مجله بانوان

۴۰ درصد طرحهای اشتغالزایی بنیاد برکت به زنان و دختران اختصاص دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، امیرحسین مدنی ، در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (د) وی افزود: 40٪ از كارآفرینان بركت زنان و دختران هستند و از 300000 شغل كوچك و خانگی كه در پایان سال 1999 ایجاد شده است ، بیش از 120،000 شغل آنها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از 70 هزار پروژه جامعه محور پیش بینی شده برای امسال ، 28 هزار پروژه به زنان و دختران اختصاص خواهد یافت که 84000 فرصت شغلی برای آنها ایجاد می کند.

به گفته مدیر موسسه برکت ، کل سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال برای زنان تا پایان سال گذشته 36000 میلیارد ریال بوده است.

مدنی تأکید کرد: برای ایجاد 84 هزار شغل در دستور کار امسال 38 هزار میلیارد اعتبار پیش بینی شده است.

وی همچنین مقوله های شغلی ایجاد شده توسط زنان و دختران را تشریح کرد: لباس ، صنایع دستی ، فرش ، محصولات گلخانه ای ، دامداری و خدمات بیشترین بخش این مشاغل است.

مدیر م Instituteسسه برکت در مورد مشارکت و حضور زنان در میان مربیان مituteسسه توضیح داد: «زنان و دختران جوان 40٪ مربیان مituteسسه را تشکیل می دهند و اکنون 320 مربی زن در سراسر کشور مشغول کار و خدمت به فقرا هستند. „

مدنی خاطرنشان کرد: این مربیان در مناطق روستایی و محروم سراسر کشور برای شناسایی زنان متقاضی شغل و تشکیل پرونده برای آنها در دسترس است. این زنان دنبال می کنند تناسب اندام از نظر فنی ، آنها برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک های فعال معرفی می شوند.

مدنی در سخنانی در حمایت همه جانبه موسسه برکت از زنان و دختران گفت: بخش عمده ای از حمایت ویژه این سازمان از بخشهای خاص و آسیب پذیر جامعه از جمله زنان سرپرست خانوار است. کولبران، مشعل سوختاز خانواده زندانیان ، معلولان و خانواده های معلول ، سربازان و خانواده های کودکانی که تحصیلات خود را ترک کرده اند ، از جمله زنان و دختران جوان ، حمایت ویژه ای انجام می شود.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: این صندوق یک رویداد ملی “بانو برکت” را با هدف کارآفرینی در خانه ها و مشاغل خانوادگی برای بانوان برگزار می کند. طراحی مدل های بومی برای افزایش حضور زنان در زمینه های اقتصاد خانواده و مشاغل خانگی ، افزایش مشارکت اقتصادی زنان ، تقویت شبکه اجتماعی زنان کارآفرین بنیاد برکت و ترویج پروژه های خلاقانه صنعتی در کارآفرینی زنان از جمله اهداف این رویداد.

مدنی با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار برای زنان و دختران جوان گفت: “با طراحی و ساخت یک زنجیره تولید ، موسسه برکت به دنبال ایجاد مشاغل پایدار و پایدار برای زنان کارآفرین و مربیان است تا این که پروژه ها پایدار و پایدار بمانند. سودآور “

وی با اشاره به راه اندازی 70 هزار پروژه اشتغال زایی در سال جاری گفت: 350 شهر و 12 هزار روستا تحت پوشش برنامه اشتغال زایی بركت هستند.

سرانجام مدیرکل م Instituteسسه برکت تأکید کرد: م Instituteسسه برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاستی که از سوی ستاد امام خمینی (ره) ابلاغ شد با هدف از بین بردن نابرابری اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی در مناطق محروم برقراری عدالت اجتماعی. او در راس برنامه ها و عملیات خود قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا