مجله فرهنگ

یادی از شهید روح‌الله رستگار

کندوج / لرستان شهید روح الله رستگار در بهمن سال 1298 در شهر خرم آباد متولد شد.

شهید رستگار تا پایان دبستان درس خواند. در سال 1320 ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و پنج دختر شد و به عنوان بسیجی به جبهه پیوست.

وی در تاریخ 28 دسامبر 1982 توسط نیروهای عراقی پس از اصابت ترک به سرش مورد شکنجه قرار گرفت. مقبره وی در زادگاهش واقع شده است.

در بخشی از وصیت نامه شهدای رستگار آمده است: آخرین نامه ای که از جبهه های نبرد حق علیه دروغ و نور علیه تاریکی می نویسم برای شما فرزندان عزیزم ، پسران و دختران و همسرم.

البته این سفری که من انتخاب کردم داوطلبانه و پر از شادی و نشاط است و این مسیر مسیر همه شهدا و م believeمنان است.

راهی که رضایت خداوند متعال است. ما باید اسلام ، قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی را فدا کنیم تا انقلاب اسلامی به تمام جهان منتقل شود. ما سربازان امام قرن (علیه السلام) هستیم. من قطره ای از خونم را در راه اسلام ، قرآن و تبار پاک پیام آوران خدا می دهم و باید عهد خود را حفظ کنم. شهادت و توصیه من به فرزندانم این است که همیشه وفادار باشم ، پشتیبان انقلاب و خون شهدا باشم و امام خمینی را تنها نگذارم ، یک دوست و یاور واقعی انقلاب اسلامی باشم. بدانید کسی پیروز و مغرور است که راه درست را انتخاب می کند؛ زیرا همه ما از جانب خدا هستیم و به سوی او باز خواهیم گشت.

در حضور سفیدپوست و مغرور پروردگار کاری انجام دهید. دوست دوستان اسلام و قرآن و ولایت فقیه باشید و دشمن دشمنان اسلام و قرآن و ولایت فقیه باشید.

پول و ثروت سعادت را برای شما به ارمغان نمی آورد و پس از شهادت سعی کنید انصاف داشته باشید و از حقوق مادر و خواهران خود غافل نشوید ، نماز ، روزه و واجبات خمس و زکات را بپردازید و از حرام پرهیز کنید. در همه مشکلات صبور باشید. راهی جز اسلام و قرآن انتخاب نکنید. من از شما دعوت می کنم که با یکدیگر و خویشاوندان خود مهربان باشید ، مهربان باشید و همیشه صدقه بدهید و قرآن بخوانید. خدا را نادیده نگیرید ، همیشه معنای این شعر را به یاد داشته باشید که می گوید:

من شما را از واقعه مطلع خواهم کرد

کوتاه می کنم

ببینید شما کی هستید و از کجا آمده اید

از کاری که می کنید و کجا می روید خوشحال باشید

بدانید که همه سعادتها در پیروی از اسلام ، قرآن و ولایت فقیه است. امام را تنها نگذارید و همیشه با روحیه و محبوب باشید ، با مردم مهربان باشید ، به معلولین و مظلومین کمک کنید. همه اعمال شما مورد پسند خداست. حدیث از حضرت علی (ع) که می فرماید: من شما را به خاطر خداپرستی و نظم در کارتان ستایش می کنم ، این بهترین راه و روشی است که باید برای موفقیت ادامه دهید.

فراموش نکنید که به آموزش خود ادامه دهید. با زیردستان صبر داشته باشید تا اگر مادرتان از شما ناراضی نیست ناراحت نشوید. به دوستان صدمه نزنید. همیشه با قرآن سرگرم باشید. با همسایگان خود مهربان باشید و قناعت را عبادت بدانید. به هم حسادت نکنید و همیشه بخشنده باشید.

آنکس حافظ من است ، که می دانم لیوان را در کنار سنگ نگه می دارد.

در پایان دعا ، همه من ، دختران و پسران عزیزم ، همسرم را به خداوند متعال می سپارم و می سپارم. امام و انقلاب را تنها نگذارید ، یادتان باشد که به من قول داده اید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا