مجله فرهنگ

۵۰۰۰ تماشاگر از نمایش‌های جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم دیدن کردند

کندوج/سمنان  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از اجرای ۲۰ نمایش صحنه‌ای و ۱۱ نمایش خیابانی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم در سمنان خبر داد و گفت: این جشنواره در مدت چهار روز، بیش از پنج هزار نفر از علاقه مندان به این هنر را جذب و مخاطب خود کرد. 

فرشید فلاح ۱۷ دی ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: سمنان پس از سالها دوری از میربانی جشنواره های منطقه ای تئاتر، امسال پذیرای ۳۱ گروه نمایش و بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در قالب جشنواره منطقه ای تئاتر راه ابریشم بود.

وی ادامه داد: این جشنواره در سالن های مختلف نمایش شهر سمنان و محوطه های ویژه برای نمایش های خیابانی برگزار شد و در چهار روز برگزاری شاهد استقبال و ازدحام گروه های کثیری از هنرمندان و دوستداران هنر تئاتر بود به طوریکه بر اساس تخمین های صورت گرفته در چهار روز برگزاری بیش از پنج هزار نفر موفق به تماشای این نمایش ها شدند.

وی گفت: سالن تئاتر شهر و حکیم الهی با ظرفیت قریب ۵۰۰ نفر، تالار آفتاب با ظرفیت بیش از ۱۰۰ نفر در این دوره میزبان این جشنواره بود که همواره در اجرای نمایش مملو از تماشاگر بود و نمایش های خیابانی که در ورودی مجتمع فرهنگی هنری کومش و تئاتر شهر و نیز محوطه تالار آفتاب سمنان برگزار شد نیز با استقبال خیل  علاقه مندان به این هنر همراه بود و صدها نفر از این آثار دیدن کردند.

وی افزود: جشنواره منطقه ای تئاتر راه ابریشم سرانجام شنبه شب پس از اجرای ۳۱ نمایش صحنه ای و خیابانی در سمنان به خط پایان رسید و آرای داوران امروز اعلام شد.

گروه‌های نمایشی استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، البرز و فارس در جشنواره راه ابریشم شرکت داشتند.

انتهای پیام

نشر علوم هنری

با استفاده از ابزارهای زبانی، شما را به دنیای تخیل و هنر می‌برم.
دکمه بازگشت به بالا