گران قیمت ترین عطرهای جهان چه عطرهایی هستند؟

در دنیای عطرسازی عطرهایی وجود دارد که قیمت آنها به طرز باور نکردنی ای بالاست، این عطرها به عنوان نمادی از لوکس بودن در دنیای عطر و ادکلن شناخته می شوند. این عطرها گاهی اوقات به قیمت های باور نکردنی معادل یک خانه و یا یک ماشین خوب معامله می شوند. این ارزش بالا تنها برای رایحه آنها نیست و تاریخچه برند و مواد اولیه گران قیمت در آنها هم تاثیر زیادی دارد.

لوکس ترین عطرهای جهان معمولاً از مواد باکیفیت بالا و فناوری های دقیق و خاص ساخته می‌شوند و اغلب به صورت دستی تولید می‌شوند. این عطرها اکثرا با استفاده از مواد اولیه کمیاب و گران قیمت مانند عود، عنبر، گل‌های گران قیمت و رزین‌های گران‌قیمت، با انواع روش‌های استخراج و ترکیب دقیق تولید می‌شوند.

در این مقاله، به بررسی عطرهای گران‌قیمت جهان می‌پردازیم. از معرفی برندهای برجسته تا مواد اولیه باکیفیت، از روش‌های تولید دستی تا جزئیات بسته‌بندی، همه‌ی جوانبی که عطرهای لوکس را به این قیمت‌ها می‌رسانند، بررسی خواهد شد.

  1. عطر DKNY Golden Delicious Million Dollar

قیمت: یک میلیون دلار در ازای یک شیشه عطر

تقریبا می توان گفت مهم ترین دلیل گران بودن این عطر طراحی شیشه آن است. این شیشه عطر به شکل یک سیب طراحی شده است و حدود 2909 سنگ گران‌قیمت در آن استفاده شده است که تعداد 2700 عدد آن الماس سفید است. اما بهترین قسمت این شیشه زیبای عطر، منظره آسمان‌خراش‌های نیویورک می‌باشد که به زیبایی با این سنگ‌ها بر روی سطح آن نقش بسته‌است.

شاید باورش برایتان سخت باشد اما برای طراحی شیشه این عطر 1500 ساعت وقت گذاشته شده است. در آخر این عطر در کشورهای متفاوتی در جهان به نمایش درآمد و بعد از آن به قیمت یک میلیون دلار به فروش رسید و هزینه فروشش به موسسات خیریه ای که در برابر گرسنگی فعالیت می کردند اهدا شد.

  1. عطر Clive Christian No. 1 Imperial Majesty Perfume

قیمت:  12721.89 دلار به ازای هر اونس

این عطر در کتاب گینس به عنوان گران‌ترین عطر در دنیا ثبت شده است و تنها 10 عدد از این عطر در دنیا وجود دارد. تمامی نسخه های این عطر در سال 2005 ساخته شده است و در همان سال به بازار عرضه گشته است. حجم شیشه این عطر حدودا 9.16 انس است. درِ شیشه این عطر، از طلای 18 عیار ساخته شده و درون آن یک عدد الماس 5 قیراطی به کار رفته است.

  1. عطر Baccarat Les Larmes Sacrees de Thebes

قیمت: 6800 دلار به ازای هر اونس

بر عکس عطر اولی که معرفی شد گران بودن این عطر هم به شیشه عطر و هم عطر درون جعبه ارتباط دارد. یکی اط لوکس ترین شرکت های کریستال سازی جهان به نام باکاراتBaccarat  طراحی شیشه این عطر را به عهده گرفته است. تقریبا می توان گفت که این شرکت اولین انتخاب هر برند عطرسازی ای برای طراحی شیشه های عطرش است.

این شرکت بزرگ در سال 1998 سه عدد عطر به بازار معرفی کرد که در قالب نسخه محدود طراحی شده بودند. در بین این سه عطر، عطرLarmes Sacrees de Thebes  نسبت به دو مدل دیگردر تعداد کمتری طراحی و تولید شده بود. رایحه شرقی این عطر ترکیبی از عنبر، گل یاس، رز، درخت فلوس مصری و کندر می‌باشد.

  1. عطر Chanel Grand Extrait

قیمت: 4200 دلار به ازای هر اونس

اولین عطری که کمپانی شنل معرفی کرد و پس از آن در زمینه عطرهای لوکس جهان مطرح شد این عطر بود. عطر Chanel No. 5 در سال 1921 در بازار عرضه شده است و از همان سال به مردم اطلاع دادند که هر ساله تعداد محدودی از این عطر تولید و در بازار پخش می شود.

گل‌های رز و یاسی که برای ساخت این عطر استفاده شده، از زمین‌های پروش گل شرکت شنل در کشور فرانسه می‌باشد.

  1. عطر Clive Christian No. 1

قیمت: 2150 دلار به ازای هر اونس

شرکت Clive Christian یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های عطرسازی در جهان محسوب می شود. در طی سالهای 2001 تا 2006 این عطر که به صورت جدا هم برای بانوان و هم آقایان طراحی شده بود، گران ترین عطر جهان محسوب می شد. این عطر از کریستال ساخته شده و یک عدد الماس در سر شیشه آن به کار برده شده است. رایحه قوی و خوشبوی آن ترکیبی از ترنج، صمغ‌های طبیعی، زنبق زرد، وانیل و چوب صندل می‌باشد.

  1. Hermès 24 Faubourg

قیمت: 1500 دلار به ازای هر اونس

عطر هرمس 24 به صورت محدود و برای استفاده بانوان در سال 1995 به بازار عرضه شد. این عطر توسط موریس راسل (Maurice Roucel) متخصص افسانه‌ای عطرشناسی و تنها به تعداد 1000 عدد ساخته شد. برای ساخت شیشه این عطر از کریستال سنت لوییس بهره گرفته شده است و رایحه با دوام آن شامل گل یاس، نعناع هندی، یلانگ یلانگ، زنبق، وانیل، عنبر و چوب صندل می‌باشد.

  1. عطر Caron Poivre

قیمت: 1000 دلار به ازای هر اونس

یکی ازمعتبر ترین شرکت های عطرسازی کمپانی کارون است که در سال 1904 تأسیس شد و از همان ابتدا به عنوان یک برند لوکس در بین مردم شناخته می شد. این عطر 50 سال بعد از تأسیس شرکت یعنی در سال 1954 به بازار عرضه شد که لقب گران ترین عطر این شرکت هم گرفت. این محصول، قابل استفاده برای آقایان و بانوان می‌باشد و در شیشه‌هایی ریخته شده که به صورت محدود تهیه و در ساخت آن‌ها از طلای سفید استفاده شده است. در این عطر، رایحه گل میخک همراه با گونه‌هایی از فلفل قرمز و سیاه شما را همراهی خواهد کرد.

  1. عطر Joy by Jean Patou

قیمت: 800 دلار به ازای هر اونس

این عطر را هنری آلمراس (Henri Almeras) در سال 1929 برای برند جین پاتو (Jean Patou) طراحی کرد و در سال 1936 نیز به صورت عمومی برای فروش گذاشته شد. در سال 2000 کارشناسان عطر به این عطر سلطنتی، لقب «رایحه قرن» را دادند. برای ساخت هر اونس از این عطر، ۱۰۶۰۰ گل یاسمن به همراه 336 عدد گل رز مورد نیاز می‌باشد. این عطر دومین عطر پرفروش جهان پس از chanel no 5 است.

  1. عطر JAR Bolt of Lightning

قیمت: 765 دلار به ازای هر اونس

عبارت JAR، مخفف Joel A. Rosenthal (نام جواهرساز معروفی که این عطر را ساخته است) می‌باشد. شیشه‌های این عطر با دست طراحی و ساخته شده‌اند. روزنتال این عطر را در سال 2001 برای بانوان تهیه و سعی کرد رایحه هوای بعد از رعد و برق به همراه گل‌های شرقی را در ذهن زنده کند.

  1. عطر Annick Goutal Eau d’Hadrie

441.18 دلار به ازای هر اونس

عطر Eau d’Hadrien نتیجه همکاری دو کمپانی انیک گوتال (Annick Goutal) و فرانسیس کمیل (Francis Camail) در سال 1981 می‌باشد. این عطر هم برای مردان و هم زنان قابل استفاده است. رایحه آن برگرفته از بوی مرکباتی مثل لیمو، نارنگی و گریپ‌فروت، درخت سرو و عصاره گیاه یلانگ یلانگ که محل رویش آن ماداگاسکار می‌باشد است. قیمت یک شیشه ۱۰۰میلی‌لیتری این عطر 1500 دلار می‌باشد.

چرا بعضی از عطرها قیمت های بسیار بالایی دارند؟

دلایل بسیار زیادی باعث بالا رفتن قیمت عطرها می شود. در ادامه برخی از آنها را همراه هم مرور می کنیم:

  1. مواد اولیه باکیفیت: برخی از عطرها از مواد اولیه باکیفیت و گران‌قیمت تهیه می‌شوند. مثلاً، استفاده از روایحی چون عود، عنبر، رزین‌ها و گل‌های گران‌قیمت می‌تواند قیمت عطر را بالا ببرد.
  2. روش‌های تولید مختصر و دستی: بسیاری از عطرهای لوکس به صورت دستی تولید می‌شوند و همینطور فرآیندهای پیچیده ای برای ترکیب و تولید دارند و این موضوع نیازمند زمان و دقت بسیاری است که ممکن است هزینه تولید را افزایش دهد.
  3. تاریخچه و برند: برندهایی که دارای تاریخچه بلند و شهرت قوی در صنعت عطرسازی هستند معمولاً می‌توانند قیمت‌های بالاتری برای محصولاتشان تعیین کنند. معتبرترین برندها با نام‌هایی مثل Chanel، Dior، Creed، Clive Christian و Roja Dove معمولاً برای محصولاتشان قیمت‌های بالایی می‌گیرند.

اگر قصد خرید عطرهای این برندها را دارید می توانید از طریق سایت عطر آریانا اقدام به ثبت سفارش و خرید این عطر ها کنید.

  1. محدودیت تولید: برخی از عطرها به دلیل محدودیت در تولید یا تولید دستی می‌توانند قیمت‌های بالایی داشته باشند. محدودیت تولید می‌تواند این احساس را ایجاد کند که عطر یک قلمکاری است.
  2. بسته‌بندی و ظاهر: بسته‌بندی و ظاهر لوکس عطر نیز می‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد. برخی از عطرها با استفاده از جعبه‌ها و بطری‌های طلاکوب و با استفاده از جزئیات دقیق در بسته‌بندی، یک احساس لوکس و با کلاس به مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند که می‌تواند قیمت را بالا ببرد.
  3. تبلیغات و بازاریابی: هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات برای برندها نیز می‌تواند به قیمت عطر اضافه شود، به ویژه در صورتی که برند از استراتژی‌های بازاریابی خاص و لوکس استفاده کند.

بنابراین، ترکیبی از این عوامل می‌تواند به قیمت بالای بعضی از عطرها منجر شود. اما در ایران می توان این عطرهای گران قیمت را از شرکت های معتبر تهیه کرد که به صورت قانونی مایع ادکلن اورجینال این عطرها را وارد می کنند. یکی از قدیمی ترین شرکت ها در زمینه  واردات عطر، شرکت عطر آریانا است.

عطر آریانا از سال 84 به صورت عمده مایع ادکلن اورجینال وارد کشور می کند و در بسیاری از شهرهای ایران بازار عطر را در دست دارد.

دکمه بازگشت به بالا