۸۰ پروژه مرمت و احیا در آذربایجان غربی اجرا می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

۸۰ پروژه مرمت و احیا در آذربایجان غربی اجرا می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین مرتضی صفری عصر شنبه در بازدید مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان های وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از تعدادی از پروژه های سرمایه گذاری گردشگری و مرمتی ارومیه افزود: در حال حاضر ۸۰ پروژه مرمتی در سطح استان در حال انجام است.

وی ادامه داد: این اقدامات به خاطر افزایش اعتبار و جذب آن انجام شده چرا که اعتبارات اداره کل در سال ۱۴۰۳ به نسبت سال ۱۴۰۰ هفت برابر افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: هم اکنون ۵۸ پروژه با سرمایه گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی در حال انجام بوده که ۱۳ مورد آنها مربوط به احداث هتل است که دو باب از آنها از نوع هتل ۵ ستاره هستند.

مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان های وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نیز در این بازدید اظهار کرد: تعداد زیاد پروژه های در حال اجرا نشان دهنده عزم جدی و همت والا برای رونق گردشگری در استان است که در نتیجه مشارکت و همکاری مسئولان شهری به دست آمده است.

نادر زینالی افزود: با ادامه روند فعلی در آینده آذربایجان غربی به یکی از استان های گردشگرپذیر کشور تبدیل خواهد شد و وجود آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری جذاب و بی نظیر در استان نیز نقش مهمی در تحقق این امر خواهد داشت.

نادر زینالی مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان های وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی امروز طرح توسعه موزه باستان شناسی حمام آخوند مسجد جامع مدرسه هدایت بازار تاریخی سفره خانه سنتی پردیس موزه ای ۲۲ بهمن ارومیه بازدید کردند.

دکمه بازگشت به بالا