کسب و کار ایرانیمجله عمومی

کنترل از راه دور خودرو با موبایل

جذاب‌ترین کار، کنترل خودرو از راه دور با فشردن فقط یک دکمه روی گوشی موبایل است. تصور کنید چندین کیلومتر با ماشین خود فاصله دارید، بااین‌حال می‌توانید با موبایل خود از وضعیت خودرو آگاه شوید. دو روش برای خاموش کردن ماشین با موبایل از راه دور وجود دارد. در این مقاله به‌طورکامل هر دو روش را توضیح داده‌ایم و مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کرده‌ایم. در نهایت می‌توانید با مطالعه این مقاله و مقایسه دو روش متداول خاموش کردن ماشین با موبایل، بهترین راه را انتخاب کنید.

آیا ردیابی خودرو با گوشی همراه روش مناسبی است؟

قطعاً جواب این سوال منفی است. استفاده از گوشی همراه به عنوان ردیاب معایب بسیاری دارد. برای مثال، شارژ بودن گوشی درون خودرو معضل بزرگی است. اگر شارژ باتری موبایل تمام شود، همه زحمات شما به باد می‌رود. دومین مشکل، ضعیف بودن اینترنت است. اگر اینترنت گوشی درون ماشین قطع شود یا بسته آن تمام شود، ردیابی متوقف می‌شود. سرقت سریع موبایل هوشمند در خودرو، سومین عاملی است که باعث می‌شود تا این روش منسوخ شود. اگر سارق متوجه وجود گوشی درون ماشین شود، به‌سرعت وارد عمل شده و برای سرقت گوشی اقدام می‌کند.

خاموش کردن ماشین با دزدگیر ماهواره‌ای

پیشرفته‌ترین نوع دزدگیر، دزدگیر‌های ماهواره‌ای هستند. درون این دزدگیر‌ها، یک ماژول سخت‌افزاری GPS یا GPRS وجود دارد که ویژگی را به دزدگیر می‌دهد. همچنین با قرار دادن سیم‌‌کارت درون دزدگیر جی پی اس دار، اینترنت دزدگیر فعال شده و اطلاعات مربوط به خودرو از به مالک منتقل می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای دزدگیر‌های ماهواره‌ای کنترل خودرو و خاموش کردن ماشین با یک دکمه است؛ این دزدگیر‌ها بر‌عکس ردیاب‌ها، محدودیت‌هایی نیز  دارند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.  معایب استفاده از دزدگیر‌های ماهواره‌ای چیست؟ دزدگیر‌ اینترنتی محدودیت برد کمتری نسبت به دزدگیر‌های ساده و دو‌طرفه اما عملکرد آن کاملاً به آنتن موبایل وابسته است. اگر در جایی باشید که آنتن‌دهی موبایل و اینترنت ضعیف باشد، دزدگیر به‌خوبی عمل نمی‌کند؛

کنترل خودرو از راه دور با ردیاب پیشرفته ماهواره‌ای

بهترین راه کنترل خودرو از راه دور، نصب ردیاب پیشرفته ماهواره‌ای است. ردیاب‌های ماهواره‌ای پیشرفته امکان نمایش موقعیت مکانی خودرو را روی نقشه به وجود می‌آورند. همچنین، امکانات دیگری نیز دارند که مهم‌ترین آن کنترل خودرو از راه دور است. ردیاب‌ها انواع مختلفی دارند که قیمت آن‌ها بر‌اساس نوع کاربرد و ویژگی‌، متفاوت است. در صفحه می‌توانید نکات مهمی را مطالعه کنید که باید قبل از خرید ردیاب به آن توجه کرد. چرا باید از ردیاب پیشرفته استفاده کنیم؟ ردیاب‌ها به‌طور‌کلی برای نشان دادن موقعیت مکانی خودرو ساخته شده‌اند. این ردیابی به ایران محدود نمی‌شود و حتی می‌توان در خارج از کشور نیز خودرو را تحت‌نظر داشت. در نتیجه، با افزایش آمار دزدی و برای بالا‌ بردن امنیت ماشین برای همه افراد واجب است.

علاوه‌بر مالکین خودرو‌ها، افرادی که نمایشگاه ماشین یا ناوگان حمل‌ونقل دارند، نیز باید از ردیاب استفاده کنند تا مسیر‌های رفت‌و‌آمد خودرو‌های شرکت در حافظه ردیاب‌ها ذخیره شود. همچنین با استفاده از ردیاب می‌توان سرعت رانندگان را نیز کنترل کرد تا از قانون سرپیچی نشود. در نتیجه، مهم‌ترین دلیل استفاده از ردیاب، حفظ امنیت افراد و خودروها است. همچنین با کمک ردیاب‌ها ساعت کاری کارمندانی که مدام در ماموریت کاری هستند، به‌راحتی محاسبه می‌شود. امکانات ردیاب مخفی پیشرفته؛ ابزاری کوچک و پر‌کاربرد ردیاب‌ خودرو امکانات بسیاری دارد. یکی از این امکانات خاموش یا روشن کردن خودرو از راه دور با گوشی همراه است. علاوه‌بر این، ردیاب مخفی پیشرفته امکانات زیر را نیز شامل می‌شود.

  • ثبت مسیر های طی شده تا ۳ سال در حافظه ردیاب
  • پشتیبانی از انواع ردیاب و اپراتور‌های تلفن همراه داخلی
  • قابلیت شنود صدای داخل کابین
  • اعلام هشدار برای سرعت‌های پایین یا بالا
  • هشدار روشن شدن خودرو
  • ارسال پیامک خطر در‌صورت جابه‌جایی خودرو بدون روشن شدن آن
  • شارژ سریع ردیاب در کمتر از ۶ ساعت
  • ضد آب و مقاوم در‌ برابر ضربه و حرارت
  • تعیین محدوده مجاز حرکتی

نحوه عملکرد ردیاب ماهواره‌ای چگونه است؟ ارتباطی فرا‌تر از شبکه

جی پی اس خودرو، دستگاهی بسیار کوچک است که با سخت‌افزاری که درون آن قرار دارد، به نزدیک‌ترین ماهواره خارج از جو زمین متصل می‌شود و داده‌های دریافتی را از طریق پیامک یا پنل ردیابی به مالک منتقل می‌کند. این اطلاعات شامل موقعیت خودرو، تعداد دفعات توقف خودرو و سرعت آن است. هر‌چقدر این جی پی اس پیشرفته‌تر باشد، امکان برقراری ارتباط با تعداد بیشتری از ماهواره‌ها را دارد. در‌نتیجه موقعیت ماشین یا موتور‌سیکلت را با درصد خطای کمتری نشان می‌دهد. برای مثال، بسیار قدرتمند است و درصد خطای آن فقط یک متر است.

قیمت ردیاب خودرو پیشرفته

قیمت دریاب‌ خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع ردیاب، امکانات، شرکت سازنده و برند ردیاب در قیمت نهایی تاثیر‌گذار است. همچنین، قیمت به ابعاد و تکنولوژی آن نیز بستگی دارد. در شرکت ایمن ردیاب، انواع مختلفی از ردیاب عرضه شده است تا نیاز‌های مختلف افراد را تامین کند. پر‌فروش‌ترین ردیاب خودرو ایمن ردیاب با قطعات روسی با‌کیفیت در تایوان ساخته شده است. به‌ همین دلیل این‌ ردیاب عمر بالایی دارد و باتری آن زمان طولانی شارژدهی دارد. مهم‌ترین مزیت ردیاب خودرو ایمن ردیاب این است که چراغی روی آن روشن نمی‌شود و هیچ صدایی ایجاد نمی‌کند. به‌همین دلیل به‌راحتی از دید افراد مختلف مخفی می‌ماند.

پر‌فروش‌ترین ردیاب ماهواره‌ای خودرو در ایمن ردیاب

در این مقاله به بررسی راه‌های خاموش کردن ماشین با موبایل از راه دور پرداختیم. اولین راه استفاده از دزدگیر ماهواره‌ای یا جی پی اس دار است. این راه محدودیت‌های زیادی را برای مالک به وجود می‌آورد؛ اما بهترین راه برای کنترل خودرو از راه دور نصب ردیاب است. ردیاب‌ها امکانات متعددی دارند. علاوه‌بر خاموش کردن خودرو از راه دور، موقعیت مکانی آن را نیز لحظه‌به‌لحظه روی پنل ردیابی مالک نشان‌ می‌دهند. به‌ همین دلیل، بهترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو و مشکلاتی از این قبیل، استفاده از انواع ردیاب خودرو است.

ایمن ردیاب با عرضه انواع ردیاب فندکی، پلیسی و مگنتی، حق انتخاب را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. فرض کنید که بتوانید خودروی خود را از راه دور در هر زمانی و هر مکانی خاموش کنید. آن هم از طریق فشردن یک دکمه در موبایل خود! جذاب نیست؟ این تنها یکی از قابلیت‌های ردیاب‌های پیشرفته امروزی است که در ادامه قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. این قابلیت جذاب این امکان را به صاحبان خودروها می‌دهد تا در شرایطی که خودرو به سرقت رفت با خاموش کردن خودرو سارقان را در کار خود ناکام بگذارند. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با قابلیت کنترل از راه دور 24 کانال 40 آمپر ریموتی خودرو و موبایل آشنا شویم.

ردیاب پیشرفته ماهواره‌ای چیست؟

پیش از آن که با نحوه خاموش کردن ماشین با موبایل آشنا شویم، باید اطلاعاتی در مورد ردیاب پیشرفته ماهواره‌ای ارائه کنیم. ردیاب پیشرفته ماهواره‌ای، دستگاه کوچکی است که روی خودرو نصب می‌شود و همان وظیفه ردیاب‌های معمولی را انجام می‌دهد. با کمک این دستگاه می‌توانید از راه دور و از طریق نرم افزار موبایلی یا مراجعه به پنل کاربری خود در سایت ایران رهیاب، موقعیت مکانی دقیق خودروی خود را روی نقشه ببینید. از قابلیت‌های جذاب ردیاب پیشرفته ماهواره‌ای امکان خاموش کردن موتور خودرو از راه دور است که در جلوگیری از سرقت خودرو نقش بسیار مهمی دارد.

خاموش کردن ماشین از راه دور با موبایل

زمانی که خودروی شما در شرایط نا ایمن قرار دارد و یا به سرقت رفته است، این امکان برای شما وجود دارد تا از قابلیت خاموش کردن ماشین از راه دور با موبایل استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است تا یک پیامک را به شماره‌ای که بعد از خرید ردیاب در اختیار شما قرار می‌گیرد ارسال کنید. بلافاصله ردیاب نصب شده روی خودروی شما، اقدام به خاموش کردن خودرو خواهد کرد. در چنین شرایطی سارقان قادر به روشن کردن مجدد خودرو بدون اجازه مجدد از طرف شما نخواهند بود و مجبور به رها کردن خودرو می‌شوند. این قابلیت جذاب تنها با خرید در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

خرید ردیاب با قابلیت خاموش کردن ماشین از راه دور با موبایل

همانطور که اشاره کردیم، قابلیت خاموش کردن ماشین از راه دور تنها یکی از قابلیت‌های ردیاب هوشمند و پیشرفته ماهواره‌ای ایران رهیاب است. در کنار استفاده از این ویژگی منحصر به فرد شما می‌توانید از مزایای زیر نیز بهره مند شوید: اطلاع از وضعیت مکانی خودرو کار اصلی ردیاب‌ها مشخص کردن موقعیت دقیق خودرو در نقشه است که ردیاب ماهواره‌ای به کمک GPS و سیم کارت به خوبی از پس آن بر می‌آید. با نصب این ردیاب روی خودروی خود می‌توانید مطمئن شوید که همیشه از مکان دقیق ماشین با خبر هستید.

در صورت سرقت خودرو بلافاصله می‌توانید اطلاعات مکانی را در اختیار پلیس قرار دهید تا سارقان را به دام بیندازند. شنود داخل کابین، قابلیت ویژه ردیاب باقابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور یکی دیگر از ویژگی‌های ردیاب هوشمند و پیشرفته ماهواره‌ای در کنار خاموش کردن خودرو از راه دور با کمک موبایل، قابلیت شنود داخل کابین ماشین است. این ردیاب با کمک میکروفون‌های قدرتمند خود می‌تواند صدای واضح افرادی که در داخل خودرو هستند را ضبط و برای شما ارسال کند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در زمان مناسبی خودرو را از راه دور خاموش کنید و امکان حرکت را از سرنشینان یا سارقان ماشین بگیرید.

اطلاع رسانی در مورد وضعیت خودرو (باز شدن درب‌ها و حرکت خودرو) ردیاب هوشمند و پیشرفته خودرو علاوه بر اینکه یک ردیاب است، نقش دزدگیر قدرتمندی را برای شما ایفا می‌کند. سنسورهای همراه ردیاب ماهواره‌ای در بخش‌های مختلف خودرو نصب می‌شوند و در کنار امکان خاموش کردن خودرو از راه دور، اطلاعاتی همچون باز شدن درب‌ها یا سرعت دقیق خودرو در حال حرکت را در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین شما در زمانی که در فاصله زیادی نسبت به خودرو قرار دارید و ممکن است صدای آژیر دزدگیر را نشنوید نیز از طریق پیامک می‌توانید از وضعیت خودروی خود با خبر شوید. شما می‌توانید همین حالا با مراجعه به صفحه از نحوه خرید و قیمت ردیاب پیشرفته و ماهواره‌ای با قابلیت کنترل از راه دور خودرو با خبر شوید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا