کسب و کار ایرانیمجله عمومی

منابع لوله تحت فشار برای آب آشامیدنی و آب برای مقاصد صنعتی

منابع لوله تحت فشار برای آب آشامیدنی و آب برای مقاصد صنعتی استفاده می شود. فنرهای فشار همراه با پمپ های تقویت کننده یا پمپ های چاه عمیق، ایستگاه های پمپاژ را برای خانه ها، مزارع، کارخانه های صنعتی و مشاغل کوچک فراهم می کند.
مزایای منبع فشار
یک مخزن تحت فشار می تواند هر نوع آب از جمله آب خورنده با محتوای کلسیم بالا را در خود نگه دارد
حجم مفید یک منبع تحت فشار بسیار بیشتر از مخازن سنتی بدون دیافراگم است
چاه فشاری خطر آلودگی آب را کاهش می دهد
پمپ ها و اتصالات را می توان به طور مستقیم در ظروف افقی نصب کرد
تماس آب با غشا فقط از این طریق خطر خوردگی و عمر طولانی را از بین می برد.
نصب سریع و مقرون به صرفه
منبع تحت فشار
جزء منبع فشرده سازی
مخازن تحت فشار با غشاهای قابل تعویض، عناصری هستند که در کاربردهای هیدرولیکی برای مدارهای آب بهداشتی، مانند دستگاه‌هایی مانند چکش‌های آبی یا گروه‌های فشار همراه با پمپ‌ها استفاده می‌شوند.
هدف اصلی منبع فشار تامین آب با فشار ثابت برای محدود کردن راه اندازی پمپ و حفظ عملکرد و مصرف برق است. این به لطف فشار هوای از پیش شارژ شده ذخیره شده بین دیافراگم و سطح فلزی داخلی مخزن امکان پذیر است. هنگامی که فشار افزایش می یابد، بالشتک هوا فشرده می شود و به آب موجود در مخزن فشار اجازه می دهد تا پر شود و آن را تحت فشار نگه دارد تا زمانی که بتوان مجدداً به درخواست کاربر از آن استفاده کرد. منبع لوله سفا تیوب در ایتالیا می باشد.
شکل منبع فشار می تواند عمودی یا افقی باشد. یک منبع فشار ممکن است حداکثر فشار کاری داشته باشد که بسته به نیاز سیستم متفاوت است. همچنین می تواند در فولاد ضد زنگ گالوانیزه یا AISI 304 برای عملکرد با کیفیت بالا در دسترس باشد.
کار منابع تحت فشار
هنگامی که سیستم در حال کار است، فشار پمپ به آب اجازه می دهد تا لوله داخل مخزن را پر کند.
هنگامی که فشار به حداکثر مقدار آستانه رسید، پمپ متوقف می شود. مخزن دارای حداکثر مقدار آب تحت فشار است. هنگامی که غشاء منبسط می شود، کل حجم مخزن را اشغال می کند. هنگامی که سیستم به آب نیاز دارد، بدون استفاده از پمپ و تنها با استفاده از فشار موجود در کیسه هوا، شروع به خروج از مخزن می کند.
با ادامه روند، لوله تخلیه می شود تا فشار به حداقل آستانه برسد. در این مرحله غشاء به ابعاد اولیه خود باز می گردد، پمپ مجددا راه اندازی می شود و چرخه جدیدی آغاز می شود.
انواع منابع فشار
منبع تحت فشار عمودی
منبع تنش افقی
منبع فشار بالا (16 بار)
فنر فشار قوی (25 بار)
فنر فشار اینوکس
فنر فشاری گالوانیزه
دستگاه قرار گرفتن در معرض آب
لوله فنری تحت فشار
با تغییر فشار آب، حجم هوا در فنر فشار منقبض یا منبسط می شود. به صورت دوره ای لازم است مقدار هوای مخزن اندازه گیری شود و در صورت کم بودن هوا، مخزن را شارژ کنید. مخازن تحت فشار لوله کشی ظرفیت ذخیره آب مفید واقعی را فراهم نمی کنند.
تجزیه و تحلیل لوله تامین فشار
منبع فشار را با لوله از نظر سیل بررسی کنید
محدوده فشار آب مورد نظر را در سیستم توزیع حفظ کنید.
چرخه پمپ را کاهش دهید. شروع و توقف مکرر می تواند به نصب آسیب برساند.
هنگامی که لوله منبع در فشار داخلی از کار بیفتد و آب فضای هوای اطراف لوله را در داخل مخزن پر کند، مخزن نشت می کند. باید مخازن پر از آب را عوض کنید.
شارژ هوای داخل منبع تحت فشار لوله را بررسی کنید
تحت فشار، هوا می تواند از لوله تغذیه خارج شود، درست مانند یک دوچرخه یا تایر ماشین. از دست دادن هوا در مخزن باعث می شود که لوله تغذیه تحت فشار بیش از حد منبسط شود و منجر به خرابی زودرس مثانه شود.
از دست دادن هوا باعث چرخش بیش از حد پمپ می شود که می تواند عمر موتور پمپ چاه را کاهش دهد اگر مهارت های مکانیکی برای انجام ایمن این کار را دارید، دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید اگر نه، یک متخصص را برای ارزیابی لوله کشی منبع فشار خود استخدام کنید
فشار هوا را در لوله تغذیه تحت فشار تنظیم کنید
هنگام کار با شیلنگ منبع فشار و منبع فشار، هشدارهای ایمنی سازنده را بخوانید و دنبال کنید. اگر به کمک نیاز دارید یا در مورد شرایط کاری مطمئن نیستید با یک متخصص تماس بگیرید. وضعیت مخزن، دقت کمپرسور هوا و گیج فشار، لوله تامین فشار، موقعیت و وضعیت شیر ​​تخلیه و سایر عواملی که ممکن است محیط خطرناکی را برای عملکردهای مورد نیاز برای تنظیم فشار هوا ایجاد کنند، بررسی کنید.
دستورالعمل برای لوله منبع فشار
دستورالعمل‌های استاندارد صنعت شامل این مراحل هنگام بررسی و تنظیم فشار هوا و فشار منبع است:
1. برق پمپ را خاموش کنید یا منبع فشار را از بقیه سیستم جدا کنید.
2. شیر آب را باز کنید تا منبع فشار کاملا تخلیه شود.
3. فشار هوا را در شیر هوای بالای مخزن با فشار سنج بررسی کنید.
4. فشار هوا باید 2 psi کمتر از تنظیم فشار شروع پمپ باشد.
5. از کمپرسور هوا برای پر کردن مخزن با فشار مناسب استفاده کنید.
6. شیر آب را ببندید.
7. برق را روشن کنید یا شیر ایزوله را باز کنید و مخزن را پر کنید.
8. با استفاده از فشارسنج های سیستم، بررسی کنید که پمپ با فشار صحیح روشن/خاموش شود.

دکمه بازگشت به بالا