مجله عمومی

کفاشیان: فکر کرده‌اند فیفا با ایران شوخی دارد

به دنبال نامه کلاهبرداری فیفا روز جمعه به فدراسیون فوتبال ، نگرانی هایی درباره آینده فوتبال ایران مطرح شده است. به جایی رسیده است که بسیاری معتقدند فیفا ممکن است یک کمیته تبادل عضویت را برای اولین آشنایی خود با فوتبال ایران انتخاب کند. با این حال ، کوچکترین اشتباه در این شرایط ظریف می تواند عواقب حقوقی بسیار بدی برای فوتبال کشور داشته باشد و فیفا را وادار به تصمیم گیری هایی از جمله تشکیل کمیته حمل و نقل یا متوقف کردن فوتبال ایران کند.

به گزارش کندوج ، “شهروند” همچنین نوشت: “در چنین فضایی ، گفتگوی با علی كفاشیان ، رئیس جمهور پیشین كوفاشیان را ترتیب دادیم تا این وضعیت را بررسی كنیم كه در ادامه به تفصیل توضیح داده خواهد شد.”

آیا بحث فیفا یا تعلیق فوتبال ایران را جدی می دانید؟

فیفا معمولاً در صورت عدم امکان تغییر سازمان های مردم نهاد و برآورده کردن الزامات و مقررات ، چنین اقداماتی انجام می دهد. رویه این است که آنها ابتدا تلاش می کنند تا مذاکرات و مکاتبات مداوم را ادامه دهند تا کار بر اساس اصول ادامه یابد. به عنوان مثال ، آنها از سه سال پیش ملاقات با فدراسیون فوتبال را شروع کردند و سپس خواستار تصویب قانون اساسی شدند اما نتیجه نگرفت. بنابراین ، آنها اجازه ندادند طبق قانون اساسی قبلی انتخابات را برگزار کنند. به همین ترتیب ، آنها دوباره فرصت کردند كه مطابق نقشه راه با هماهنگی نمایندگان مجلس برای امضای قطعنامه جدید ، اقدامات قانونی انجام دهند. آنها وقت زیادی را برای انجام این کار به فوتبال ایران دادند.

قابل توجه است که با وجود این فرصت ، مقامات نامه ای به فیفا برگرداندند که مورد تأیید نبود و منجر به ارسال نامه تهدیدآمیز شد.

فیفا شرایطی دارد که تحت هیچ شرایطی نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. آنها قوانین و قوانین دپارتمان دارند که هر ساله به روز می شوند. برای اینکه بتوانیم فوتبال جهان را کنترل کنیم و اطمینان حاصل کنیم که همه کشورها از قانون پیروی می کنند ، تأکید می کنند که اساسنامه ایالت های فدرال باید مطابق همان اساسنامه تیپ آنها نوشته شود. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و وقتی می خواهیم از قوانین فیفا پیروی کنیم و در مسابقات بین المللی شرکت کنیم ، چاره ای جز پذیرش این الزامات نداریم. اگر هر کشور تصویب ویژه ای داشته باشد که با فیفا مطابقت نداشته باشد ، هیچ سنگی دست نخورده باقی نمی ماند و آنها قادر به کنترل فوتبال جهان نخواهند بود. بنابراین ، آنها بر الزامات تأکید می کنند.

الزامات اصلی چیست؟

مهمترین نکته ای که فیفا همیشه بر آن تأکید می کند و با هیچ کشوری یا دولتی شوخی نمی کند ، مسئله استقلال شرکت های عضو است. همه ایالت های فدرال باید مطابق قوانین فیفا و اساسنامه مصوب آنها باشند و مجمع عمومی باید بر عملکرد ایالات فدرال نظارت کامل داشته باشد. هیچ یک از اعضای فدرال و پارلمان نباید تحت تأثیر فشار شخص ثالث قرار گیرند. فیفا همیشه امور داخلی کشورها را از نزدیک نظارت می کند و از صفر تا صد رویداد در هر کشور آگاه است. فیفا اظهار می دارد که مدیران فوتبال و مدیران پارلمان باید اخراج شوند و دولت نباید در برکناری ، استقرار یا تصمیم گیری اتحادیه دخالت کند.

البته علاوه بر این موضوع ، برخی از نقص های اساسی دیگر در اداره دولت فدرال نیز وجود دارد. مانند کمیته های انتخاباتی و استقلال دستگاه قضایی و …

اینها موضوعاتی است که اتحادیه فوتبال ایران و دیگر کشورها چاره ای جز پیگیری ندارند. هنگامی که فیفا اظهار داشت که سیستم قضایی باید مستقل باشد ، مهم است که دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده های مختلف مستقل باشد و تحت تأثیر مدیران دولت فدرال و نهادهای خارجی قرار نگیرد. در مورد کمیسیون انتخابات ، وقتی تأکید شود که توسط نمایندگان تصمیم خواهد گرفت ، دولت فدرال هیچ نقشی در برگزاری انتخابات ندارد و همه چیز براساس عدالت بنا خواهد شد و افراد مختلف نمی توانند از قدرت به نفع خود استفاده کنند.

البته در اتحادیه فوتبال مدت هاست که قانون تغییر نکرده است و اکنون اوضاع تا آنجا پیش رفته است که فیفا عملاً اتحادیه فوتبال را با احترام تهدید کرده است.

هنگامی که فیفا معتقد است که این رابطه خنثی نشده است و کارها طبق برنامه پیش نمی روند ، به احتمال زیاد کمیته حمل و نقل تشکیل می دهد. همانطور که گفتم آنها به فدراسیون فوتبال فرصت کافی داده اند تا کارها را براساس مذاکره و مکاتبات انجام دهند. البته اتحادیه فوتبال ایران سعی کرده است کارهایی را انجام دهد ، اما هنوز برخی از مشکلات وجود دارد و هیچ الزامی برای فیفا برای نشان دادن چنین پاسخی برآورده نشده است. توجه داشته باشید که اخیراً حوادث مشابه در عراق رخ داده و کمیته حمل و نقل برای آنها تشکیل شده است. بنابراین تنها راه حل مشکل بعدی این است که دقیقاً همان چیزی را که فیفا در قانون اساسی می گوید بگذارد. به نظر من ، هر راه حل دیگری با پاسخ های تند از فیفا برآورده می شود. باید بدانیم که نباید یک دستمال را ببندیم که صدمه نبیند. هرچه فیفا تأکید می کند و می دانیم ، اجرای آن غیرممکن است. چرا برای خودمان و فوتبال کشور پول خرج می کنیم؟

برخی معتقدند که در داخل کشور آنها به دنبال راهی برای گسترش روند اصلاح قانون اساسی هستند تا انتخابات دوباره به تعویق بیفتد. آیا با آن موافق هستید؟

این را هم می دانم که برخی در پی یافتن سنگ برای تعلیق فوتبال کشور هستند. این اصلاً در فوتبال ایران نیست. پشت تعلیق داستان های خطرناکی برای فوتبال کشور خواهد بود. برخی ممکن است سنگ داشته باشند و چنین هدفی را دنبال می کنند. فیفا این موضوع را نمی پذیرد و اکنون تنها به لطف تغییر در قانون اساسی و نقشه راه تعیین شده برای ایالت فدرال ، این امکان را برای مدیریت امور فراهم کرده است و بدون بررسی این توافق نامه می تواند عواقبی داشته باشد. فوتبال کشور در شرایطی نیست که برای مدت طولانی بتواند به همین شیوه مدیریت کند. قانون اساسی باید در اسرع وقت به درخواست فیفا اصلاح شود و پس از آن انتخابات باید در اسرع وقت طبق قوانین جدید برگزار شود. در شرایط فعلی ، نظر همه باید ملی باشد و هیچ کس نباید در مورد اهداف و علایق شخصی فکر کند.

بسیاری از اعضای مجمع عمومی در انتقاد خود مبنی بر اینکه چرا توصیه ها و نامه های فیفا به ایالت فدرال را رعایت نکرده اند ، بی حرف بوده اند ، حتی اعتراض دارند که پیش نویس قانون اساسی قبل از ارسال به فیفا تصویب نشده است. .

مجمع عمومی عالی ترین تصمیم گیرنده در فوتبال کشور است و باید به جایگاه مجلس احترام بگذارد. به نظر من هیچ کاری برای پنهان کردن در این شرایط وجود ندارد و شفافیت بهترین کاری است که می توان انجام داد. نامه فیفا. الزامات ذکر شده در بالا. پیش نویس تصویب باید در وب سایت ایالتی فدرال ارسال شود تا همه این روند را درک کنند. اگر این کار انجام نشود بسیار بد خواهد بود و این روش اشتباه می تواند در شعبه های فیفا و AFC مستعد باشد. البته ، من فکر می کنم مدیران اتحادیه خود متوجه شده اند که باید هرچه سریعتر الزامات فیفا را عملی کنند و همین اتفاق رخ خواهد داد و ما امیدواریم که قانون اساسی توسط فیفا اصلاح و تصویب شود.

در ماه های اخیر موضوع به اتحادیه فوتبال بازگردانده شده است. اما به نظر نمی رسد این اتفاق می افتد.

من همیشه در تمام مصاحبه های خود گفته ام که می خواهم به فوتبال کشور کمک کنم ، اما من علاقه ای به بازگشت به کشور فدرال ندارم و امیدوارم که آنها از من نپرسند که همین کار را انجام دهم. حتی اگر چیزی بگویم ، قلب من برای فوتبال می سوزد و فکر می کنم نباید در این شرایط اشتباه کنیم. طبق قانون ، من معاون اول رئیس جمهور فدرال هستم ، اما به دلیل دستور ابطال نمی توانم در جلسات شرکت کنم ، که درخواست تجدید نظر ما را مشخص نمی کند.

اگر کمیته انتقال ایجاد شد ، آیا می خواهید سازمان را مجدداً اداره کنید؟

اولین قدم این است که ببینیم چه اتفاقی برای قانون می افتد. سیستم کمیته حمل و نقل به هیچ وجه در دست من نیست و فیفا تصمیم می گیرد. همانطور که گفتم ، اگر کسی از من مشاوره بخواهد ، خوشحال می شوم به نفع فوتبال ملی کمک کنم. سوابق اداری من نیز مشخص است و من در کل زندگی خود در بالاترین سطوح مدیریت ورزشی در کشور کار کردم. ما ممکن است اشتباه کرده ایم ، اما تمام تلاش خود را برای ادامه کارها کردیم. حتی اکنون اگر تجربه من در فوتبال خوب باشد ، من آماده کمک هستم ، وگرنه علاقه شخصی من این است که هیچ کس از من درخواست بازگشت به ایالت فدرال را ندارد و کار به کمیته حمل و نقل منتقل نمی شود. آنها با وحشت و رفتار ، پنج سال مرا تحریم کردند و خواستار حذف من شدند. اگر فوتبال کشور به کمک نیاز داشته باشد ، من هنوز از کمک کردن دریغ نخواهم کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا