مجله حوادث

کارت بانکی‌تان را اجاره ندهید!

رئیس پلیس فتای تهران به شهروندان هشدار داد که کارت بانکی اجاره نکنند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی در مصاحبه با کندوج ، وی به پرونده ای که اخیراً توسط پلیس فتا در رابطه با اجاره کارت های بانکی کشف شده اشاره کرد و گفت: مدتی پیش پلیس فتا دو متهم را که قصد اجاره کارت بانکی از شهروندان را داشتند کشف و دستگیر کرد در حالی که مشخص شد متهمان بیش از 50 کارت بانکی اجاره کرده است. دادن وعده های دروغ مانند میلیون ها درآمد و غیره و استفاده از آنها برای اهداف جنایی.

وی در این زمینه به شهروندان هشدار داد و گفت: “سود در کانال ها ، گروه ها و سایر تالارهای گفتگو در شبکه های اجتماعی می تواند با ایجاد تبلیغات و ادعاهایی مانند درآمد میلیونی و غیره ، کاربران را مجاب کند که کارت بانکی خود را اجاره کنند. اگرچه این عمل جرم محسوب می شود و عواقب سو mis استفاده از کارت را برای صاحبخانه درک می کند.

رئیس پلیس پایتخت در فتوا با بیان اینکه این کارت ها در مواردی مانند قمار ، کلاهبرداری و غیره مورد استفاده قرار می گرفت ، افزود: تأکید می کنم مسئولیت کلیه معاملات انجام شده با استفاده از حساب های دولتی و کارت های بانکی به عهده مالک است. “به همین دلیل لازم است که شهروندان به هیچ وجه به دیگران اجازه دسترسی به کارت و حساب حساب بانکی خود را ندهند و فریب مجرمان سایبری را نخورند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا