مجله عمومی

۱۱ نکته درباره دمای بدن انسان

“محققان با استفاده از عملیات حرارتی دریافتند که اضطراب ناشی از دراز کشیدن باعث کاهش دمای بینی و افزایش گرمای اطراف پیشانی می شود.”

به گزارش کندوج ، عصر ایران Oridi Health گفت: “دمای بدن شما می تواند اطلاعات زیادی درباره سلامتی نشان دهد.” دمای بدن یکی از چهار نشانه اساسی است که باید به دنبال آن باشید.

عفونت می تواند باعث ایجاد تب شود اما درجه حرارت بدن شما بسته به سن ، جنس و حتی در هنگام دروغ گفتن می تواند نوسان کند.

دمای طبیعی بدن چیست؟

طبق کتابخانه ملی پزشکان ، میانگین دمای بدن در حدود 98.6 درجه فارنهایت (37 درجه سانتیگراد) است. اما دمای معمولی بدن می تواند از 97 تا 99 درجه فارنهایت (36.1 تا 37.2 درجه سانتیگراد) باشد و آنچه برای شما طبیعی است ممکن است کمی بالاتر یا پایین تر از میانگین دمای بدن باشد.

بدن همیشه در پاسخ به شرایط محیطی دمای خود را کنترل می کند. به عنوان مثال ، هنگام ورزش ، دمای بدن شما بالا می رود ، و اگر دماسنج بدن خود را با دماسنج کنترل کنید ، احتمالاً متوجه خواهید شد که در بعد از ظهر و عصر بالاتر از زمان بیدار شدن در صبح است.

نوزادان و کودکان نوپا نسبت به کودکان بزرگتر و بزرگسالان دمای بدن بالاتری دارند زیرا سطح آنها از وزن آنها بزرگتر است و متابولیسم آنها فعال تر است. نوزادان به طور معمول متوسط ​​دمای بدن 5/99 درجه سانتیگراد (37.5 درجه سانتیگراد) دارند.

گرما چیست؟

تب یک افزایش موقتی در دمای بدن است و اغلب در اثر بیماری ایجاد می شود. دمای رکتوم ، گوش ها یا شریان ها (پیشانی) 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بالاتر معمولاً تب را نشان می دهد. تب معمولاً طی چند روز فروکش می کند. اگر تب دارید ، ممکن است علائم زیر را نیز داشته باشید:

– لرزان

– عرق

– سردرد

– درد عضلانی

– بی اشتهایی

– تحریک

– کمبود آب بدن

– ضعف عمومی

برای بزرگسالان ، دمای بدن 103 درجه فارنهایت (39.4 درجه سانتیگراد) یا بالاتر می تواند دلیلی برای نگرانی باشد و شما باید به دنبال مشاوره پزشکی باشید. همچنین اگر با علائم دیگری مانند سردرد شدید ، بثور غیر طبیعی پوست ، حساسیت غیر طبیعی به نور روشن ، گردن سفت و درد هنگام خم شدن سر به جلو ، گیجی روانی ، استفراغ مداوم ، مشکل در تنفس یا درد قفسه سینه ، درد شکم یا درد دارید ادرار و تشنج. تو باید پیش یک دکتر بروی.

در نوزادان و کودکان خردسال ، کمی بالاتر از دمای طبیعی بدن ممکن است نشانه عفونت جدی باشد. اگر کودک شما کمتر از سه ماه سن داشته باشد و دمای رکتال آن 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بالاتر باشد ، او بین سه تا شش ماه سن دارد و دمای رکتال وی به 102 درجه سانتیگراد (38.8 درجه سانتیگراد) می رسد. در سلسیوس). و به نظر می رسد او تحریک یا ناراحت باشد ، یا تب داشته باشد که بیش از 102 درجه فارنهایت باشد ، یا بین 6 تا 24 ماه سن دارد و دمای رکتال وی بیش از 102 درجه فارنهایت است و بیش از یک ادامه دارد. روز تو باید پیش یک دکتر بروی.

اگر فرزند شما دو سال یا بالاتر است ، باید تب به پزشک مراجعه کنید اگر تب به مدت سه روز ادامه داشته باشد یا اگر به نظر می رسد کسل کننده است و به درستی پاسخ نمی دهد.

کودکان خردسال بین شش ماه تا پنج سال می توانند دچار تشنج تب شوند که معمولاً شامل بی هوشی و لرزش در دو طرف بدن است. اگر پرواز بیش از پنج دقیقه ادامه داشته باشد ، باید با اورژانس تماس بگیرید یا فرزندتان را در اسرع وقت پس از تصمیم گیری در مورد پرواز ، به بیمارستان منتقل کنید.

تب می تواند به شما در مبارزه با عفونت کمک کند

گرما شرایط دلپذیری ایجاد نمی کند اما می تواند کمک کننده باشد. داروهای بدون درمان مانند استامینوفن یا ایبوپروفن می توانند به کاهش تب کمک کنند ، اما گاهی بهتر است که تب را درمان نکنید زیرا به نظر می رسد نقش مهمی در کمک به مبارزه با عفونت ها دارد. اما اگر پزشک شما به عفونت باکتریایی مانند جوش یا گلودرد شک کند ، ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند.

دمای بدن برای بیماری عروق کرونا ویروس قلب باید چقدر باشد؟

تب یکی از علائم بیماری Covid-19 است که در اثر ویروس SARS-CoV-2 ایجاد شده است. دمای پایین بدن علامتی از این بیماری نیست.

اگر فکر می کنید ممکن است بیماری کرونا ویروس قلب جدید داشته باشید ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده توصیه می کند که دمای بدن خود را دو بار در روز بررسی کنید تا متوجه شوید تب دارید. این مرکز دارای دمای 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بالاتر است. اگر فرزندی زیر چهار سال دارید ، از یک دماسنج تلفنی برای بررسی دمای بدن آنها استفاده کنید ، یا می توانید دماسنج را زیر آرنج آنها قرار دهید. اگر دمای زیر بغل کودک 99.4 درجه فارنهایت (37.4 درجه سانتیگراد) یا بالاتر باشد ، تب دارد.

افراد مسن دمای بدن کمتری دارند

اگر دمای بدن همیشه پایین باشد ، حتی در روزهای گرم تابستان ، ممکن است مربوط به سن شما باشد. مطالعات نشان داده اند که با افزایش سن ، میانگین دمای بدن اندکی کاهش می یابد. در مطالعه ای که در ژورنال پرستاری بالینی منتشر شده است ، ساکنان 133 خانه سالمندان دمای بدن آنها را اندازه گیری کردند و محققان دریافتند که افراد 65 تا 74 ساله زیر دمای طبیعی بدن قرار دارند. افراد 75 تا 84 ساله دمای بدن حتی پایین تر داشتند و کمترین درجه حرارت بدن در بین افراد بالای 85 سال بود که برخی از آنها متوسط ​​93.5 درجه فارنهایت (34.1 درجه سانتیگراد) داشتند. آنها بودند. آگاهی از این امر بسیار حائز اهمیت است زیرا افراد مسن ممکن است تب در دماهای پایین تر نسبت به افراد جوان تجربه کنند.

زن و مرد دمای بدن مختلفی دارند

در مطالعه‌ای که در لنست منتشر شده است ، محققان دانشگاه یوتا در Salticocity دریافتند که میانگین دمای بدن زنان 0.4 درجه بالاتر از مردان است (97.8 در مقابل 97.4 درجه فارنهایت یا 36.5 در مقابل 36). 3 درجه سانتیگراد). اما دست زنان 2.8 درجه فارنهایت سردتر از دست مردان بود – 87.2 در برابر 90 درجه فارنهایت یا 30.6 در برابر 32.2 درجه سانتیگراد.

کلاه همیشه نمی تواند به حفظ دمای بدن کمک کند

وقتی صحبت از گرمازدگی می شود ، تحقیقات نشان داده اند که چیز خاصی در مورد سر انسان وجود ندارد. هر قسمت از بدن که پوشانده نشده ، گرما را از دست می دهد و دمای قسمت میانی بدن را پایین می آورد.

دروغ گفتن می تواند باعث تغییر دمای بدن شود

در مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام شده و در شماره آوریل 2018 مجله Journal of Investigative Psychology and Officer of Defender منتشر شده است ، محققان از ترموژنز استفاده کردند تا دریابند که اضطراب دراز کشیدن بینی را کاهش داده و دمای اطراف پیشانی را بالا می برد.

فلفل قرمز می تواند درجه حرارت قسمت میانی بدن را بالا ببرد

آیا غذای قوی را دوست دارید؟ این غذاها می توانند درجه حرارت بدن و سوخت و ساز بدن را افزایش دهند. در مطالعه‌ای که در مجله فیزیولوژی و رفتار منتشر شد ، تقریباً یک گرم فلفل قرمز به رژیمهای غذایی شرکت کنندگان اضافه شد. محققان دریافتند که درجه حرارت در قسمت میانی بدن افزایش یافته اما دمای پوست پایین تر است. محققان آموخته اند که افزایش تولید گرما و همچنین کاهش اشتها یک مزیت بالقوه برای افرادی است که سعی در کنترل وزن خود دارند. این امر به ویژه در مورد كسانی كه معمولاً غذاهای تند مصرف نمی كنند صادق است.

قلب سرد می تواند از مغز محافظت کند

هیپوترمی درمانی است که بعضی اوقات برای افراد مبتلا به ایست قلبی استفاده می شود. هنگامی که قلب دوباره شروع به ضرب و شتم کرد ، کارکنان از دستگاههای خنک کننده برای پایین آمدن دمای بدن تا حدود 89 تا 93 درجه استفاده می کنند. کاهش دمای بدن بعد از ایست قلبی می تواند آسیب مغزی را کاهش داده و احتمال بهبودی را افزایش دهد.

دمای بدن می تواند به تعیین روز مرگ کمک کند

پس از مرگ بدن دیگر گرما ایجاد نمی کند و به آرامی خنک می شود. این فرآیند به عنوان الگوریتم مرگ شناخته می شود. پزشکی قانونی از سرماخوردگی پس از کشف مدلها به عنوان ابزاری برای برآورد زمان مرگ استفاده می کند ، اما عوامل مختلفی می توانند بر دمای بدن تأثیر بگذارند. “بنابراین ، اندازه گیری دمای بدن یک روش دقیق و قابل اعتماد نیست.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا