کسب و کار ایرانیمجله عمومی

کرک بازی چیست؟

بگذارید از ابتدا شروع کنیم. سازندگان بازی و برنامه ها برای کسب درآمد،محتوای خود را به فروش میگذارند. برای مثال شما برای دانلود GTA V باید ابتدا آن را از طریق steam یا اپیک گیمز استور خریداری نمایید. حالا اینجا نقش کرک پر رنگ میشود. افراد هکر که به آنها کرکر نیز میگویند میدانند که راز کار چیست و به سراغ تغییراتی در فایل های بازی میروند. این تغییرات باعث میشود تا شما بتوانید بدون خرید بازی بر روی اکانت استیم یا اپیک گیمز خود،اقدام به اجرای بازی کنید.

توسعه دهندگان و ناشران بازی های ویدیویی و همچنین برنامه سازان از قفل های مخصوصی برای جلوگیری از کرک شدن استفاده میکنند. البته این قفل ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آنها میپردازیم.

مزایای قفل ضد کرک

  • کرک نشدن بازی
  • افزایش درآمد سازنده

معایب قفل ضد کرک

  • برخی از قفل ها باعث سنگین شدن بازی میشوند. در نتیجه افرادی که سیستم ضعیفی دارند ممکن است با مشکلات افت FPS رو به رو شوند.

البته کرکر های حرفه ای میدانند چاره کار چیست و پس از ماه ها یا حتی سال ها تلاش،قفل های جدید را میشکنند. برای مثال بازی رد دد 2 بالاخره پس از سال ها،کرک شد.

اینجا هست که برخی سازندگان اقدام به کار های سخت تری برای جلوگیری از کرک شدن میکنند. آنها به آنلاین کردن بازی روی می آوردند. این روش به این صورت است که کاربر برای تجربه بخش داستانی و بدون نیاز به اینترنت هم باید آنلاین باشد. این روش باعث میشود تا هیچ چاره ای برای کرک کردن بازی وجود نداشته باشد.

همه چیز درمورد کرک!

  • آیا کرک بازی های ps4 وجود دارد؟

بله! کرک برای پلی استیشن 4 و حتی ایکس باکس هم وجود دارد. البته کرک های کنسولی با کامپیوتر متفاوت هستند. در این روش هیچ کد اسکریپتی توسط هیچ کرکری دستکاری نمیشود و صرفا شما با استفاده از اکانت های هکی یا کپی خور کردن کنسول میتوانید بازی هار ارزان تر تجربه کنید.

  • آموزش دانلود بازی کرک شده برای ps4 و ایکس باکس

درحال حاضر برای دسترسی به صورت ارزان به بازی های ps4 و ایکس باکس 2 راه وجود دارد.

راه اول این است که شما اکانت دوستتان را قرض بگیرید و سپس بازی هایی را که به صورت قانونی خریداری کرده است را دانلود نمایید. پس از کامل شدن دانلود تمام بازی ها،اینترنت را از کنسولتان قطع کنید و از دوستتان بخواهید تا رمز اکانتش را تغییر دهد.

روش دوم این است که کنسول ps4 یا ایکس باکس خود را به یک مغازه فروش کنسول ببرید تا برایتان بازی های هکی یا به اصطلاح کرکی را نصب کند.

  • آیا بازی کرک شده آنلاین هست؟

بازی های کرک شده معمولا نمیتوانند آنلاین باشند. برای مثال شما اگر بتلفیلد کرک شده را نصب کنید فقط به محتوای داستانی آن دسترسی دارید و خبری از بخش آنلاین نیست. البته برخی از بازی ها نیز سرور های مخصوص کرک دارند. برای مثال بازی کانتر،نسخه های کرک شده زیادی دارد که در آن برخی افراد متفرقه سرور های خود را درون آن قرار داده اند.

یکی دیگر از بازی های کرک شده آنلاین،among us است. این عنوان با وجود کرک بودن،قابلیت اجرا به صورت آنلاین را دارد.

  • چگونه بازی کرک کنیم؟

افراد زیادی هستند که میخواهند بدانند کار های لازم برای کرک کردن چیست؟ حقیقت این است که کرک کردن امری پیچیده و سخت بوده که بیشتر توسط هکر های روسی انجام میشود. کرک کردن بازی کار هرکسی نیست و نمیتوان گفت که روش کار آن چیست. به طور کلی کرکر ها یک فایل مخصوصی را با نام crack در پوشه دانلودی قرار میدهند و شما باید آن را به محل نصب بازی یا برنامه منتقل کنید.

  • آیا کرک کردن غیر قانونی است؟

استفاده،ساخت و رد و بدل فایل های کرک شده در اکثر کشور ها ممنوع و حتی باعث دستگیری میشود. اما برخی دیگر از کشور ها همچون ایران به دلیل نداشتن قوانین کپی رایت و همچنین تحریم بودن توسط سازندگان بازی ها،استفاده از کرک کاملا مجاز است. علاوه بر این،با شروع جنگ روسیه و اوکراین و تحریم های جدید علیه روسیه،استفاده از کرک در این کشور نیز مجاز شد.

هم اکنون اکثر ویندوز های نصبی،نرم افزار و بازی های موجود در کامپیوتر های ایرانی ها کرک شده میباشد.

چگونه بازی ها را کرک کنیم؟

سوالی که عده بسیاری زیادی از افراد در زمینه آموزش کرک کردن بازی های کامپیوتری مطرح می کنند این است که “چگونه بازی ها را کرک کنیم؟” در پاسخ به این پرسش باید اشاره نمود که روش های متفاوتی برای کرک کردن بازی ها وجود دارد. البته در بحث آموزش کرک کردن بازی های کامپیوتری باید نیاز به دانش بسیار بالای کامپیوتری و برنامه نویسی نیست، بلکه بسیاری از کرک های موجود برای بازی ها و نرم افزار ها توسط افراد و تیم های هکری حرفه ای تولید می شوند و کاربر برای استفاده از آن ها تنها نیاز به آگاهی معمولی در زمینه استفاده از کامپیوتر و ویندوز دارد.

از معروف ترین گروه های هکری که اقدام به شکستن قفل بازی ها و انتشار کرک آنها می نمایند می توان به گروه هایی همچون ۳DM چینی، VOKSI بلغاری، CONSPIR4CY و CPY ایتالیایی، CODEX، FAiRLiGHT، RELOADED، SKIDROW، Steam Underground و بسیاری دیگر از گروه های بین المللی اشاره نمود.

با همه این توصیفات در بحث آموزش کرک کردن بازی های کامپیوتری می توان گفت به طور کلی همه روش ها و ابزارهای موجود در سه دسته کلی طبقه بندی می شوند.

اموزش چند سه روش مختلف کرک کردن بازی های کامپیوتری :

در برخی موارد سفارش کرک نرم افزار  یک بازی از قبل به صورت کامل کرک شده و نیاز به انجام کار خاصی در خصوص کردن بازی توسط کاربر وجود ندارد. بدین صورت که فایل های اجرایی بازی به صورت کرک شده در اختیار کاربران قرار می گیرند و لازم است کاربر پس از نصب بازی، صرفا فایل های اجرایی کرک شده را در آدرس و محلی که بازی نصب شده است، جایگزین فایل های اجرایی اصلی نماید. این روش تقریبا ساده ترین متد کرک نمودن بازی ها به شمار می رود. یکی از مثال های مشهور این مدل، کرک بازی کامپیوتری PES می باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا