مجله فرهنگکسب و کار ایرانی

5 فیلم رستاخیز که شما را میخکوب می کند (2020-2022)

با دیدن این فیلم های رستاخیز با محتوایی ماورایی و آخرزمانی بهت زده خواهید شد. در این  مطلب 5 تا که از نظر نگارنده بهترین فیلم های رستاخیز بین سالهای 2020 تا 2022 هستند معرفی و نقد می شوند با ما همراه باشید. بهترین فیلم پلیسی

1- برادران اسپارکس Sparks Brothers 2021

برای لذت بردن از Sparks Brothers نه تنها نیازی نیست که از طرفداران Sparks – گروه L.A.-via-London به رهبری خواهر و برادران راسل و ران میل باشید. شما حتی لازم نیست بدانید آنها چه کسانی هستند. پرتره غیرداستانی مشتاق ادگار رایت از این گروه، خلاصه‌ای زمانی از حرفه غیرقابل کشتن آن‌ها را ارائه می‌کند، که علیرغم شکست در دستیابی به موقعیت نام خانوادگی که اغلب به نظر می‌رسید سرنوشت آن بود، به رشد خود ادامه داده است. راسل خواننده پرشور و ران سبیل هیتلر در جلو و مرکز فیلم رایت هستند و توضیحاتی را ارائه می دهند (در کنار تعداد زیادی از همکاران و تحسین کنندگان) در مورد مسیر عجیب و غریب خود، که شامل پیت استاپ های پیش از زمان آنها در پاپ، الکترونیک است. پانک و آلترناتیو راک (البته به عشق همیشگی سینما اشاره نکنیم). مونتاژهای آرشیوی ویرایش شده هوشمندانه و سکانس های متحرک متنوع به طور غریزی با طول موج همه جانبه اسپارکس هماهنگ شده اند و بیانگر نگرش شادی آور هر چیزی است که مدت هاست موسیقی آنها را هدایت کرده است. مسیر سرپوش دیوانه اسپارکس شبیه یک ترن هوایی است (با توجه به شرکت آنها در ترن هوایی 1977)، و فیلم رایت جشنی است از سرزندگی پایدار هنر منحصر به فرد آنها.

2- اما (Ema)

گوی غول پیکر درخشان خورشید مانند روی صحنه پشت رقصنده اما (ماریانا دی جیرولامو) در شروع Ema می تواند نمادی از آفرینش یا نابودی باشد، که هر دو جریان های زیرزمینی را در سراسر درام سوزان پابلو لارن، که شخصیت جوان عنوان را دنبال می کند. او با عواقب تصمیم گاستون (گائل گارسیا برنال) مدیر گروه رقص و همسرش برای پس دادن پسرخوانده‌شان پولو (کریستین فیلیپه سوار) پس از اینکه این پسر نزدیک بود خواهر اِما را در یک حمله pyromania بسوزاند، کنار می‌آید. تنش های آتشین در همه جای این فیلم هیپنوتیزمی وجود دارد –

چه بین عشق و رابطه جنسی، شور و شوق و عقل، سلامت عقل و جنون، یا هنر مدرن و فرهنگ خیابانی رگیتون – همانطور که ایما با ساختن نقشه ای برای بازگرداندن فرزندش از طریق انحرافات بدنی به وضعیت خود واکنش نشان می دهد. به معنای. لارین مطالب خود را مانند یک رویا-تب تپش‌آمیز-روال-رقص-تب تپش‌آمیز روی صحنه می‌برد، همه آن‌ها حول محور قهرمان متناوب جذاب و هولناک او می‌چرخند، که تلاشش برای مادر شدن شکل فزاینده‌ای دیوانه به خود می‌گیرد. مطالعه او در مورد Ema جذاب دی جیرولامو، که ثابت می کند شعله افکن مجازی و واقعی است، نوسانات محسوسی دارد.

3-شمارنده کارت The Card Counter 2020

داستان مردی آزاردهنده از آیین که افکار غم و اندوه (روایت شده) خود را در دفتر خاطرات خود می نویسد و از طریق همراهی و خون به دنبال رستگاری و تسلی است، پیشخوان کارت روح خویشاوندی است با بسیاری از فیلم های قبلی پل شریدر، و چیزی. مانند یک قطعه همراه مستقیم برای First Reformed 2017. ویلیام تل (اسکار آیزاک) که نامش مناسب است، یک خلافکار سابق با گذشته ای تاریک است که اکنون راه یکنواخت خود را در زندگی طی می کند و به عنوان یک قمارباز با شمارش کارت ها امرار معاش می کند. مسیر او با برخوردهایی با لا لیندا (تیفانی هادیش)، یک حامی مالی جذاب، و سیرک (تای شریدان)، مردی که دانشگاه را رها کرده و رابطه ای زشت با ویلیام دارد، تغییر می کند. این سه نفر بعید در نهایت در یک ماموریت متحد می شوند تا نه تنها در میزهای بلک جک برنده شوند، بلکه مهمتر از آن، برای دستیابی به معیاری بسیار ارزنده، اگر دست نیافتنی، صلح، شفا و رستگاری باشند. اجرای کنترل‌شده و لایه‌ای آیزاک با روحیه‌ای نوآر ایجاد شده توسط شریدر هماهنگی دارد، که با این حماسه از تلاش شکنجه‌گر برای بخشش و رهایی، تعادل متحرکی بین شدت پریشان و رمانتیسم سرنوشت‌ساز برقرار می‌کند.

4-بندتا (Benedetta)

عیسی منبع لذت و درد در بندتا است، تحریک بازیگوشانه پل ورهوون بر اساس وقایع واقعی درباره راهبه قرن هفدهمی بندتا کارلینی (ویرجینی افیرا)، که توسط پدرش به خدا و سپس به صومعه توسکانی وصیت شده است. توسط یک ابیس سختگیر (شارلوت رمپلینگ) اداره می شود. بندیتا که تصوراتی از تبدیل شدن به عروس مسیح را تجربه می‌کند و نشانه‌هایی از کلاله را نشان می‌دهد، مورد احترام راهبه‌های همکارش قرار می‌گیرد و موقعیت ابیس را به عهده می‌گیرد، و درگیری صومعه‌ای را ایجاد می‌کند که با شروع عاشقانه لزبین‌های او با بارتولومیا (دافنه پاتاکیا) مبتلا به محارم، پیچیده‌تر می‌شود. از مکاشفه‌هایی که در آن عیسی دشمنان خود را به شیوه‌ای پر زرق و برق هک می‌کند، بریده می‌کند و سر می‌برد، تا نمونه‌های مکرر عبّاس رامپلینگ به اندازه ایمان، تا بارتولومیا که یک اسباب‌بازی جنسی را از کنده کاری چوبی مریم باکره می‌سازد، آخرین اثر ورهوون به طرز سرگرم‌کننده‌ای این تقاطع را بررسی می‌کند. از فداکاری و بدعت، تواضع و غرور، رنج و خلسه. داستان در طول طاعون اتفاق می‌افتد، در مورد ماهیت واقعی قهرمان خود، و با عشق به تیتراژ و غم انرژی می‌گیرد – مملو از صحنه‌ای است که در این زمینه بهشتی-جهنمی، صحنه‌ای به یاد ماندنی از The Omen را به یاد می‌آورد – این فیلم به بررسی الهیات می‌پردازد. زبانش محکم در گونه اش … از جمله جاهای دیگر.

 

5- این دفن نیست، رستاخیز است This Is Not a Burial, It’s a Resurrection

چهره ها غمگین تر از چهره مانتوآ (مری توالا مهلونگو)، زن 80 ساله ای نیست که زندگی انفرادی اش در دهکده ای روستایی آفریقایی به دلیل مرگ غیرمنتظره پسر معدنچی اش همچنان تنهاتر شده است. این یک دفن نیست، این یک رستاخیز است که با ناکامی آن مرد به خانه شروع می شود و با مانتوآ که دوباره با مردگان عزیزی که برایشان آرزو می کند متحد می شود، پایان می یابد. در این بین، از طریق روایت حکیم لسیبا بازی جری موفوکنگ وا ماختا- افسانه ای شبه عرفانی غم و اندوه و از دست دادن را بازگو می کند، زیرا مانتوآ و هموطنانش به دلیل خبرهایی مبنی بر اینکه به زودی سدی سرزمینشان را زیر آب خواهد گرفت، با بحران قطع ارتباط روبرو می شوند. و در نتیجه، گورستان هایی که مرده هایشان در آن خوابیده اند. لموهانگ جرمیا موسی، کارگردان متولد لسوتو، از طریق تصاویری با قاب‌های جعبه‌ای که به‌طور هم‌زمان سخت و اثیری هستند، و موسیقی‌ای که با بدبختی قهرمان داستان خود فریاد می‌زند، حال و هوای ماتم و اشتیاق به سبک جادویی و رئالیستی را القا می‌کند. فاجعه ناشی از “پیشرفت” در فواصل زمانی معینی برای این افراد غمگین فرا می رسد، که هیچ کدام از آنها مضطربتر از مانتو نیستند، که با آمیزه ای از وحشیگری، ناامیدی و اراده توسط Mhlongo مغناطیسی تجسم یافته است. بهترین فیلم های هندی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا