کسب و کار ایرانیمجله عمومی

چه موادی در ساخت سایبان فول باکس به کار می‌روند؟

امروزه سایبان‌ها به یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات موجود تبدیل شده‌اند. و دیگر تولید کنندگان سایبان به دلیل کاربردهای گسترده این تجهیزات آن‌ها را در انواع مختلفی می‌سازند. در قدیم استفاده از این سایبان‌ها تا به این حد گسترده نبود، اما پیشرفت‌های تکنولوژی باعث شده سایبان‌ها هم با تغییرات زیادی مواجه شوند. از کاربردی‌ترین انواع سایبان، سایبان‌های فول باکس هستند. این سایبان‌ها به تازگی تولید و به بازار عرضه می‌شوند؛ به همین دلیل بسیاری از مصرف‌کنندگان در مورد ایمنی و مقاومت این مدل سایبان‌ها کنجکاو بوده و نسبت به آن اطمینان کافی ندارد. ما هم در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم که در این رابطه اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تاریخچه پیدایش سایبان‌ها

پیش از آنکه در مورد اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، باید بگوییم سایبان‌ها حتی در تمدن‌های باستان هم به چشم می‌خوردند. این تجهیزات برای اولین بار در سوریه و مصرباستان دیده شدند. در آن زمان‌ها سایبان‌ها تنها به‌منظور ایجاد سایه در تجمعاتی که شاهان و شاهزادگان در آن حضور داشتند برای فراهم کردن آسایش آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

اما با این حال بعد از مدتی این تجهیزات در کوچه و خیابان‌ها هم دیده می‌شدند و از آن‌ها به عنوان پوششی برای ایجاد غرفه‌ها استفاده می‌کردند. به‌مرور سایبان‌ها از مصر و سوریه به نقاط دیگر جهان مانند منطقه خاورمیانه، آسیای شرقی و اروپا راه یافتند.

در پیشرفت سایبان برقی و صنعتی شدن آن اروپا نقش زیادی داشت؛ پس از رخ داد انقلاب صنعتی در قاره سبز در زمینه‌های مختلف تحولات وسیعی پدید آمد. در این بین سایبان‌ها هم از این تغییرات مصون نمانده و پیشرفت‌های زیادی داشتند.

معرفی سایبان‌های فول باکس

سایبان‌های فول باکس که بیشتر افراد آن را به نام سایبان‌های فول کاست می‌شناسند نوعی سایبان متحرک هستند. در ساخت این مدل از سایبان‌ها از فلز آلومینیوم بسیار باکیفیتی استفاده شده‌ است، ضمن اینکه آلومینیوم استفاده شده در ساخت این سایبان‌ها کاملا فابریک بوده و مقاومت بالایی دارند.

شاید از خود بپرسید چرا نام این مدل سایبان‌ها، سایبان فول باکس یا فول کاست است؟ درست مانند دیگر سایبان‌ها ظاهر سایبان‌های فول باکس باعث شده نام آن‌ها را سایبان فول کاست بگذارند؛ چرا که در ساخت این مدل سایبان‌ها یک باکس تعبیه شده که می‌توان پوشش روی سایبان را درون آن باکس تعبیه کرد.

وجود این باکس به افزایش طول عمر مفید سایبان کمک زیادی کرده؛ چرا که می‌توان سایبان را در مواقع غیر ضروری جمع کرد و آن را از معرض آسیب‌های محیطی دور نگه‌داشت. مانند بسیاری از سایبان‌ها این مدل سایبان‌ها هم در دو نوع ساده و برقی تولید می‌شوند، با این حال برخلاف سایبان‌های متحرکی مانند ، سایبان‌های فول باکس نوع قابل حملی نداشته و هر دو نوع آن به‌صورت ثابت در محیط مورد نظر نصب می‌شوند.

معرفی انواع سایبان‌های فول باکس

همانطور که اشاره کردیم، سایبان‌های فول باکس در دو نوع مختلف طراحی و تولید می‌شوند. با این حال نمی‌توان گفت که تنوع سایبان‌های فول باکس تنها در این دو نوع خلاصه می‌گردد؛ چرا که سایبان‌های فول باکس از نظر پوشش سایبان، رنگ پوشش، رنگ بدنه و متریالی که برای ساخت بدنه آن استفاده می‌شود، تنوع بسیار زیادی دارند.

اما به‌هرحال سایبان‌های فول باکس ساده همانطور که از نام ‌آن‌ها پیداست، ظاهر ساده‌ای دارند و در ساخت آن‌ها هم از متریال‌های پیشرفته‌ای استفاده نمی‌شود. این مدل سایبان‌ها هم متحرک بوده بااین حال برای جمع کردن آن باید از اهرمی که در جلوی سایبان تعبیه شده استفاده کرد. با حرکت دادن اهرم گفته شده به کمک نیروی مکانیکی، پوشش سایبان باز و بسته می‌گردد.

این درحالی است که سایبان‌های فول باکس برقی پیشرفته‌تر هستند و در ساخت آن‌ها از نیروی الکتریکی استفاده می‌شود. سایبان‌های فول باکس برقی به کمک موتوری که در آن‌ها قرار گرفته به‌راحتی و تنها با فشردن یک دکمه باز و بسته می‌گردند. موتور تعبیه شده در این سایبان‌ها از نیروی الکتریکی تغذیه می‌کند و به کمک آن دیگر نیازی نیست شما از نیروی مکانیکی استفاده نمایید.

نکته‌ای که باید در اینجا ذکر کنیم این است که اگر به دنبال سایبان فول باکس ارزان هستید، سایبان‌های ساده برای شما انتخاب‌های مناسب‌تری به‌شمار می‌روند. اما اگر هزینه و قیمت فاکتور اساسی برای شما نیست، بهتر است که از سایبان‌های فول باکس برقی استفاده نمایید.

ویژگی‌ها و مزایای سایبان‌های فول باکس

اگر می‌خواهید بدانید سایبان‌های فول باکس واقعا ایمن هستند یا خیر، باید پیش از هرچیز با ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها آشنا شوید. درصورت آشنایی با مزایا و ویژگی‌های سایبان‌های فول باکس خواهید فهمید که این مدل سایبان‌ها چه‌اندازه ایمن هستند.

  • همانطور که گفتیم سایبان‌های فول باکس از آلومینیوم‌های فابریک ساخته ‌می‌شوند.
  • برای ساخت پوشش سایبان از پارچه‌های خارجی و اسپانیایی استفاده می‌گردد.
  • پارچه اسپانیایی که در ساخت این سایبان استفاده می‌شود، ضد آب و ضد انجماد است.
  • تنوع زیادی در رنگ این مدل سایبان وجود دارد و البته برای رنگ کردن آن‌ها از رنگ‌های پودری استفاده می‌شود.
  • معمولا جنس پارچه‌ای که برای ساخت سایبان مورد استفاده قرار می‌گیرد به‌نحوی است که می‌توان روی آن لگو یا چیزهای دیگری چاپ کرد.
  • بازوهای اهرمی در دو طرف این سایبان قرار داده شده‌اند و این به استقامت بیشتر آن‌ها کمک می‌کند.
  • تعبیه موتورهای چینی و فرانسوی در این مدل سایبان‌ها به استقامت و نیروی سایبان‌ها منجر شده است.

امنیت سایبان‌های فول باکس چه‌اندازه است؟

با توجه به ویژگی‌های سایبان‌های فول باکس می‌توان گفت این مدل از سایبان‌ها بسیار ایمن هستند. سایبان‌های فول باکس با توجه به پارچه‌های اسپانیایی به کار رفته در آن‌ها در مقابل نفوذ رطوبت، بارش باران و برف بسیار مقاوم‌اند.

علاوه بر این شما می‌توانید مطمئن باشید که سایبان‌های فول باکس در مقابل طوفان و باد هم مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند؛ چرا که این مدل سایبان‌ها از آلومینیوم‌های فابریک ساخته می‌شوند و این متریال در برابر باد و طوفان خمیده یا شکسته نمی‌شود.

ضمن اینکه پوشش سایبان‌های فول باکس را می‌توان در صورت عدم نیاز درون باکس جمع کرد؛ از همین‌رو نسبت به دیگر سایبان‌ها طول عمر بالاتری دارند.

نحوه نصب سایبان‌های فول باکس چگونه است؟

سایبان‌های فول باکس به‌خصوص سایبان‌های فول باکس برقی حتما باید به کمک نصاب نصب شوند. به دلیل وجود موتور الکتریکی در این مدل سایبان‌ها نصبشان تخصصی است؛ چرا که باید موتور به خوبی تحت پوشش قرار بگیرد در غیر این صورت در اثر رطوبت یا تابش مستقیم نور خورشید امکان اینکه آسیبی به موتور وارد شود، وجود خواهد داشت.

اما به‌هرحال این مدل از سایبان‌ها به صورت یکطرفه نصب می‌شوند و در واقع برای نصب حتما باید یک دیوار در نزدیکی آن‌ها باشد. قسمت باکس سایبان به دیوار متصل شده و پوشش آن به صورت متحرک باز و بسته می‌گردد.

سایبان‌های فول باکس در چه زمینه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

با توجه به ویژگی‌ها گفته شده و ایمنی و مقاومت بالای این مدل از سایبان‌ها می‌توان آن‌ها را در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد. از جمله کاربری این سایبان می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد:

سایبان‌های پاسیو

این مدل از سایبان‌ها را می‌توان به‌عنوان سایبان‌ پاسیو مورد استفاده قرار داد. پاسیو قسمتی در معماری است که آن را به دلیل توذیع نور در محیط ایجاد می‌کنند؛ از همین‌رو برای ساخت قسمت رویی آن از شیشه استفاده می‌شود. باتوجه به همین موضوعات برای کنترل میزان نور ورودی به محیط از طریق پاسیو یا جلوگیری از نفوذ باد و باران باید از سایبان‌هایی روی آن استفاده کرد.

سایبان‌ ماشین

یکی از بهترین مدل‌های ، سایبان فول باکس است. استفاده از این مدل سایبان‌ها برای ماشین مزایای زیادی دارد. شما می‌توانید با کمترین هزینه یک پارکینگ اختصاصی برای ماشین‌های خود ایجاد نمایید.

سایبان روف گاردن

امکان استفاده از سایبان‌های فول باکس به‌عنوان سایبان‌های روف گاردن هم وجود دارد. روف گاردن یا باغچه پشت‌بامی امروزه در بسیاری از ساختمان‌های بلند و برج‌ها دیده می‌شود. برای نگهداری هرچه بهتر گل‌ها و گیاهان کاشته شده در سایبان‌های روف گاردن بهتر است که از سایبان‌ استفاده گردد.

سایبان تراس

به علت دسترسی ساده به دیوار در تراس، نصب سایبان‌های فول باکس بسیار ساده است؛ از همین‌رو استفاده از سایبان‌های فول باکس برای این منظور انتخاب بهتری خواهد بود.

سایبان‌ پنجره و جلوی مغازه

بازهم به دلیل دسترسی ساده نصاب به دیوار برای نصب سایبان روی پنجره یا جلوی مغازه می‌توان از این مدل سایبان‌ها استفاده کرد. به‌خصوص در جلوی مغازه با نصب این سایبان‌ها می‌توان علاوه بر پوشش و ایجاد سایه‌ به‌عنوان بیلبورد تبلیغاتی هم از آن استفاده نمود.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی داشتیم شما را با سایبان‌های فول باکس آشنا سازیم، همانطور که دریافتید سایبان‌های فول باکس نمونه‌ای نوین از سایبان‌ها هستند که آن‌ها را در دو نوع برقی و ساده طراحی و تولید می‌کنند. برای ساخت سایبان‌های فول باکس همچنین از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که این متریال‌ها ویژگی‌ها و مزایای فوق‌العاده‌ای به این مدل سایبان‌ها بخشیده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا