مجله عمومی

۵۷۸۴ فقره سند مالکیت ششدانگ در زنجان به صورت مجزا صادر شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حسین کاظمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه از مجموع یک میلیون و ۶۰ هزار هکتار اراضی ملی در استان، پنج هزار و ۷۸۴ فقره سند مالکیت شش دانگ به صورت مجزا صادر شد، گفت: بیش از ۳۵ هزار و ۲۶۹ فقره سند مالکیت شش دانگ کشاورزی مفروضی در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ واحد ثبتی در استان فعال است که با حداقل نیروی انسانی برای ارائه خدمات بهینه به شهروندان تلاش می‌کنند، افزود: طی یکسال و نیم گذشته برای حدود ۶۰ درصد اراضی زراعی استان سند صادر شد.

کاظمی ادامه داد: در زمینه حدنگاری املاک شهری نیز از مجموع ۱۱ هزار و ۷۵۶ هکتار مناطق شهری زنجان تاکنون برای ۸۳ هزار و ۷۷۹ پلاک به مساحت هفت هزار و ۴۹ هکتار حدنگاری شد که نزدیک به ۶۰ درصد مساحت املاک شهری را در بر می‌گیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: با برنامه‌ریزی انجام گرفته از مجموع یک میلیون و ۶۰ هزار هکتار اراضی ملی در استان، پنج هزار و ۷۸۴ فقره سند مالکیت شش دانگ به صورت مجزا صادر شد.

کاظمی افزود: با توجه به اینکه ۸۰ درصد تصرفات اراضی توسط کشاورزان از طریق اسناد عادی بود و نقل و انتقالات عدیده اراضی طبق آنها صورت می‌گرفت در نتیجه پرونده‌های زیادی در مراجع قضائی تشکیل می‌شد.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد تصرفات اراضی توسط کشاورزان از طریق اسناد عادی بود و نقل و انتقالات عدیده اراضی طبق آنها صورت می‌گرفت در نتیجه پرونده‌های زیادی در مراجع قضائی تشکیل می‌شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با بیان اینکه در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب نسبت به صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در استان اقدام شد، گفت: در این زمینه با انعقاد قراردادهایی توانستیم از مجموع ۴۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی استان، اسناد مالکیت ۲۴۵ هزار و ۱۳۵ هکتار را صادر کنیم.

کاظمی افزود: با توجه به جانمایی و تثبیت این اراضی در بانک کاداستر و صدور سند مالکیت آنها، امکان وجود معارض حتی برای یک متر آنها هم وجود ندارد این اقدام از تشکیل پرونده و دعاوی حقوقی جلوگیری و به حفظ اراضی ملی استان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس بیش از ۳۵ درصد دعاوی استان مربوط به اسناد عادی بود که خود آسیب جدی محسوب می‌شد و سازمان ثبت اسناد از طریق صدور اسناد اراضی کشاورزی توانست این مشکلات را به حداقل برساند تا تمامی اراضی استان سند دار شود.

دکمه بازگشت به بالا