مجله عمومی

محلول چربی سوزی ساده بر اساس شواهد علمی

یک رژیم غذایی با پروتئین بالا را دنبال کنید.

گنجاندن رژیم غذایی با پروتئین بالا در رژیم غذایی یک روش موثر برای کاهش اشتها و چربی سوزی بیشتر است. در حقیقت ، چندین مطالعه نشان داده است که دریافت زیاد پروتئین با خطر پایین تر چربی شکم مرتبط است.

رژیم پر پروتئین

یک مطالعه همچنین نشان داد که خوردن مقدار زیادی پروتئین می تواند به حفظ توده عضلانی و متابولیسم در هنگام کاهش وزن کمک کند. افزایش مصرف پروتئین ممکن است باعث افزایش سیری ، کاهش اشتها ، کاهش کالری دریافتی و کاهش وزن شود. سعی کنید برای تقویت چربی سوزی مقدار زیادی غذای پروتئینی در رژیم روزانه خود بگنجانید. نمونه هایی از غذاهای سرشار از پروتئین ، گوشت ، غذاهای دریایی ، تخم مرغ ، حبوبات و لبنیات و همچنین مکمل های پروتئین بالا هستند.

2- بیشتر بخوابید.

خوابیدن کمی زودتر یا تنظیم ساعت برای کمی بیدار شدن می تواند به تقویت چربی سوزی کمک کرده و از افزایش وزن جلوگیری کند. مطالعات متعدد ارتباط بین خواب کافی و کاهش وزن را نشان داده است. یک مطالعه 16 ساله بر روی 68183 زن نشان داد افرادی که 5 ساعت یا کمتر در شب می خوابند نسبت به افرادی که بیش از 7 شب می خوابند چاق می شوند.

مطالعه دیگر روی 245 زن شرکت کننده در یک برنامه 6 ماهه کاهش وزن نشان داد که خواب و استراحت بهتر در شب حداقل به مدت 7 ساعت می تواند احتمال افزایش وزن را افزایش دهد. تحقیقات دیگر نشان می دهد که کمبود خواب می تواند منجر به تغییرات هورمونی در گرسنگی ، افزایش اشتها و خطر زایمان بیشتر شود.

تأثیر خواب بیشتر بر رژیم غذایی

اگرچه افراد به انواع مختلفی از خواب احتیاج دارند ، اما بیشتر مطالعات نشان داده است كه خوابیدن حداقل 7 ساعت در شب با بیشترین مزیت كاهش وزن همراه است. یک برنامه خواب منظم داشته باشید ، مصرف کافئین را محدود کنید و برای پشتیبانی از چرخه خواب سالم ، به استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از خواب گوش دهید.

3- به رژیم غذایی خود سرکه اضافه کنید.

سرکه به دلیل خواص تقویت کننده سلامتی شناخته شده است. علاوه بر عوارض جانبی بالقوه سلامت قلب و کنترل قند خون ، برخی تحقیقات نشان می دهد که افزایش مصرف سرکه ممکن است باعث چربی سوزی شود. یک مطالعه نشان داد که مصرف 1-2 میلی گرم سرکه (15 تا 30 میلی لیتر) سرکه در روز باعث کاهش وزن بدن ، کاهش چربی شکم و کاهش چرخش مفصل ران طی 12 هفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا