مجله بانوان

چهارمین دور گفت‌وگوی فرهنگی زنان ایران و چین برگزار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، محمدعلی کیانی مدیر تعاون فرهنگی و ایران در خارج از کشور از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اعلام این خبر گفت: چهارمین دور گفتگوهای فرهنگی ایران و چین با حضور مقامات زن در روز سه شنبه 29 آذرماه است. سرنوشت “بعد از تاج در قالب یک کنفرانس ویدیویی برگزار می شود.

وی گفت: این دور از گفتگوهای فرهنگی به همت دفتر بین المللی روابط بین الملل زنان در ستاد همکاری فرهنگی و ایران در خارج از کشور ، دفتر مشاوره فرهنگی ایران در پکن و مشارکت انجمن زنان چین و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد. در سالن کنفرانس موسسه فرهنگی و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.

کیانی گزارشی از سه دوره گذشته گفتگوی فرهنگی ایران – چین ارائه داد و گفت: “اولین نشست مشترک زنان ایرانی و انجمن زنان چین در سال 1995 با موضوع” این خانواده در پکن ، مرکز استان گانسو ، پکن برگزار شد.

وی افزود: همچنین گروهی از زنان تحصیلکرده چین در سال 1995 هیأتی را به سرپرستی نایب رئیس فدراسیون چین رهبری کردند و پنج مقام چینی تحت حمایت انجمن فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تهران رفتند و در سال 1995 نیز هیئتی به سرپرستی دبیرکل سابق زنان و خانواده به چین رفتند.

دبیرکل همکاری های فرهنگی و ایران در خارج از کشور با اشاره به دور چهارم گفتگوی فرهنگی ایران و چین ، گفت: سوزان باستانی ، معاون رئیس جمهور ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، دولت جمهوری اسلامی زنان و سلامت خانواده در طول سینه های تاج ، سیده صدیق – و کارگروه خانواده در زمینه فرهنگ و ارتباطات اسلامی با موضوع “اهمیت این بحث در فرهنگ” و خدیجه صفیری ، جامعه شناس الزهرا (س) ، سخنرانی خواهند کرد با عنوان “نقش زنان در پایداری خانواده در طی شیوع تاجگذاری”.

کیانی گفت: “سیده فاطمه مقیمی ، رئیس انجمن ملی تجارت ایران” با موضوع “نقش زنان در کاهش فقر در برابر چالش های اقتصادی جهانی” ، معصومه اسماعیلی ، رئیس جامعه مشورتی ایران باقری فرد ، رئیس دفتر روابط فرهنگ بین المللی زنان و دبیر کنفرانس “انتقال به دیپلماسی فرهنگی ایران و چین با تمرکز بر نقش زنان”.

وی با اشاره به حضور زنان چینی در دور چهارم گفتگوهای فرهنگی ایران و چین خاطرنشان کرد: خانم مو خانگ ، عضو کمیته دائمی انجمن ملی چین و روابط عمومی و یانگ جیهوا معاون وزیر اشتغال ، خانواده و کودکان زنان چینی و استاد گروه جامعه شناسی دانشگاه چین. نقش زنان در زندگی ، خانواده و جامعه در کرونا. “

کیانی خاطرنشان کرد که در بخش دوم این نشست مجازی ، خانم فینگ چائو هوی ، بازرس ارشد بخش توسعه زنان و رئیس اداره فقر زنان چین ، در مورد “چالش های همه گیر برای اقتصاد کشورهای مختلف و نقش زنان در ریشه کنی فقر” بحث کرد. ، مقاله ای با عنوان “تغییر فرهنگ و سبک زندگی و تحقیق در مورد سلامت روان زنان در پس کرونا” ارائه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا