مجله فرهنگ

بایدها و نبایدهای سبک زندگی امام محله

بایدها و نبایدهای سبک زندگی امام محله

کندوج / قم این پیشوای حوزه علمیه با اشاره به اهمیت ترویج و اشاعه دین گفت: افزایش دین یکی از مهمترین هنرهای مبلغان دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه در دیدار با روسا ، معاونان و همکاران م Instituteسسه هدایت گفت: فعالیت اصلی دانشجویان در سمینارها افزایش تعداد دین ها است و سایر موضوعات بعد از افزایش دین از اهمیت برخوردار است.
وی افزود: برخی از دانشجویان وقتی برای تبلیغ به شهر می روند ، چون فضای علمی را رها می كنند و ممكن است جلو نیایند ، ناامیدی و ناامیدی را تجربه می كنند.
حجت الاسلام والمسلمین م Muمنان گفت: هنر اصلی ما این است که در بین مردم باشیم و احکام دین را برای مردم تبیین کنیم و برای خدا و امام قرن موکل جمع کنیم.
وی ادامه داد: این اشتباه است که من تبلیغات را برای زندگی حذف می کنم و به دانشجویان آموزش می دهم یا آموزش می دهم و کار اصلی ما گسترش دین است و هر کسی که چنین فکر کند و عمل کند وظیفه خود را انجام نداده است.
این کارشناس مذهبی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ، آیت الله وحید خراسانی ، مکارم شیرازی ، سبحانی و …. در طی درس ها دروس را دنبال می کردند و در هنگام خطبه موعظه می کردند ، حتی اگر لازم بود ، مهاجرت می کردند.
حل مشکلات مردم ارزشمند است
وی تأکید کرد: امام محله ، شهر و روستا که در محل تبلیغ خود مبانی دینی را آموزش می دهد و مشکلات و مشکلات مردم را برطرف می کند ، بسیار ارزشمند است؛ احکام دین را باید به مردم آموخت و این تنها با فداکاری کسانی که در شهرها و روستاها نقل مکان کرده و ساکن شده اند ، قابل انجام است.
از درس و بحث پرهیز نکنید
حجت الاسلام والمسلمین م’منی گفت: افرادی که برای تبلیغ به شهرها ، روستاها و مناطق می روند ، نباید از درس و بحث و فقه و اصول فاصله بگیرند ، باید دستی در فقه فقه و اصول داشته باشد ، دانشجویی که از قانون و اصول دور شده کاملاً واضح است.
وی ادامه داد: جدا از فاصله گرفتن از درس و بحث ، باید پایان نامه را نیز به اتمام برسانیم ، در غیر این صورت در طولانی مدت اثر بخشی خود را از دست خواهیم داد ، زیرا دانشجویانی که وارد حوزه تبلیغات می شوند باید از نظر علمی و دیپلماتیک بالا باشند.
این استاد حوزه گفت: اگر حوزه علمیه در همان محل مستقر شود ، حتی اگر در بحث دین یا تجوید و احكام تدریس كند ، زیرا آموزش بر مردم حاكم است. اگر از آنها برای تدریس در دانشگاه دعوت شده است ، باید شرکت کنند ، اما باید مدارک خود را حفظ کنند.
مراقب هر نوع ظاهری باشید
وی بر لزوم مراقبت از مسائل خارجی تأکید کرد و گفت: “مردم ما را زیر ذره بین قرار می دهند. نحوه غذا خوردن ، نشستن ، لباس پوشیدن و صحبت درباره ادبیات زیر ذره بین مردم است ، به عنوان مثال ، هنگام شرکت در جلسات نباید از تلفن همراه استفاده کنیم و این بی ادبی است.
این کارشناس مذهبی در ادامه با تأکید بر حفظ تعطیلات آخر هفته روحانیت خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم کارهای جهادی انجام دهیم باید در عمامه باشیم و عزت و حرمت لباس را حفظ کنیم.
برای مردم وقت بگذارید
وی با اشاره به لزوم حضور امام در مساجد خاطرنشان کرد: مسجد باید جایی باشد که مردم باید به دادگاه بروند ، در قدیم که دادگاهی نبود مردم برای حل مشکلات خود به آنجا می رفتند ، امیرالم Moمنین دکه داشت در مسجد
حجت الاسلام والمسلمین م’منی تأکید کرد: شرط این است که مردم اعتماد کنند ، دشمن سعی کرده مردم اعتماد خود را به امام جماعت مسجد از دست بدهند ، لازم است که امامت امام روستا و امام شهر تلاش کنند مشتری جمع کنند برای خدا و سعی در جذب مشتری برای خود ندارند.
برای در نظر گرفتن امور معنوی فردی و اجتماعی
وی در ادامه با بیان اینکه باید به گونه ای رفتار کنیم که مردم احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند و ما را ترک نکند ، ادامه داد: اگر امور معنوی در ما تقویت نشود ، از هر زمینه ای که باشیم ناامید و ناامید می شوم. نماز شب ، آشنایی با قرآن ، زیارت عاشورا و زیارت جامعه بزرگ باید در برنامه کاری ما باشد.
این استاد دبیرستان گفت: دوستانی که روحانی ثابت قدم هستند باید یک شب برای تفسیر ، یک شب برای نهج البلاغه ، یک شب برای خواندن متون مقدس و یک شب برای خواندن داستان ، شاید فقط 10 دقیقه طول بکشد ، این باعث می شود که مرد نباید از فضای معنوی دور شود.
ادب در ارتباطات
سرانجام ، وی گفت: “افراد مانند شخص مودب ، شخصی را دوست دارند كه اخلاق وی ، یعنی اعمال صادر شده توسط وی ، درست نباشد و اخلاق وی نیز با مشكلات زیادی روبرو باشد؛” در برخورد با مردم باید آداب و معاشرت را رعایت کنیم و از انجام کارهایی که آنها ادب می دانند خودداری کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا