مجله فرهنگ

کپشنی که برای گرفتن مجوز به فیلم «بی‌رویا» اضافه شد

عوامل بیرویا اعلام کردند که فیلمشان مبتنی بر اسکیزوفرنی نیست و اگر توضیحی در فیلم اشاره شده است که به این بیماری اشاره می کند، تنها به این دلیل است که مراحل نمایش را طی کرده اند تا فیلم به جشنواره فجر برسد.

به گزارش کندوج، فیلم سینمایی «بی رویا» ساخته آرین وزیردفتری ظهر دوشنبه 18 بهمن ماه در هشتمین روز از جشنواره فیلم فجر در سینماهای رسانه به نمایش درآمد. ، کرونا مانعی برای کار ایجاد کرد اما در همان زمان متوجه شد سیدی از طریق او فیلمنامه را خوانده و این همکاری بین آنها به عنوان کارگردان و تهیه کننده صورت گرفته است. او تاکید کرد که به عنوان کارگردان فیلم خودش را ساخته و در کارش دخالتی نداشته است.

هومن سیدی که نامش به همراه سعید سعدی به عنوان یکی از تهیه کنندگان اعلام شد، در نشست خبری این فیلم گفت: من خودم را تهیه کننده نمی دانم و قصد تولید فیلم را ندارم و چنین برنامه ای ندارم. . در حال حاضر و من به جای آقای سعدی اینجا هستم. تنها قصدم کمک به ساخت فیلم بود و واقعیت این است که به عنوان تهیه کننده نقش جدی نداشتم و اگر روزی تهیه کننده شوم فکر می کنم نمی توانم به کارگردانی نزدیک شوم. این دومین بار بود که فیلم را می دیدم و چون خودم را تهیه کننده نمی دانم، به راحتی می توانم بگویم که فیلم را دوست داشتم.

طناز طباطبایی درباره نقش خود و اینکه به دلیل تیتراژ پایانی فیلم، تصویری از اسکیزوفرنی است، گفت: بیمار اسکیزوفرنی اصلا در نقش من نبود و در مراحل صدور مجوز لازم بود برای توضیح توضیحاتی درج شود. خارج شدن از پیچ و خم.” از طریق این روند و اگر این کار انجام نمی شد ما در جشنواره نبودیم. «تغییر هویت» یک مفهوم در فیلمنامه بود و من آن را بازی کردم و البته ترانه های روانی در فیلم وجود داشت. برای من، کل فیلمنامه هیجان انگیز بود و آن را دوست داشتم و در طول مسیر متوجه شدم که از دست دادن عزت نفس ترسناک ترین اتفاقی است که ممکن است برای یک فرد بیفتد.

در همین رابطه عنوان شد که برای احترام به مخاطب در این توضیح نهایی فیلم با وزارت ارشاد مشورت شود تا بتواند برداشت خود را از فیلم داشته باشد.

طناز طباطبایی، مائده طهماسبی، شادی کرمرودی، مجتبی فلاحی و فرانک کلانتر از بازیگران و مهدی سعدی (تدوینگر)، علیرضا برازنده (عکاس)، الهام معین (طراح صحنه و لباس)، عظیم فراین (طراح گریم) و زهره (طراح گریم) در تصویر کسانی بودند که در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا