مجله حوادث

۴۴ میلیون راننده در کشور داریم/ تصادف تا سقف ۸ میلیون به کروکی نیاز ندارد

رئیس اداره حوادث پلیس راهور ناجا اعلام کرد: با هماهنگی با شرکت های بیمه ، نیازی به برنامه ریزی تصادفات تا سقف هشت میلیون تومان نیست و رانندگان می توانند برای دریافت خسارت پس از حادثه به شرکت بیمه مراجعه کنند.

به گزارش کندوج ، سرهنگ حسین الهی نژاد با بیان اینکه تمرکز بر سرعت غیر مجاز تصادفات داخل و خارج از شهر را افزایش می دهد ، اظهار داشت: 34 درصد تصادفات رانندگی رخ می دهد و 70 درصد مرگ و میر در تصادفات رانندگی است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 44 میلیون راننده در کشور داریم و طبق آمار ، امسال تصادفات شهری کاهش چشمگیری داشته است ، اما در تصادفات شهری به دلیل کنترل ترافیک و نیازهای اجتماعی تصادفات را افزایش داده ایم. “

الهی نژاد افزود: بر اساس آمار حوادث سال 85 که روزانه 39 تا 40 نفر در هر 100000 نفر کشته می شدند ، امروز به دلیل ترویج فرهنگ جامعه این تعداد به 3.18 کاهش یافته است که نشان می دهد این مهم است. “پیشرفت هایی در زمینه راه سازی و درک بیشتر جامعه وجود دارد.

رئیس اداره حوادث پلیس راهور ناجا با بیان اینکه همیشه در تصادفات به عامل انسانی اشاره شده و توجه کمتری به مقوله جاده ها شده است ، گفت: رانندگی در بستر محیط های مختلف صورت می گیرد و جنبه های زیادی دارد. برای برخورد با راننده.. سخاوتمند باشید و با راننده آشنا شوید.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تصادفات رانندگی ، توجه نکردن به جلو ، عدم توجه به ناهمواری های جاده ، گردش به چپ و فراتر رفتن از سرعت مطمئنه ، شایع ترین علل تصادفات است.

الهی نژاد در ادامه سخنرانی خود در یک برنامه رادیویی گفت: سیستم جدید شمارش ترافیک که در بسیاری از محورها نصب شده است رفتار راننده عادی را نشان می دهد: 50 درصد تصادفات در شهر به دلیل عدم رعایت اصلاحات در تقاطع ها و عدم رعایت حقوق تردد در تقاطع ها باعث 20 درصد تلفات می شود.

رئیس اداره حوادث پلیس راهور ناجا گفت: بازرسی خودرو ، رانندگی و ناوبری از جنبه های بسیار مهم رانندگی است و طبق آمار ، تغییر جهت ناگهانی علاوه بر رعایت نکردن آبراه ، یکی از عوامل مهم تصادفات در جاده های شهر است. به

وی بر ضرورت جلوگیری از ترافیک و تصادفات تاکید کرد و گفت: بر اساس مقررات راهنمایی و رانندگی ، در تصادفاتی که فقط وسایل نقلیه آسیب می بینند ، باید بلافاصله محل حادثه را مختل کرده و مسیر را باز کرده و خودروها را به حاشیه جاده هدایت کنیم. “در غیر این صورت ، قانون اجرا می شود و رانندگان متخلف مجازات می شوند.

وی در پایان دلیل شماره گذاری پراید به عنوان حادثه خیزترین خودرو در کشور را بیان کرد: «طبق قوانین و مقررات ، شماره گذاری خودرو بر اساس در مورد خودروی پراید ، تصادفات 10 سال گذشته بررسی و مکاتبه با مسئولین انجام شد و سرانجام سال گذشته خط تولید پراید برای همیشه متوقف شد و شماره گذاری آن دیگر انجام نمی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا