مجله علمی و سلامت

۴ بیماری غیرمعمول که علم پزشکی را به چالش کشیده است

به گفته شفاف ، اپیدمیولوژیست ها هنوز در حال بررسی علل مسمومیت غذایی Chipotel در جهش میکروبی در برزیل هستند ، اما در برخی موارد ، سالها یا حتی دهه ها پس از آن ، هیچ پاسخ رضایت بخشی پیدا نشده است. موارد زیر برخی از آنهاست که هنوز پاسخی برای آنها پیدا نشده است.

1. بیماری ناشی از گرد و غبار

افرادی که در غرب ایالات متحده زندگی می کنند ، به ویژه در معرض عفونت قارچی بنام کوکسیدیوئیدومایکوزیس ، یا شوره سر هستند ، که برای 100 سال حل نشده است.

این بیماری ، که به دلیل استنشاق رشد قارچ در ریه ها و به دلایلی که هنوز هم یک راز است ، ایجاد می شود ، در غرب ایالات متحده ، که در اوایل دهه 1990 جهش شدید در موارد وجود دارد ، در حال افزایش است. در اوایل دهه 1990 ، دو موج آبله در دو زندان ایالتی رخ داد و ده ها زندانی را کشت. در سراسر کشور ، بیش از 20،000 مورد در سال 2011 گزارش شده است که از آن زمان تاکنون اندکی کاهش یافته است. به دلایلی که پزشکان هنوز درک نکرده اند ، قارچ به سایر قسمت های بدن منتقل می شود و باعث می شود به اصطلاح کوکسیدیوئیدومایکوزیس به مغز سرایت کند و باعث تورم مغز شود.

۲. کاهش فلج اطفال

بیش از 30 سال پس از آخرین مورد شناخته شده فلج اطفال در ایالات متحده ، 20 کودک در کالیفرنیا بر اثر بیماری ناتوان کننده ای که باعث فلج اطفال در سال 2014 شد ، جان خود را از دست دادند. از آن زمان ، کلینیک های ایالات متحده 120 مورد از این دست را آزمایش کرده اند. علائم شامل ضعف عضلانی ، ناهنجاری های ستون فقرات و دشواری راه رفتن ، مانند موارد مرتبط با فلج اطفال ، که در بیماران مبتلا به فلج اطفال منفی بوده است. علل خاص این بیماری هنوز در دست بررسی است.

3. خواب عجیب

بین سالهای 1917 و 1925 ، یک میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری پریتونیت مبتلا شدند که علت آن هنوز برای دانشمندان ناشناخته است. در این بیماری ، افراد هنگام غذا خوردن ، راه رفتن یا گفتگو به خواب عمیقی فرو می روند که می تواند روزهای زیادی ادامه داشته باشد. تقریباً نیمی از افراد مبتلا به این بیماری مرگ را گزارش کردند و کسانی که زنده مانده بودند شیوع بیشتری از علائم پارکینسون و بیماری روانی داشتند.

در آن زمان ، کنستانتین فون اکونومو ، متخصص مغز و اعصاب در وین ، در دهه 1960 متوجه التهاب هیپوتالاموس در مغز این بیماران شد.

4. تیک های عجیب و غریب در دختران نوجوان

لرزش سر و بازو و لکنت زبان در گفتار برخی از علائمی بود که در اواخر سال 2011 به طرز عجیبی در دختران نوجوان در لو نیویورک مشاهده شد. بیشتر مبتلایان دختران دبیرستانی بودند که تیک های عجیب و غریب ماه ها و بدون دلیل ادامه داشت. برخی از روانشناسان استرس جمعی و بیماری های مادرانه را آموزش دادند ، در حالی که دیگران خود ایمنی را به کودکان آموزش دادند هنوز در مورد علت این واقعه اختلاف نظر وجود دارد و هنوز پاسخ روشنی پیدا نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا