مجله علمی و سلامت

کدام واکسن کرونا برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال مجوز می‌گیرد؟

کندوج/ زنجان رئیس انستیتو پاستور در ایران در پاسخ به اینکه چه واکسنی مجاز به تزریق واکسن به کودکان 5 تا 11 ساله برای مقابله با کرونا است، گفت: احتمالاً واکسن تولیدی این مرکز تا پایان ماه مجوز می گیرد. ”

علیرضا بیگلری در گفت وگو با کندوج، با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو تحقیقات واکسن پاستاکوف برای گروه سنی 2 تا 18 سال را تایید کرده است، اظهار کرد: بر اساس تصمیم سیاست گذاران ارشد سلامت در کشور، نوع واکسن در حال حاضر در دسترس است. امکان استفاده از گروه سنی 12 تا 18 سال وجود دارد اما علاوه بر بزرگسالان مجوز تزریق برای کودکان 2 تا 18 سال نیز دریافت کرده است.

وی افزود: کمیته فنی واکسن برای سنین 5 تا 11 سال تایید شده و منتظر تحقیقات بیشتر برای دریافت مجوز برای این گروه سنی در ستاد مرکزی کرونا هستیم چرا که پاساکوف تنها واکسن ایرانی برای گروه سنی فوق است. البته واکسن سینوفارم که یک واکسن وارداتی است این مجوز را دارد.

رئیس انستیتو پاستور ایران یادآور شد: قطعا واکسن پاستاکوف برای کودکان 5 تا 11 ساله تایید می شود و معتقدیم حداکثر تا پایان ماه جاری تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

زمان دریافت دوز چهارم واکسن بین ایران و کوبا فرا رسیده است

وی گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده پیش بینی کردیم که دو دوز برای هیچ یک از واکسن ها کافی نباشد، بنابراین واکسن کونژوگه را در سه دوز آزمایش کردیم.

بیگلری ادامه داد: این برنامه نشان داد که تزریق سه دوز بسیار مؤثرتر است و 96.5 درصد می تواند از بیماری شدید عروق بیماری کرونا قلب و بستری شدن در بیمارستان پیشگیری کند. به همین دلیل واکسن را در سه دوز طراحی کردیم.

وی گفت: افراد در نوبت اول و دوم واکسن کونژوگه و در نوبت سوم واکسن پاستاکوک پلاس تزریق می شود که در این دوز یادآوری می کنیم که همیشه خطر ایمنی در بدن وجود دارد.

بیگلری با بیان اینکه ما تنها تولیدکننده واکسن بودیم که دوز تقویت کننده را طراحی کردیم، گفت: امروز می بینیم که همه واکسن های دنیا می خواهند دوز سوم یا چهارم را تزریق کنند.

رئیس انستیتو پاستور در ایران افزود: امروز واکسن پاستاکووک به عنوان دوز اول و دوم در کشور تزریق شده و پاستاکوووک پلاس به عنوان دوز تقویتی یا یادآوری توسط وزارت بهداشت استفاده شده است.

این مقام مسئول در مورد کسانی که در آزمایش واکسن فیوژن شرکت کرده و واکسن اصلی دریافت کردند، گفت: طبق تحقیقات انجام شده، سطح ایمنی شرکت کنندگان در این مطالعه خوب بود.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت که در هفته جاری منتشر شد، افرادی که واکسن پاستاکووک پلاس را در این مطالعه دریافت کرده‌اند، تقریباً 6 ماه پس از آخرین نوبت هشدار خود، قبل از نوبت چهارم، واکسن پاستاکوووک پلاس را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا