کسب و کار ایرانیمجله عمومی

کارواش صنعتی چیست؟

وقتی به کارواش می روید، ممکن است تعجب کنید که آیا این آب با وجود فشار بالا می تواند عامل صرفه جویی باشد. کارواش صنعتی که به بطری آب نیز معروف است، وسیله ای است که برای افزایش فشار آب مورد استفاده برای شستشو استفاده می شود.

این وسیله کاربردی امکان شست و شوی ماشین ها را در ماشین لباسشویی با فشار بسیار بالا و در عین حال با حجم کمتری از آب فراهم می کند تا فرآیند شستشو آسانتر و در مصرف آب صرفه جویی شود. از این رو در این مقاله سعی می کنیم کارواش صنعتی، کاربردها و اجزای آن را بشناسیم و سپس شما را با پمپ کارواش صنعتی که نقش بسیار تعیین کننده ای در این دستگاه دارد آشنا کنیم.

کارواش صنعتی چیست؟

کارواش صنعتی (واتر جت) یک ماشین لباسشویی پرقدرت است که برای تمیز کردن قطعات، ابزار و قطعات مختلف استفاده می شود. در صنعت، صنایع و صنایع خصوصی کاربرد دارد. این دستگاه بسته به فشار آب خروجی کار شستشو و نظافت را به بهترین نحو انجام می دهد و عموماً به صورت فشار آب مهم در انواع مختلف تولید می شود تا نیاز مشتریان مختلف را برطرف کند.

در واقع هدف اصلی از ساخت این تجهیزات پرکاربرد، رفع نیازهای مختلف نظافتی در صنایع مختلف است و این امر با استفاده از پاشش آب پرفشار که روشی بهینه و مقرون به صرفه است محقق می شود. به زبان ساده، پمپ کارواش زمانی استفاده می شود که بخواهید میزان آب را کاهش دهید یا به عبارتی در مصرف آب صرفه جویی کنید. پس قطعاً برداشتن این وسیله مکانیکی و استفاده از آن ایده خوبی است. فشار آب بالا را با مقدار کم تامین می کند، می تواند آلودگی ها را از بین ببرد و نسبت به روش های قدیمی و سنتی مقرون به صرفه تر است. توجه داشته باشید که تمامی تجهیزات به کار رفته در طراحی و ساخت این دستگاه ساخت ایتالیا بوده و از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار است.

کاربردهای کارواش صنعتی

انواع کارواش های صنعتی کاربردهای متفاوتی دارند اما کاربرد اصلی این محصول در شستشوی خودرو و قطعات صنعتی می باشد. موارد زیر را می توان به عنوان کاربردهای خود تمیز شونده صنعتی نام برد.

1. راه اندازی سینک

ایجاد کارواش در سطح شهر برای شستشوی خودروهای سواری شهروندان یکی از رایج ترین کاربردهای کارواش های صنعتی است. با توجه به محدودیت هایی که برای شستشوی خودروهای سواری به خصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران وجود دارد، راه اندازی کارواش می تواند سرمایه گذاری مطمئنی باشد.

2. شستشوی ماشین آلات سنگین و حمل و نقل عمومی

با کمک این تجهیزات صنعتی شستشوی کامیون، اتوبوس و … سرعت و کیفیت بیشتری می دهد. از این رو رانندگان کامیون می توانند با خرید این پمپ ها نیازهای شخصی خود را برآورده کنند.

3. شستشوی محوطه باز ساختمان های بزرگ و پارکینگ

تمیز کردن و شستن مناطق بزرگ همیشه یک فعالیت دردسرساز و وقت گیر است. بنابراین استفاده از پمپ کارواش می تواند سختی و مدت زمان این عمل را تا حد زیادی کاهش دهد.
این محصول علاوه بر سه مورد فوق که کاربردهای پرطرفدار کارواش های صنعتی است، در سایر فرآیندها نیز کاربرد دارد.  می توان به نمای ساختمان، شستشوی قطعات و تجهیزات صنعتی، پاکسازی و لجن زدایی از سیستم های آب و فاضلاب، نظافت مبلمان و تجهیزات شهری، سیستم های آبیاری کشاورزی و … اشاره کرد.

مواد تشکیل دهنده کارواش صنعتی

به طور کلی این دستگاه از چهار قسمت اصلی تشکیل شده است:

1. پمپ ماشین شوی

2. موتور الکتریکی

3. موتور و اتصالات (چرخ ها و دستگیره ها)

4. شیر فشار

پمپ کارواش و موتور الکتریکی دو جزئی هستند که مهمترین قسمت یک ماشین شوی صنعتی را تشکیل می دهند. اتصال بیشتر این مدل ها به شیر آب اهمیت وجود پمپ فشار را دو چندان می کند. بنابراین در قسمت بعدی این مقاله سعی می کنیم این قسمت مهم و کاربردی را معرفی کنیم.

پمپ کارواش چیست؟

در این مقاله با کارواش های صنعتی و کاربرد آنها آشنا شدیم. حال شما را با یکی از مهم ترین اجزای این محصولات – پمپ کارواش – آشنا می کنیم. وظیفه پمپ واتر جت ارسال انرژی مکانیکی از موتور الکتریکی به آب داخل دستگاه است که با شدت و فشار زیادی کثیفی را پاک می کند.

میزان انرژی در این دستگاه بسیار زیاد است، بنابراین آب معمولاً جریان کمی در بدنه پمپ دارد و مستقیماً به محل مورد نظر منتقل می شود. باید فهمید که این چیزها راه ها و روش های متفاوتی دارند و هر کدام کارکرد خاص خود را دارند.

از پمپ کارواش استفاده می شود

همانطور که از نام پمپ کارواش مشخص است این محصول کاربردهای مختلفی در صنعت دارد اما باید توجه داشت که استفاده از این پمپ ها به مصارف خانگی نیز رسیده است. کارواش، کف سالن ها، راهروها، نظافت ساختمان های صنعتی و نظافت مناطق مختلف صنعتی از جمله پتروشیمی، روغن سرامیک، لوله سازی و …. از دیگر کاربردهای این لوله ها می باشد.

کاربرد پمپ برای کارواش های صنعتی

با توجه به اینکه پمپ ها یکی از اجزای کارواش های صنعتی هستند، می توان در این قسمت به آنچه در معرفی کارواش ها گفته شد اشاره کرد. ساماندهی کارواش ها، شستشوی وسایل نقلیه سنگین و حمل و نقل عمومی و همچنین نظافت فضاهای باز ساختمان ها و پارکینگ های بزرگ از رایج ترین موارد استفاده از این محصول می باشد.

همچنین استفاده از نمای ساختمان، شستشوی قطعات و تجهیزات صنعتی، نظافت و حذف ناخالصی ها از شبکه های آب و فاضلاب، نظافت لوازم خانگی و شهری، شبکه های آبیاری کشاورزی و … از دیگر کاربردهای این تجهیزات صنعتی است.

خرید پمپ برای کامیون صنعتی

با توجه به گستردگی مدل ها و کاربردهای پمپ های صنعتی، شرکت های بسیاری در سراسر دنیا این محصول را تولید می کنند و مدل های متنوعی از برندهای مختلف در بازار پمپ موجود است. برای انتخاب و تهیه مناسب ترین مدل برای مصرف نیاز به شناخت کامل این محصولات است که برای خیلی ها امکان پذیر نیست; بنابراین توصیه می کنیم از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.

بهترین راه برای بهره مندی از خدمات کارشناسان این حوزه استفاده از مشاوره شرکت های خبره می باشد. اگر به فکر کسب اطلاعات در مورد کارواش های صنعتی، پمپ های کارواش یا سایر تجهیزات صنعتی هستید، می توانید به سایت آب نیرو مراجعه کنید. گروه بازرگانی آب نیرو با بهره گیری از نیروهای فنی و مهندسی سطح بالای خود، محصولاتی با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا عرضه کرده است تا گام های نوینی را در بخش صنعتی ملی و بین المللی کشورمان بردارد.

اخرین حرف

کارواش صنعتی که به واترجت نیز معروف است، ماشین لباسشویی قدرتمندی است که از آب پرفشار برای تمیز کردن سطوح مختلف استفاده می کند. دستگاه کارواش، موتور برق، شاسی و اتصال و فشار تجهیزات از اجزای اصلی کارواش هستند و از آنجایی که بیشتر آنها مربوط به شلنگ آب است، وظیفه پمپ تبدیل انرژی مکانیکی است. آب در داخل موتور مهم است.

دکمه بازگشت به بالا