اقتصادیکسب و کار ایرانی

روش های تبلیغات مدرن

آژانس های تبلیغاتی روز به روز در حال افزایش هستند و همین مسئله میتواند اهمیت تبلیغات در عصر دیجیتال را بیان کند.

در طول سالیان گذشته تبلیغات و بازاریابی به طور قابل توجهی تکامل یافته و هم اکنون به شکل بسیار پیچیده ای از ارتباطات تبدیل شده است. امروزه صدها هزار راه برای توسعه تجارت ها و رساندن پیام های آن ها به تعداد زیادی از مردم، وجود دارد. این بدان معنا است که اگر تمایلی به تبلیغ و بازاریابی کردن محصولات و یا خدماتتان دارید، گزینه های زیادی در دسترس است.

تبلیغات فرم پیچیده ای از ارتباطات تکامل یافته است که با راه های مختلف پیام یک کسب و کار را به مصرف کننده منتقل می کند. امروزه تبلیغات مدرن راه های مختلفی را برای معرفی محصول در اختیار مسئولان تبلیغات قرار داده است. در عصر حاضر اینترنت به خودی خود امکان پوشش انواع تبلیغات ویروسی، آگهی، رپورتاژ آگهی، محتوای وب سایت ها و … را فراهم کرده است. در ادامه به معرفی انواع تبلیغات مدرن که کسب و کارها در عصر بازاریابی دیجیتال با آن ها سر و کار دارند می پردازیم.

تلفن ها و اینترنت خودشان به تنهایی تعداد زیادی راه را در اختیار شما قرار می دهند. اکثر آژانس های تبلیغاتی در تلاش هستند تا با استفاده از این روش های مدرن، به موفقیت برسند. بدون تردید افزودن برخی از روش های تبلیغاتی مدرن به کار خود، می تواند بازدهی هنگفتی برایتان به همراه داشته باشد؛ البته به شرط آن که به درستی انجام شود.

در مطلب زیر، نام برخی از این روش های مدرنی که می توانند برای شما مفید باشند، ذکر شده است.

انواع تبلیغات مدرن که در عصر دیجیتال با آن ها مواجه می شویم:

تبلیغات دیجیتال یا آنلاین

تمام تبلیغاتی که در اینترنت با آن مواجه می شویم تحت عنوان تبلیغات دیجیتال شناخته می شوند که از جمله تبلیغات مدرن در عصر نوین هستند. از تبلیغاتی که حین بارگذاری صفحات سایت ها می بینیم تا تبلیغات بومی و محتوای تبلیغاتی و تبلیغات موجود در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها همه و همه در گروه تبلیغات دیجیتال یا آنلاین قرار می گیرند. تبلیغات آنلاین نیز مانند سایر روش های تبلیغاتی راه پر فراز و نشیبی را پیموده است. اما با توجه به گسترش استفاده از اینترنت یکی از قدرتمندترین روش های تبلیغاتی در عصر اطلاعات است.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

یک روش تازه افزوده شده به دنیای تبلیغات، تبلیغات رسانه ای است. حتی اگر از زمان ابداع شدن این روش، مدت زیادی نگذشته باشد، باز هم نمی توان سلطه آن را بر بازار تبلیغات انکار کرد. این امر، در مرحله اول به دلیل افزایش استفاده مردم از دستگاه هایی مانند تلفن های هوشمند است.

طبق گفته های مدیرعامل یکی از شرکت های تبلیغاتی بزرگ، تبلیغات رسانه ای اگر به درستی اجرا شود، این قابلیت را پیدا می کند تا تاثیر قدرتمندی داشته باشد و به سرعت محبوب شود. شیوه های کنونی این نوع از تبلیغات شامل استفاده از رسانه های اجتماعی مانند: اینستاگرام، فیسبوک، اسنپ چت و توئیتر است. از این رو آموزش شبکه های اجتماعی از جمله آموزش اینستاگرام برای انجام تبلیغات در اینستاگرام ضروری است. برای مثال تبلیغات اسپانسری اینستاگرام از تبلیغات محبوب این شبکه اجتماعی است.

تبلیغات موبایلی

شاید بتوان گفت که تبلیغات موبایلی نسبت به سایر روش های تبلیغات مدرن جدیدتر باشد. ترکیب رسانه های مختلف برای ایجاد تبلیغات برای گوشی هایی که به اینترنت متصل می شوند جذابیت خاصی به تبلیغات موبایلی بخشیده است. البته لازم به ذکر است که از رسانه های اجتماعی نیز برای تبلیغات موبایلی استفاده می شود. اما متاسفانه مخاطبان این نوع تبلیغات حس خوبی نسبت به آن ندارند و آن را مخل آرامش و فریبنده می دانند.

تبلیغات با استفاده از رسانه ها

این شکل از تبلیغات از حدود ۲۰ سال گذشته بسیار مشهود شده است. در این نوع تبلیغ، فروشنده با استفاده از رسانه هایی مانند رادیو و تلویزیون از مشتری دعوت می کند تا به طریقی با او تعامل داشته باشد. زمان بندی، خلاقیت و نوآوری در این روش اهمیت زیادی دارند. این تبلیغات نسبت به روش های دیگر بسیار هزینه بر هستند.  همچنین داشتن سواد رسانه ای بسیار مهم است.

تبلیغات چاپی

با روی کار آمدن روش های تبلیغات مدرن مانند تبلیغات دیجیتال اهمیت و نقش تبلیغات چاپی رنگ باخته است. اما طراحی خلاقانه و متفاوت تبلیغات چاپی می تواند برای مخاطبان عصر حاضر جذاب باشد. زیرا ملموس بودن تبلیغات در عصر دیجیتال تجربه ی دل انگیزی است که احساسات مشتریان را تحت تاثیر قرار می دهد. در حالت کلی تبلیغات چاپی به سه گروه تقسیم می شود:

تبلیغات دوره ای

تبلیغات دوره ای در حقیقت تبلیغات چاپی است که در مجلات و روزنامه ها، با فواصل زمانی مشخص چاپ می شود. تبلیغات روزنامه ای از گذشته تا هم اکنون یکی از روشهای قدرتمند تبلیغات است زیرا جامعه آماری بالایی را تحت پوشش قرار می دهد.

بروشورها و تبلیغات کاغذی

بروشورها و سایر تبلیغات کاغذی یکی از روش های تبلیغاتی است که مدتهاست مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از ایده های خلاقانه و متفاوت در طراحی بروشور سبب جلب توجه مشتری می شود. این نکته را فراموش نکنید که ایده های خلاقانه کمک زیادی به ماندگاری نام یک برند در ذهن مشتری می کند.

ایمیل های تبلیغاتی

هر چند تکنیک ایمیل تبلیغاتی روش چندان جدیدی نیست. اما هنوز هم برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که تبلیغات چاپی هزینه بالایی داشته و سبب هدر رفتن کاغذ می شود. روش تبلیغات ایمیلی می تواند جایگزین خوبی برای آن باشد. اما با توجه به این که دریافت ایمیل های ناخواسته سبب آزار مشتری می شود. باید ایمیل تبلیغاتی با خلاقیت تمام و جذاب طراحی شود تا نرخ کلیک بالایی داشته باشد. در حقیقت می توان گفت این روش تلفیقی از تبلیغات سنتی و مدرن است که برای پیشبرد استراتژی تبلیغاتی سازمان مورد استفاده قرار می گیرد.

تبلیغات چریکی

تبلیغات و بازاریابی چریکی طی ۲۰ سال گذشته به یکی از روش های موثر و شناخته شده تبدیل شده است. از این رو جزو روش های تبلیغات مدرن محسوب می شود. در تبلیغات چریکی هدف جلب توجه بیننده و افزایش تعامل با مشتری است. استفاده از نوآوری و ایده های خلاقانه رمز موفقیت در تبلیغات چریکی است. گسترش تبلیغات چریکی معمولا از طریق بازاریابی دهان به دهان و رسانه های اجتماعی انجام می شود.

تبلیغات توزیعی یا پخشی

ابزارهای ارتباط جمعی مثل رادیو و تلویزیون بهترین راه برای تبلیغات پخشی با جامعه آماری بالایی از مصرف کنندگان هستند. تبلیغات پخشی طی چند سال گذشته با پیشرفت فناوری و پیدایش ضبط کننده دیجیتالی ویدیو و تبلیغات پرشی گسترش بیشتری یافته اند.

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی یکی از اثربخش ترین روش های تبلیغات است. بیلبوردهای تبلیغاتی، پوستر، فضای اطراف ایستگاه های اتوبوس و تابلوهای تبلیغاتی دیجیتالی از جمله رایج ترین روش های تبلیغات مدرن است که همه روزه در سطح شهر با آن مواجه هستیم.

بیلبوردهای تبلیغاتی، پوستر، فضای اطراف ایستگاه های اتوبوس و تابلوهای تبلیغاتی دیجیتالی از جمله رایج ترین روش های تبلیغات مدرن است که همه روزه در سطح شهر با آن مواجه هستیم.

تبلیغات خدمات عمومی

تبلیغات خدمات عمومی بر خلاف تبلیغات سنتی بیشتر از فروش بر روی آموزش و اطلاع رسانی تمرکز دارد. هر چند این تبلیغات بیشتر بر روی رادیو و تلویزیون انجام می شد اما امروزه به شکل تبلیغات اینترنتی در آمده است و روز به روز گسترده تر می شود.

تبلیغات در کنار امتحان محصول

همه ما روزانه ممکن است با کیوسک های تبلیغاتی که با معرفی محصول ما را به امتحان کردن آن دعوت می کنند مواجه شویم. همانگونه که می دانید تجربه ی استفاده یا تست محصول بسیار اثر بخش تر از دیدن ویدیوی تبلیغاتی یا مطالعه آگهی است. افرادی که با این روش تبلیغات به بازاریابی می پردازند معمولا چارچوب مشخصی برای خود تعیین نمی کنند و مطابق با روحیات هر فرد با او ارتباط برقرار می کنند. این روش تبلیغات مدرن در نمایشگاه های فروش محصول به کمک پخش ویدیوهای واقعی نیز انجام می شود.

کمپین تبلیغاتی

اجرای کمپین تبلیغاتی یکی از محبوب ترین نوع تبلیغات در عصر شبکه های اجتماعی است. زیرا محتوای تولید شده توسط کاربر سبب افزایش اثربخشی استراتژی بازاریابی می شود. اجرای کمپین های تبلیغاتی مانند عکاسی، فیلم کوتاه و یا دل نوشته در رسانه های اجتماعی نقش بسیار موثری در شناخته شدن نام برند دارد.

تبلیغات بر روی بنر سایت ها

هنگامی که از اینترنت استفاده می کنید، به طور خود به خود متوجه تبلیغات ایجاد شده در آنجا نیز می شوید. این تبلیغات در ابتدا، روش های ساده ای محسوب می شدند اما هم اکنون گسترش یافته و بسیار موثرتر از قبل، عمل می کنند.

 تبلیغات انتشاری

زمانی تبلیغات انتشاری به عنوان یکی از محرک های بزرگ در فروشندگی محسوب می شد؛ اما با ظهور تبلیغات دیجیتالی، این روش جایگاه خود را از دست داد؛ با این حال، این راه هنوز هم نقش مهمی در فروش محصولات ایفا می کند. در واقع اگر این روش در کنار روش های دیجیتالی قرار بگیرد، در تبلیغات و بازاریابی خصوصاً دیجیتال مارکتینگ معجزه می کند.

تبلیغات انتشاری به دو بخش تقسیم می شوند:

تبلیغات دوره ای: این روش، نوعی از تبلیغات است که در روزنامه ها، مجلات و یا هر چیز دیگری که تولید آن ها در فواصل معینی صورت می گیرد، چاپ می شود.

بروشورها و تراکت های تبلیغاتی: در صورتی که می خواهید به مخاطبین خود اطلاعات بیشتری نسبت به تبلیغات روزنامه ای ارائه دهید، این روش برای شما مناسب تر تلقی می شود.

 استفاده از بنرهای تبلیغاتی

انجام تبلیغات بر روی بنرهای تبلیغاتی، به خصوص بنرهایی که در خیابان ها و اتوبان های شلوغ تر نصب شده اند، راهی است که برندهای زیادی از آن بهره می برند. با اینکه هزینه این نوع از تبلیغات بالا است، اما شما می توانید از موثر بودن این روش، مطمئن باشید.

تبلیغات ارسالی

در این دسته از تبلیغات، پیام هایی از طرق مختلف به مخاطبان ارسال می شود و به آن ها درباره محصولات و خدمات مورد نظر، توضیح داده می شود. یکی از این راه های تبلیغاتی، ارسال پیامک انبوه با استفاده از پنل پیامکی است. از آن جایی که قیمت پنل پیامک نسبت به سایر روش ها مقرون به صرفه تر است و قابلیت ارسال پیامک هدفمند به چندین مخاطب به طور هم زمان را دارد، یکی از بهترین روش ها محسوب می شود.

 بازاریابی محتوا

با تولید مطالبی متناسب و همسو با محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، می توانید اطلاعاتی مفید درباره خودتان و مزایای کارتان ارائه داده و مخاطبانتان را به خرید محصولات، مشتاق تر کنید. طبق آمار، حدود 86 درصد از کسب و کارهای پیشرفته جهان، از این روش بازاریابی بهره می برند.

نتیجه گیری

با توجه به آنچه که تا کنون گفته شد روشهای تبلیغات سنتی جای خود را به تبلیغات مدرن داده است که در آن از نوآوری و خلاقیت و فناوری برای جذب مشتری استفاده می شود. هر چند بسیاری از روش های تبلیغات سنتی نیز هنوز پا بر جا هستند و تنها با اندکی تغییر در عصر مدرن امروز مورد استفاده قرار می گیرند.

دکمه بازگشت به بالا