل یک منتقد غذا رفتار کنید

برخی از منتقدان مواد غذایی علی رغم کارشان ، بدن لاغری دارند ، از جمله خوردن انواع غذاها. آنها غذا را می چشند. منتقدان غذا معمولاً کل وعده های غذایی را نمی خورند و اگر از آنچه می چشند لذت نبرند ، به خوردن غذا ادامه نمی دهند. بنابراین مانند یک منتقد غذا رفتار کنید! اگر از غذای شیرین یا روغنی که در دهان خود می گذارید لذت نمی برید ، به خوردن ادامه ندهید. کالری اضافی که دریافت می کنید ارزشی نخواهد داشت.

با تغییر کلمات ، ممکن است ذهنیت شما تغییر کند

کلمات تأثیر عمیقی در افکار ما دارند. انتخاب یک روش مثبت تر برای بیان چیزی مشابه می تواند تأثیر قابل توجهی در نتیجه داشته باشد. به عنوان مثال ، به جای اینکه با خود بگویید ، “من باید غذای سالم بخورم” ، از “من می توانم سالم بخورم” استفاده کنید. هر جمله را با صدای بلند بگویید. انتخاب کلمات مناسب و تغییر نگرش می تواند به شما در کاهش وزن و زندگی بهتر کمک کند.

سبزیجات بیشتری انتخاب کنید

با درک قدرت سبزیجات در افزایش سیری و جلوگیری از گرسنگی ، یکی از رازهای اصلی کاهش وزن و احساس بهتر روزانه را کشف خواهید کرد. بشقاب خود را با سبزیجات بیشتری پر کنید تا کاهش وزن بیشتری داشته باشید. سبزیجات سرشار از فیبر هستند. بنابراین ، آنها به تقویت احساس سیری و لذت غذا خوردن کمک می کنند.

پروتئین های خود را پیگیری کنید

پروتئین به رفع گرسنگی کمک می کند و بنابراین ماده مغذی مهمی برای کاهش وزن است. میزان پروتئین دریافتی خود را پیگیری کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید دو یا سه تخم مرغ بخورید تا غذا خوردن کامل و شاد شوید. یا به عنوان مثال ، دو ران مرغ در دفترچه یادداشت خود بنویسید تا درک بهتری از میزان پروتئین مصرفی و احساس بعد از آن داشته باشید.

استفاده از فیبر را در نظر بگیرید

انواع خاصی از فیبر می تواند عامل اصلی در کاهش چربی شکم باشد که به عنوان فیبر محلول شناخته می شود. در تحقیقی که در مجله Offita منتشر شد ، محققان وضعیت 1000 ساله را به مدت پنج سال دنبال کردند و دریافتند که به ازای هر 10 گرم افزایش فیبر محلول ، چربی معده آنها را 3.7 درصد کاهش می دهد. وقتی بشقاب خود را با سبزیجات پر می کنید ، روی جوانه بروکسل تمرکز کنید ، که منبع عالی فیبر محلول است. نصف فنجان از این ماده مغذی می تواند 2 گرم فیبر محلول فراهم کند. منابع خوب دیگر فیبر محلول شامل مارچوبه ، زردآلو ، بذر کتان و پرتقال است.

با خودتان صادق باشید

خودتان را همانطور که هستید بپذیرید. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید هر چقدر هم که بزرگ باشید ، شما یک فرد زیبا هستید. ابتدا باید خود و بدن خود را دوست داشته باشید. مثبت و دوست داشتنی بودن می تواند به شما در رسیدن به سلامتی و وزن کامل کمک کند.

یک میان وعده سالم و مقوی بخورید

هر چیزی که با یک تکه خیار تازه و ترد ترکیب شود می تواند طعم خاصی پیدا کند. خوردن یک میان وعده سالم و مغذی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای کاهش وزن و سیری انجام دهید. ماهی سالمون دودی ، حمص و ریحان ، پنیر فتا و گوجه فرنگی ، خردل دیژون و تخم مرغ های آب پز از گزینه هایی هستند که می توانید در نظر بگیرید.

از هویج نترسید

هویج دارای بافتی ترد و طعم شیرین است. محتوای قند این ماده غذایی بیشتر از سایر سبزیجات است ، اما گزینه بسیار مغذی است و هر فنجان آن فقط حدود 50 کالری دارد.

اجتناب از هویج در مقایسه با مصرف مقادیر زیادی از آن می تواند باعث افزایش وزن بیشتر شود. مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا نشان داد که توصیه به افراد برای خوردن غذاهای پرکالری ، مانند سبزیجات ، یک استراتژی کاهش وزن موثرتر از محدود کردن اندازه وعده ها و تمرکز بر خوردن کمتر است.

یک میان وعده را در نظر بگیرید

وعده های غذایی کوچک می توانند خواسته شما را به روشی درست و مسئولانه برآورده کنند. به عنوان مثال ، مصرف یک چهارم شکلات با کیفیت بالا اما کلی شکلات بد می تواند احساس شادی بیشتری در شما ایجاد کند. برای مزایای بیشتر می توانید از این تکه کوچک شکلات ، به عنوان مثال با چای بابونه استفاده کنید.

گسترش یافتن انتشار یافتن

برای جلوگیری از پرخوری ناخودآگاه در شرایطی مانند ملاقات با دوستان خود ، موارد زیر را در نظر بگیرید: یک لیوان آب را در یک دست و یک بشقاب سبزی را در دست دیگر نگه دارید. ساده ولی موثر. یا می توانید پشت میز دسر بایستید. ابتدا سبزیجات و پروتئین را انتخاب کنید و سپس ببینید که آیا هنوز هم می خواهید از گزینه های پرکالری استفاده کنید. همچنین می توانید با دوست خود گپ بزنید تا حواس شما را پرت کند.

متابولیسم را با نشاسته افزایش دهید

با مصرف بیشتر حبوبات و حبوبات که سرشار از نوعی نشاسته به نام “نشاسته ایمنی” هستند ، می توانید متابولیسم بدن خود را افزایش دهید. تجزیه این نوع نشاسته برای بدن سخت تر است. بنابراین ، به احساس سیری برای مدت طولانی تری کمک می کند ، می تواند پاسخ قند خون به خوردن آن را کاهش داده و بدن را تشویق کند تا کالری بیشتری بسوزاند تا این نشاسته تجزیه شود.

محتوای بیشتر فیبر می تواند به کاهش ذخیره چربی در بدن و افزایش چربی سوزی کمک کند ، که در تقویت متابولیسم بدن بسیار مفید است.

لذت بردن را یاد بگیرید ، تقلب نکنید

آیا پس از خوردن مخفیانه چند قاشق بزرگ بستنی ، آیا از یک پایه ناراحت کننده و پشیمانی رنج می برید؟ این گناه ناامیدکننده است. اینطور نیست؟ اگر آنچه را می خورید دوست ندارید ، پس فقط تقلب می کنید. اگر بستنی یا سایر غذاهای خوشمزه می خورید ، باید از آن لذت ببرید. اگر بعد از خوردن این غذا احساس ناراحتی کردید ، این کار را متوقف کنید. با گذشت زمان ، شما در مورد رابطه با غذایی که از خوردن آن لذت می برید دید دقیق تر و بهتری خواهید یافت.

یک پیاده روی؛ دوش گرفتن

احتمالاً اشتیاق به استرس را می دانید. روز سختی در کار دارید و ناگهان خود را در آشپزخانه پیدا می کنید و به دنبال غذای ناسالم می گردید. این در شرایطی است که شما حتی گرسنه نیستید. در این حالت می توانید پیاده روی کنید. هوای تازه و مناظر زیبا می توانند وضعیت ذهنی فعلی شما را تغییر دهند و خیلی سریع شما را متمرکز کنند. اگر هوا برای پیاده روی مناسب نیست ، می توانید دوش آب گرم بگیرید. “دوش گرفتن اثر آرام بخشی خواهد داشت که باعث پرت شدن حواس از غذاهای ناسالم مانند سیب زمینی سرخ کرده و بستنی می شود.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا