مجله علمی و سلامت

یک روان‌گردان طبیعی برای مبتلایان به افسردگی

محققان می گویند که نتایج بر اساس اسکن مغزی 60 نفر به این معنی است که این دارو می تواند افسردگی را به روشی منحصر به فرد درمان کند.

داروهای روانگردان برای درمان بیماری های روانی مختلف در حال مطالعه هستند.

به بیماران مبتلا به افسردگی هشدار داده می شود که سیلوزیبین را به تنهایی مصرف نکنند.

در آزمایش های علمی، از نوع مصنوعی این دارو در شرایط بسیار سخت پزشکی استفاده می شد. علاوه بر این، بیماران در طول مطالعه از مشاوره روانشناسان بهره مند شدند.

پروفسور دیوید نات، نویسنده اصلی این مطالعه و مدیر مرکز تحقیقات روان پریشی در دانشگاه کالج لندن، گفت: یافته های جدید در مورد سیلوزیبین “مهیج” و “مهم” هستند.

او می گوید که افسردگی می تواند باعث شود مغز در افکار خاصی “به دام” افتاده باشد تا از یک چارچوب منفی دوری نکند.

اما به گفته او، با استفاده از سیلوزیبین، مغز بیماران تا سه هفته بعد، سوراخی را تجربه کرد که “انعطاف پذیرتر و سیال تر” بود.

این در اسکن مغز به عنوان افزایش ارتباطات بین مناطق مختلف مغز مشاهده شد. این بیماران ماه‌ها بعد به احتمال بیشتری خلق و خوی بهتری داشتند.

تغییرات مشابهی در مغز افرادی که با داروهای ضد افسردگی معمولی درمان شده بودند مشاهده نشد.

پروفسور نات گفت: “این دیدگاه اولیه ما را تایید می کند و تایید می کند که سیلوزیبین می تواند جایگزین واقعی برای درمان افسردگی باشد.”

فعالیت سلول های عصبی در مغز

فعالیت مغز

داروهای روانگردان گروهی از مواد توهم زا هستند که تمام حواس را تحت تأثیر قرار می دهند. آنها ظاهر، زمان و احساسات را تغییر می دهند.

اگرچه داروهای ضد افسردگی معمولی باید روزانه مصرف شوند، اما ممکن است یک یا دو بار سیلوزیبین برای رسیدن به همان اثر کافی باشد. البته تایید این موضوع به تحقیقات بیشتر روی بیماران بیشتر در طول زمان نیاز دارد.

نتایج این مطالعه که در مجله Nature Medicine منتشر شده است، از دو مطالعه جداگانه اقتباس شده است. در مطالعه اول، همه شرکت کنندگان سیلوسیبین مصرف کردند. در مطالعه دوم، برخی آن را دریافت کردند در حالی که برخی دیگر نوع دیگری از داروهای ضد افسردگی را دریافت کردند.

همه شرکت کنندگان در این مطالعه از مشاوره حرفه ای بهره مند شدند. اسکن مغز در سه مورد – قبل، یک روز بعد و سه هفته بعد از آن انجام شد.

پروفسور رابین کارهارت هریس، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: “ما هنوز نمی دانیم که تغییرات در فعالیت مغز تا چه مدت پس از اثرات سیلوزیبین ادامه خواهد داشت و برای درک آن باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم.”

ما می دانیم که این بیماری در برخی موارد عود می کند و ممکن است به این دلیل باشد که عملکرد مغز به حالت خشکی که در افسردگی می بینیم برمی گردد.

46

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا