مجله عمومی

گزارش مرکز آمار در رابطه با نرخ بیکاری لرستان قابل اعتماد نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، اسد عبدالهی در سخنرانی روز جمعه شب با اشاره به اعلام بیکاری در لرستان توسط آمار ایران اظهار داشت: “ارزیابی بیکاری به عنوان نمونه جیری این بود و از طریق تلفن انجام شد.

وی اظهار داشت: چگونگی این امر معتبر و معتبر است کار دشواری است و ما منتظر مرحله بعدی این مثال هستیم. جیری بیایید آمار دقیق تری بدست آوریم.

معاون امور اقتصادی رئیس جمهور لرستان ادامه داد: معمولاً هر فصل یا هر سه ماه یک بار نمونه برداری کنید جیری آنها حوادث را از طریق تلفن ردیابی می کنند که در واقع چندان قابل اعتماد نیست.

عبداللهی که گفت و گفتن وی به خبرنگار افلاک با بیان اینکه میزان وام های برداشت شده در سال گذشته و امسال و همچنین تعداد افراد تحت پوشش بیمه اجباری واقعاً مطابق با آمار اعلام شده توسط آمار ایران نیست ، گفت: من این آمار را تأیید نکردم.

پیش از این ، سید موسی خادمی ، فرماندار بانک مرکزی لرستان اظهارات عجیبی در این رابطه کرده بود و می گفت: “برخی از این ارقام و آماری که ارائه شده ، از دقت و تخصص لازم برخوردار نیستند.”

وی گفت: “ما معتقدیم كه متأسفانه بیكاری در منطقه زاگرس به طور كلی بالا بوده است. ما نمی گوییم كه بیكاری در لرستان پایین بوده یا قبلاً كم بوده است ، همیشه بوده است.” نه ، اشتباهاتی وجود دارد و بعضی اوقات شر هایی که باید اصلاح کنیم.

از این رو براساس این گزارش ، آمار ایسلند از بیکاری در لرستان در بهار سال 1999 به عنوان 21 درصد و در کل 16.3 درصد خبر داد.

نرخ اشتغال در بهار امسال نیز 39.4 درصد بوده که در بهار سال گذشته 40.7 درصد بوده است.

آمار ایران میزان اشتغال لرستان در بهار سال 1999 را 31.1 درصد اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34.1 درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا