مجله اجتماعی

یخبندان تاریخی در آمریکا – کندوج

سازمان هواشناسی آمریکا اعلام کرد: درحالیکه توفان زمستانیِ اخیر در نواحی جنوبی ایالات متحده تاحدودی فروکش کرده اما کارشناسان نسبت به یخبندان تاریخی و بی‌سابقه در شمال شرق این کشور هشدار دادند.

به گزارش کندوج، در حالی که بخش‌هایی از ایالات جنوبی آمریکا پس از توفان مرگبار زمستانی طی هفته‌های اخیر همچنان بدون برق و در خاموشی بسر می‌برند، سامانه جوی همراه با سرمای شدید و یخبندان بی‌سابقه در حال حرکت به سمت شمال شرق این کشور است.

سرویس ملی هواشناسی آمریکا هشدار داد که این انفجار سرما می‌تواند وزش بادهای به شدت سرد و غیرمعمولی را به همراه داشته باشد که در کمتر از ۱۰ دقیقه باعث سرمازدگی می‌شود.

گزارش‌ها حاکیست که از ساکنان پنسیلوانیا تا ایالت “مین” خواسته شده تا حد امکان در روزهای جمعه و شنبه از خانه خارج نشده یا در صورت ضرورت، زمان حضور در فضای باز را محدود کنند.

همچنین بنابر گزارش رسانه‌های داخلی، از روز دوشنبه گذشته تاکنون دست‌کم ۱۰ نفر بر اثر شرایط بد جوی در جنوب آمریکا جان خود را از دست داده اند.

بوستون که برای آن وزش بادهای بسیار سرد و زیر صفر پیش‌بینی شده در حال حاضر تحت شرایط اضطراری سرما است.

همچنین کاهش شدید دما برای نیویورک سیتی و چندین شهر بزرگ دیگر در این ناحیه پیش‌بینی شده است.

قطعی برق بیش از ۴۸۰ هزار مشترک در جنوب

از سوی دیگر مسئولان ایالتی اعلام کردند که تا عصر روز گذشته (پنج‌شنبه) بیش از ۴۸۰ هزار نفر  در تگزاس، آرکانزاس، تنسی و می سی سی پی بدون برق بوده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، همچنین توفان یخ و بوران خطوط هوایی ایالات متحده را مجبور به لغو هزاران پرواز کرده و فرودگاه‌های دالاس و آستین بیشترین آسیب را دیده‌اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا