مجله علمی و سلامت

درمان دردهای آرتروز با کمک ایمپلنت‌های الکتریکی

به گزارش شفاف و به نقل از نیوساینتیست، پیوند زانو، که الکتریسیته کمی تولید می کند، می تواند آرتروز را درمان کرده و رشد مجدد غضروف را تحریک کند.

خرگوش هایی که از ایمپلنت هایی استفاده می کردند که هنگام حرکت برق تولید می کردند، بیشتر از خرگوش هایی که از دارونما استفاده می کردند، تحت تأثیر آسیب غضروف قرار گرفتند.

آرتروز یکی از شایع ترین علل زانو درد با افزایش سن است. این بیماری باعث ساییدگی و پارگی غضروف می شود. غضروف لایه‌ای است که انتهای استخوان‌ها را می‌پوشاند و معمولاً از ساییدگی آن‌ها به یکدیگر جلوگیری می‌کند.

بسیاری از درمان‌های آرتروز در حال توسعه هستند. اینها شامل داروهای جدید و پیوند سلول های بنیادی است که پتانسیل تبدیل شدن به انواع سلول ها را دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که یک جریان الکتریکی خفیف می‌تواند سلول‌های غضروفی زانو را برای تکثیر و ترمیم آسیب تحریک کند.

Thanh Nguyen، محققی در دانشگاه کانکتیکات (UCONN) و همکارانش یک غشای زیست تخریب پذیر با ضخامت حدود نیم میلی متر ساخته اند که در هنگام فشرده شدن و کشیده شدن، الکتریسیته تولید می کند تا از وارد شدن باتری ها به بدن جلوگیری کند. . ساختاری چارچوب مانند دارد که سلول ها را تشویق می کند به سمت آن حرکت کنند.

تیم نگوین این ایده را با ایجاد سوراخ هایی در غضروف در زانوی خرگوش و اتصال آن به ماده ای که اختراع شده بود، بررسی کردند. پس از یک ماه استراحت، خرگوش ها تشویق شدند تا روی تردمیل هایی بپرند که به مدت 20 دقیقه در روز به آرامی حرکت می کردند تا پاهای خود را ورزش دهند و برق تولید کنند.

دو ماه بعد، محققان نمونه‌هایی از بافت آرتریت را برداشتند و سالم بودن آنها را زیر میکروسکوپ ارزیابی کردند. آنها دریافتند که سلول های غضروف به داخل اسکلت حرکت کرده و مفاصل سالم تر به نظر می رسند. نگوین گفت: “سلول های بنیادی از مغز استخوان به داخل چارچوب جذب می شوند.”

خرگوش ها به طور متوسط ​​15 از 18 بودند. خرگوش های گروه دوم که ایمپلنت ها برق تولید نمی کردند، حدود پنج امتیاز دریافت کردند.

نگوین ادامه داد: در صورت استفاده از این ایمپلنت در انسان، موادی که برای ساخت آن استفاده می‌شود در عرض دو ماه حل می‌شود. با این حال، می توان آن را برای ماندگاری طولانی تر تغییر داد.

این مطالعه در مجله Science Translational Medicine منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا