مجله عمومی

کاهش شش خوان رستم برای صدور مجوز کسب و کار

به گزارش شبکه اطلاع رسانی کندوج ،
“علی فیروزی” در گفتگویی ساعت 18:30 با بیان اینکه روند ثبت نام در فضای کسب و کار در یک پنجره بهبود یافته است ، افزود: پنجره واحدی برای صدور مجوزها مطابق با روش و ضوابط بانک جهانی انتخاب شده است. در این شرایط یکی از اقدامات مناسب دولت ایجاد یک پنجره فیزیکی واحد برای شرکت ها بود که نه تنها به قطع تاج زنجیره ای در این شرایط کمک می کند ، بلکه مجوز شرکت ها را نیز تسهیل می کند.

رئیس مرکز ملی نظارت و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: اقدامات برای شروع تجارت جدید شامل ثبت مشاغل ، دریافت کد مالیاتی ، دفاتر قانونی بسته شده ، چاپ در روزنامه های رسمی و روزنامه ها به طور گسترده است.

وی گفت: قبل از راه اندازی پنجره در واحد فیزیکی شرکت ها ، حدود 8 ماه در 8 مرحله پروانه کسب طول کشید.
فیروزی افزود: تاکنون بیش از 72 روز برای گرفتن پروانه کسب طول کشیده است و از ژوئن سال جاری (99) با مبادله کد کشور با کد اقتصادی ، باز کردن یک پنجره برای شروع کار ، روند کار ، ثبت نام تجاری ، کد اقتصادی را دریافت کنید و. .. 3 روز است حال ، اگر شخصی بخواهد گواهینامه تعالی خود را دریافت کند ، دیگر مجبور نیست که شخصاً ملاقات کند و 10 روز بازی کاغذی انجام دهد ، اما می تواند در کمتر از یک دقیقه این گواهی را به صورت آنلاین دریافت کند.

وی گفت: شروع پردازش یک پنجره در پنج استان تهران ، تبریز ، اصفهان ، شیراز و مشهد آغاز شده و با توجه به نیاز استان تا پایان سال در کشور گسترش می یابد.

رئیس مرکز ملی نظارت و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: سیستم صدور مجوز باید اصلاح شود و مدیریت کمک به کنترل خلفی (پس از شروع عملیات) تغییر یابد و هیچ مانعی برای شروع کار وجود ندارد.

وی گفت: “نکته اصلی این است که تمام پنجره های واحدهای تجاری باید به بندر پنجره ملی متصل شوند.”

رئیس اتحادیه های کارگری ایران گفت: “بزرگترین مشکلاتی که جامعه از نظر مدیریتی با آن روبرو است ، عدم ارتباط بین سازمانها و سوالات است. اکنون بیش از چند شعار ، انتظار می رود که در پایان سال گزارش تجارت باشد.

“محمد باقر مجتبایی” گفت: یک پنجره باید یک استاندارد داشته باشد. بیشتر شرکتها با مقادیری مرتبط هستند که به پرسشهای مختلف نیاز دارند.
مجتبایی افزود: بستن دفاتر حقوقی بسته یکی از مشکلات فعالان است و گرفتن آن چند روز به طول می انجامد ، در صورتی که این مسئله در بسیاری از کشورهای جهان منسوخ شده است و انتظار نمی رود که این اقدامات در عصر دیجیتال دنبال شود.
رئیس ستاد صنفی ایران با بیان اینکه کاهش 60 روزه صدور پروانه های معتبر کاهش یافته است ، افزود: اخذ پروانه صاحب مشاغل از 110 روز به کمتر از 50 روز افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا