کسب و کار ایرانیمجله عمومی

چگونه می توانم بفهمم که سختی گیر رزینی به درستی کار می کند؟

یکی از مشکلات عمده آب شهری که باعث رسوب گرفتن در دستگاههای لوازم خانگی و خرابی آنها میشود سختی بالای آب و اصطلاحا گچ در آب می باشد . رسوب عبارت است از تجمع مواد معدني که از طريق آب لوله کشي وارد منازل و تأسيسات مي شود . زمانی که آب گرم شود يا مقداري از آن تبخير گردد ، لايه هايي از رسوب در جداره ي لوله ها ، مخازن و شير آلات تشکيل مي شود . شوره سفيد رنگي که در دهانه ي شيرها ، روشويي ها ، ظرفشويي ها و … تشکيل مي شود ، نشانگر رسوب کربنات کلسيم و منيزيم است .

پلی فسفات چگونه آب را تصفیه میکند؟

معایب فیلترهای پلی فسفات

از فیلترهای پلی فسفات نباید برای آب اشامیدنی استفاده کرد ولی برای مصارف دیگر و تماس با پوست هیچ مشکلی ندارند .

فیلترهای پلی فسفات نباید در معرض نور مستقیم خورشید و یا فضای پر نور باشند ، چرا که سبب ایجاد و رشد جلبک میشود .

 عمر مفید فیلترهای پلی فسفات چقدر است ؟

با حل شدن بلورهای فسفات در آب ،  بعد از مدتی مخزن خالی میشود و بلورهای باقیمانده به شکلی خمیری در می آیند . در این حالت از فروشگاههای تصفیه آب یا پکیج و رادیاتور ، مقدار کمی فسفات خریده و دوباره محفظه فیلتر را پرکنید .

فیلترهای پکیج خانگی 6 ماه تا 1 سال عمر مفید دارند .

فیلترهای لباسشویی و ظرفشویی 1 سال الی 2 سال عمر مفید دارند . سنگ های پلی فسفات به صورت گوی مانند و معروف به تیله ای و همچنین نوع دیگری به صورت شکسته شده و خرد شده وجود دارد . معمولا نوع خرد شده و شکسته شده به علت ایجاد سطح تماس بیشتر ، موثر تر هستند . در تصویر زیر نوع تیله ای را مشاهده میکنید .

بعد از گذشت زمان و مصرف پلی فسفات موجود در فیلتر به صورت حل شدن ، به تدریج از حجم و وزن مواد پلی فسفات کاسته خواهد شد . اگر کیفیت مواد مناسب باشد و بخوبی در آب حل شوند ، این تغییر به وضوح با چشم دیده خواهد شد و اگر کیفیت مواد پلی فسفات مناسب نباشد ، شما ممکن است تغییر حجم و وزن را مشاهده نکنید . در تصویر زیر ، به وضوح میتوان دید که حجم مواد پلی فسفات بعد از گذشت یکسال ، به مقدار زیادی کاهش یافته است .

کاربرد فیلترهای پلی فسفات در کجاست ؟

از این فیلترها در وسایل خانگی که با آب در تماس هستند ، جهت جلوگیری از ایجاد رسوب استفاده میشود . در آبگرمکنها و پکیج ها ، ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی . بعد از نصب در آبگرمکنها و پکیجها ، دقت کنید که از آب گرم برای آشامیدن استفاده نکنید .از این فیلترها برای تصفیه آب استخر ، تصفیه آب منبع آب ، تصفیه آب ورودی به ساختمان و … استفاده نکنید .

تکنولوژی های دیگر ضد رسوب

امروزه از تکنولوژی های بسیاری برای جلوگیری از ایجاد رسوب در دستگاهها استفاده میشود که با استفاده از این تکنولوژی ها برای لوازم خانگی نیز فیلترهای زیادی ساخته شده است . ضد رسوبهای مغناطیسی ، ضدرسوبات الکترومغناطیسی ، فیلترهای رزین پرولایت c100e ، کارتریج های پلی فسفات و … که همگی در بازار یافت میشوند ولی مطابق با تجربیات ما ، قیمت ، دردسرها و هزینه های نگهداری و مهمتر از همه بهره وری و جلوگیری از ایجاد رسوب آنها ، ما فیلترهای پلی فسفات را برای استفاده در لوازم خانگی همچون پکیج و آبگرمکن ها ، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی و هر وسیله ای که امکان رسوبات آب در آن هست پیشنهاد میکنیم . در مورد با اثر مغناطیس و فیلترهای مغناطیسی بیشتر بخوانید >>>

نحوه نصب فیلتر پلی فسفات برای پکیج

برای رهایی از دردسر رسوبات و طول عمر بیشتر پکیج ، میتوانید از یک فیلتر پلی فسفات استفاده نمایید . بهتر است این فیلتر را روی آب ورودی به پکیج نصب کنید تا در پکیج و همچنین رادیاتورها ایجاد رسوب نشود اما دقت کنید که از آب گرم منزل برای آشامیدن و موارد خوراکی دیگر ، استفاده نگردد . همچنین اگر کمی بیشتر هزینه کنید و از ترکیب یک فیلتر الکترومغناطیس با کیفیت و فیلتر پلی فسفات استفاده کنید ، بسیار موثرتر و ایمن تر خواهد بود . بدین ترتیب که فیلتر پلی فسفات را در مسیر آب گردشی در رادیاتورها قرار دهید و فیلتر الکترومغناطیس را که اثر موقت دارد ، در مسیر آب ورودی به پکیج نصب نمایید . همچنین میتوان برای پکیج دیواری ، از یک فیلتر مغناطیسی و مخصوص در مدار آب گرم استفاده کرد >>>

نصب فیلترهای پلی فسفات آسان میباشد و کافی است آنرا در مسیر آب ورودی به وسیله مورد نظر ( پکیج ، لباسشویی و .. ) قرار دهید .

اطلاعات بیشتر در ویکی پدیا انگلیسی

بخش فروشگاهی

سوالات ، دیدگاهها و تجربیات خود را با ما و دیگران در میان بگذارید .

منبع: یوتیوب

دکمه بازگشت به بالا